علامت حیاتی برای عوض‌کردن گوشی

عصر کالا- همه ما دوست داریم سال‌ها از گوشی‌های موبایلی که با زحمت خریده‌ایم استفاده کنیم و مجبور به هزینه دوباره برای خرید گوشی جدید نشویم اما دنیای فناوری به‌صورت لحظه‌ای در حال تغییر است و به هر حال زمانی مجبور به خریدن گوشی جدید و تازه می‌شویم.

علامت حیاتی برای عوض‌کردن گوشی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از همشهری، هرقدر هم مقاومت کنیم اگر کارهای روزمره‌مان با اپلیکیشن‌ها و ابزارهای موبایل پیش‌‌می‌رود در نهایت چاره‌ای برای این ماجرا باقی نمی‌ماند. سایت MakeUseOf در گزارشی به فهرستی از علائمی که هشداردهنده تغییر گوشی است پرداخته است.

    کند‌شدن شدید

    کاهش سرعت گوشی می‌تواند مربوط به عوامل مختلفی باشد اما اگر با تعمیرات اولیه مثل عوض‌کردن باتری و همینطور ریست‌کردن گوشی به تنظیمات اولیه، باز هم خیلی سریع متوجه کندی گوشی شدید باید به فکر موبایل جدید باشید. گوشی‌ها و تبلت‌های قدیمی از لحاظ سرعت عملکرد معمولا حرف زیادی برای گفتن ندارند و باز کردن یک اپلیکیشن و استفاده از آن همراه با اعمال شاقه است. اگر خوش‌شانس باشید و گوشی اندرویدی شما نسخه جدید این سیستم‌عامل را دریافت کند، احتمالا این ماجرا به‌خاطر استفاده بیشتر از رم و پردازنده باعث کندی گوشی‌تان می‌شود. در این حالت یا باید قید امکانات نسخه‌های جدید اندروید را بزنید و یا برای خرید گوشی جدید دست به جیب شوید.

    آپدیت نشدن

    اگر گوشی اندرویدی شما اندکی قدیمی باشد، معمولا شرکت سازنده برای ارائه این آپدیت‌های امنیتی به‌خود زحمت نمی‌دهد. به همین‌خاطر اگر حداقل نگران عدم‌دریافت آپدیت‌های امنیتی هستید، بهتر است که حدودا هر 2سال یک‌بار گوشی خود را تعویض کنید و ترجیحا گوشی اندرویدی شرکتی را خریداری کنید که در این زمینه به‌مدت طولانی‌تری سرویس ارائه می‌کند. دریافت نکردن آپدیت‌ها در برخی مواقع باعث می‌شود تا برخی اپلیکیشن‌ها هم دیگر امکان نصب نسخه جدیدشان وجود نداشته باشد.

    اجرا نشدن اپلیکیشن‌های تازه

    با قدیمی شدن گوشی، پس از مدتی بسیاری از اپلیکیشن‌ها از جمله بازی‌ها امکان اجرای خود را از دست می‌دهند. بهبود گرافیک بازی‌های موبایل باعث فشار بیشتر بر رم و گرافیک گوشی می‌شود و اگر گوشی اندرویدی شما قدیمی باشد، نمی‌تواند به‌خوبی گوشی‌های جدید آنها را اجرا کند. به همین‌خاطر اگر علاقه زیادی به بازی‌های گرافیک سنگین دارید و گوشی شما به سختی قادر به اجرای آنهاست، پس بهتر است که گوشی جدیدتری خریداری کنید.

    هنگ مداوم

    هنگ کردن گوشی‌ها معمولا به‌خاطر استفاده زیاد از حافظه رم و پردازنده گوشی است. نسخه‌های جدید اپلیکیشن‌ها معمولا بیشتر از گذشته به امکانات فنی نیاز دارند و به همین‌خاطر اگر می‌بینید که تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها در گوشی اندرویدی شما مرتبا هنگ می‌کنند، پس مشکل اصلی از قدیمی شدن گوشی است. اپلیکیشن‌ها برای فعالیت باید بتوانند به بخش‌های مختلف حافظه داخلی دسترسی داشته باشند یا اطلاعات جدیدی را ذخیره کنند که درصورت کم‌بودن حافظه آزاد، همان قفل کردن گوشی مشهور به هنگ اتفاق می‌افتد. همچنین با ضعیف بودن پردازنده‌ها معمولا با برنامه‌های جدید گوشی خیلی سریع‌تر داغ می‌کند و همین ماجرا هم بار دیگر باعث هنگ می‌شود.

    کیفیت بد دوربین

    کیفیت دوربین گوشی‌ها تقریبا برای تمام کاربران اهمیت بسیاری زیادی دارد و اکثریت این افراد برای عکاسی از گوشی‌های خود استفاده می‌کنند. با معرفی نسل جدید گوشی‌ها، یکی از بخش‌هایی که توجه زیادی را جلب می‌کند، بهبود کیفیت دوربین‌های آنهاست و هرقدر گوشی شما قدیمی‌تر باشد، کیفیت پایین عکس‌های ثبت شده با آن بیشتر به چشم می‌آید. زمانی که دوربین یک گوشی بی‌کیفیت باشد، تا حدی می‌توان با بهره‌گیری از اپلیکیشن‌های ویرایش عکس جذابیت عکس‌های ثبت شده با آن را افزایش داد، ولی ضعف اصلی چنین دوربین‌هایی بیش از همه در محیط‌های کم‌نور نمود پیدا می‌کند. به همین‌خاطر اگر کیفیت عکس‌های گوشی دیگر شما را راضی نمی‌کند، بهتر است که یک گوشی جدید خریداری کنید.

    آسیب‌دیدن پرخرج

    اگر مثلا نمایشگر گوشی شما بر اثر ضربه شکسته است در برخی موارد هزینه تعمیر آن فقط کمی کمتر از خریدن یک گوشی جدید است. در واقع شما به‌خاطر گران شدن قطعات با گذاشتن کمی بودجه می‌توانید یک گوشی بهتر بخرید و از مشخصات فنی جدید لذت ببرید. آسیب، فارغ از اینکه به‌دلیل عمر بالای گوشی یا مثلا زمین‌خوردن  و یا در آب افتادن باشد، در نهایت توانایی گجت را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و حتی آن را بلااستفاده می‌کند. در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا تعمیر کردن بخش‌های آسیب‌دیده و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن، برای گوشی قدیمی شما ارزش  دارد یا اینکه بهتر است آن را کنار بگذارید و گوشی جدیدی خریداری کنید.

    مشکل قدیمی بودن

    نسخه‌های جدید اپلیکیشن‌ها معمولا بیشتر از گذشته به امکانات فنی نیاز دارند و به همین‌خاطر اگر می‌بینید که تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها در گوشی اندرویدی شما مرتبا هنگ می‌کنند، پس مشکل اصلی از قدیمی شدن گوشی است

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر