باتری «گلکسی اس ۸» حتی با ضربه زدن هم منفجر نمی‌شود!

عصر کالا- مطمئناً گلکسی اس ۸ سامسونگ آمیزه‌ای از طراحی زیبا و عملکرد بی‌نقص می‌باشد، اما سؤالی که ممکن است ذهن برخی علاقه‌مندان را درگیر کند این است که باتری این گوشی هوشمند چقدر نسبت به گلکسی نوت ۷ امن‌تر شده است؟

باتری «گلکسی اس ۸» حتی با ضربه زدن هم منفجر نمی‌شود!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از دی جی رو ؛ در ماه ژانویه، سامسونگ اعلام کرد که یک تست ایمنی 8 مرحله‌ای برای باتری‌ محصولات جدید خود در نظر گرفته که نه تنها باتری گوشی‌های آینده این شرکت را تحت دقیق‌ترین آزمایشات قرار می‌دهد، بلکه شامل بررسی از طریق اشعه ایکس و همچنین بازرسی انسانی نیز می‌باشد.

    حال به نظر می‌رسد ویدیویی که به تازگی توسط کانال محبوب “What’s Inside” در یوتیوب آپلود شده، تأیید می‌کند که باتری گلکسی اس 8 آتش نمی‌گیرد و منفجر نمی‌شود، حتی زمانی که با چاقو به آن ضربه بزنید.

    در این ویدیو کاور شیشه‌ای پشت بدنه گوشی جدا شده و پس از دسترسی به باتری گوشی، ضربه‌هایی به آن زده شده که در نتیجه آن باتری شروع به دود کردن می‌کند. حتی در ویدیوی مذکور مشاهده می‌شود که در اثر ضربات وارد شده و سوراخ کردن باتری، محتوای لیتیوم-یون آن نیز به بیرون تراوش می‌کند اما ماجرا به همین جا ختم شده و هیچ خبری از آتش گرفتن و یا انفجار باتری گلکسی اس 8 نیست.

    طبق توضیحاتی که تهیه کنندگان ویدیو داده‌اند، به طور معمول هنگام سوراخ کردن یک باتری لیتیوم-یون شاهد جرقه و شعله هستیم، اما به نظر می‌رسد سامسونگ دریافته که چگونه از آتش گرفتن باتری گلکسی اس 8 در چنین شرایطی جلوگیری کند.

    بنابراین به نظر می‌رسد سامسونگ کار خود را به خوبی انجام داده و با خیال راحت می‌توانیم از گوشی گلکسی اس 8 استفاده کرده و برخلاف گلکسی نوت 7 نگران انفجار یا آتش گرفتن آن نباشیم. البته با تمام امنیتی که سامسونگ برای باتری گلکسی اس 8 تأمین کرده، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود که چنین آزمایشاتی را بر روی باتری گوشی خود انجام دهید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر