۵ گوشی بهره‌مند از اسنپدراگون ۶۲۵ با عمر باتری بالا

عصر کالا- در سال‌های اخیر تکنولوژی پیشرفت بسیاری کرده اما در برخی زمینه‌ها، این پیشرفت کمتر بوده و باید شاهد خبرهای بیشتری از این حوزه‌ها باشیم. یکی از آنها، وضعیت باتری و عمر آن در حین عملکرد است. بعضی از گوشی‌های هوشمند در این زمینه بهتر عمل کرده و برخی دیگر عملکرد ضعیف‌تری دارند اما واقعیت این است که باتری اسمارت فون شما، بیشتر از یک روز شما را همراهی نمی‌کند.

۵ گوشی بهره‌مند از اسنپدراگون ۶۲۵ با عمر باتری بالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از آی‌تی‌رسان، ظاهرا راهکارهایی برای بهبود وضعیت عملکرد باتری‌ها وجود دارد و در چند مدل از گوشی‌ها این اتفاق رخ داده است. گوشی‌هایی که در کمال تعجب پرچم دار نیستند. قصد داریم 5 محصولی را معرفی کنیم که از چیپ پردازنده اسنپدراگون 625 بهره می‌گیرند که با استفاده از معماری 14 نانومتری ساخته شده است.

    این چیپ مجتمع با بهره وری بالای مصرف انرژی می‌تواند گوشی شما را تا 2 روز و حتی در برخی مدل‌ها تا 3 روز با یک بار شارژ کامل همراهی کند.

    لنوو P2

    لنوو P2 با نمایشگر 5.5 اینچی، از باتری بسیار بزرگ 5100 میلی‌آمپری بهره می‌برد که بزرگ‌ترین باتری است که تاکنون در گوشی‌های هوشمند به کار رفته است و می‌تواند برحسب استفاده، 3 تا 4 روز شما را همراهی کند. ما سعی کردیم تا باتری این گوشی را طی 2 روز کاملا خالی کنیم اما هرگز موفق نشدیم.

    P2 از سیستم‌عامل اندروید 6.0 مارشملو سود می‌برد درحالی‌که عرضه اندروید نوقا هم به‌زودی برای آن آغاز می‌شود. اگر می‌خواهید بازهم عمر باتری را بهبود دهید، می‌توانید با استفاده از تنظیماتی که در دسترس است، برخی از کاستی‌ها را برطرف کنید. عملکرد و سرعت این گوشی در استفاده‌های روزمره بسیار نرم و روان است. دوربین در جایگاه متوسطی قرار می‌گیرد و فیلم‌برداری 4K آن‌هم جزئیاتی در حد یک پرچم‌دار در اختیار شما قرار نخواهد داد که با توجه به قیمت گوشی، اتفاق معقولی است. باید بگوییم که لنوو P2 برترین گوشی درزمینه عمر باتری است و مقام اول را دراین‌باره کسب می‌کند.

    موتو Z Play

    موتو Z Play محصولی با قطر بدنه بسیارکم است که باتری 3510 میلی‌آمپری دارد. شاید این باتری به بزرگی باتری لنوو P2 نباشد اما عملکرد بسیار خوبی دارد. این باتری تا دو روز بدون هیچ‌گونه نگرانی از نوع استفاده از گوشی، شارژ دهی می‌کند. این اسمارت فون، ویژگی با خود به همراه دارد که از ماژول‌های موتو مد (Moto Mod) پشتیبانی کرده و شما به‌راحتی می‌توانید ابزاری مانند اسپیکر، پروژکتور و کاور باتری را به آن متصل کنید. موتو Z Play تجربه‌ای عالی از کاربری و نزدیک به اندروید خالص ارائه داده و از دوربین خوبی هم سود می‌برد.

    موتو G5 Plus

    موتو G5 Plus با قیمت 230 دلار گزینه خوبی محسوب می‌شود چراکه با توجه به این پول، ارزش بالایی داشته و امکانات فراوانی در اختیار شما قرار می‌دهد. این گوشی، شارژ دهی به اندازه لنوو P2 و موتو Z Play ندارد اما می‌تواند به‌راحتی یک روز و نیم و در صورت استفاده بهینه تا دو روز دوام می‌آورد. از ویژگی‌های مهم این دستگاه باید به دوربین عالی، تجربه‌ای نزدیک به اندروید خالص و از همه مهم‌تر قیمت پایین اشاره کرد. با پول یک آیفون 7 پلاس، می‌توانید 3 عدد موتو G5 Plus تهیه کنید!

    هواوی Nova Plus

    گوشی میان رده هواوی Nova Plus طراحی خوبی دارد و با پردازنده بهینه‌ای که در خود گنجانده، می‌تواند به‌طور میانگین با هر بار شارژ، تا دو روز شما را همراهی کند. نقطه قوت این گوشی، دوربین سلفی قدرتمند و افکت‌های فراوان آن است (که البته بیشتر برای نوجوانان کاربرد دارد.). هواوی Nova Plus مانند همه گوشی‌های هواوی، عملکرد نرم و روانی داشته و نسبت ارزش به قیمت بالایی دارد.

    شیائومی Redmi Note 4

    در آخر گوشی شیائومی Redmi Note 4 را داریم که به‌طور انحصاری در آسیا و برخی کشورهای دیگر عرضه می‌شود. باتری این اسمارت فون، 2 روز در حالت عادی و 3 روز با مصرف بهینه شارژ دهی می‌کند. این گوشی، ارزان‌ترین مدل در این لیست بوده و بدنه‌ای از جنس فلز دارد که ازنظر عملکردی هم بسیار خوب است. شاید نقطه‌ضعف این محصول، عدم عرضه آن در همه جهان و نبود خدمات پس از فروش در بسیاری از کشورها است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر