تاثیر نور گوشی هوشمند بر بدن انسان

عصر کالا- قدرت نور آبی منتشر شده از گوشی هوشمند، تبلت و یا صفحه لپ‌تاب بر کسی پوشیده نیست. این نور موجب شده تا ما صفحه دستگاه‌های خود را حتی در روزهای ابری به خوبی مشاهده کنیم، اما آیا نگاه کردن به صفحه روشن این دستگاه‌ها در هنگام شب موجب آسیب رساندن به بدن، مغز و یا چشم ما می‌شود؟

تاثیر نور گوشی هوشمند بر بدن انسان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از بیزینس اینسایدر، بدن ما دارای چرخه طبیعی بوده که موجب می‌شود در هنگام شب استراحت کنیم تا در روز هوشیاری کافی داشته باشیم، اما اگر هنگام خواب به این صفحات روشن خیره شویم مغز گیج شده و تصوری از نور صبحگاهی ایجاد و تولید ملاتونین متوقف می‌شود و در نتیجه خواب مختل شده و دیگر خواب آرامش‌بخش نخواهیم داشت. اختلال در خواب هم باعث بروز مشکلات سلامتی در بدن خواهد شد.
    برای مقابله با این مورد طراحان اپلیکیشن برنامه‌ای مثل f.lux و Apple's Night Shift mode ارائه کردند که با این برنامه‌ها نور آبی منتشر شده از دستگاه حذف و فقط در برخی موارد در روز نور آبی ایجاد می‌شود.
    البته این مورد نیازمند تحقیقات بیشتری است، اما توصیه می‌شود برای پیشگیری از اختلال در تولید ملاتونین، اواخر شب از دستگاه‌های دارای نور مصنوعی استفاده نشود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر