"اپل" یک نشان تجاری جدید ثبت کرد

عصر کالا- چندی پیش شرکت اپل طی مراسمی از سری جدید گوشی‌های آیفون، سری جدید اپل واچ‌ و آیپد خود رونمایی کرد. طی این مراسم شرکت نامی اپل از سری جدید گوشی‌های آیفون به نام‌های آیفون ۱۱ ، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس رونمایی کرد.

"اپل" یک نشان تجاری جدید ثبت کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا،  نکته جالبی که در این مراسم نظر کاربران را به خود جلب کرد این بود که شرکت اپل هنگام توصیف قابلیت سلفی در حالت اسلوموشن گوشی آیفون 11 و 11 پرو از کلمه "اسلوفی" (Slofie) استفاده کرد. این قابلیت که در گوشی‌های آیفون 11 با نام "اسلو-مو" (slo-mo) قرار دارد نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.

    تاکنون تنها کاربران فکر می‌کردند که شرکت اپل آنروز این کلمه را تنها و به دلیل قابلیت آن ابداع کرده است اما بنابر گزارش‌ها این کمپانی اهداف دیگری در سر داشته است چراکه اکنون این کلمه را در "اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده" (USPTO) ثبت کرده است تا نام "اسلوفی" را به یک نام تجاری تبدیل کند.

    بنابر گزارش‌ها هدف اپل از این کار این بوده است که شرکت‌ها و توسعه دهندگان برنامه ها نتوانند اپلیکیشنی را به همین نام توسعه دهند.

    قابلیت اسلوفی کاربران را قادر می‌سازد تا بتوانند تصویربرداری با نرخ 120 فریم بر ثانیه انجام دهند. احتمالا اپل که اکنون این کار را انجام داده است و به نوعی این کلمه در انحصار خود نگه داشته است، قصد دارد برنامه‌ای نیز برای آن توسعه دهد.

    یکی از مهمترین دلایل تمرکز اپل بر بهبود دوربین در سال جاری ساده است: مشتریان به کیفیت دوربین اهمیت می‌دهند و این روزها عکس‌های زیادی با گوشی‌های خود می‌گیرند.

    براساس تحلیلی که وبسایت فلیکر(Flickr) بر اساس عکس‌های آپلود شده در آن انجام داد، آیفون پرکاربردترین دوربین است.

    دوربین‌های این دو گوشی حالت پشتیبانی از عکاسی در شب و نور کم را نیز دارند که باعث می‌شود در نور کم شب، کیفیت عکس‌ها بهبود یابد.

    بنابراین مصرف کنندگان برای ارتقای دوربین‌های آیفون‌های جدید مشتاق هستند. اگرچه این چیزی از کم کاری اپل در بهبود سایر ویژگی‌های آیفون کم نمی‌کند.

    از آنجا که طراحی گوشی‌های امسال مطابق با سال گذشته است، برجسته سازی تغییر فیزیکی دوربین‌ها یکی از معدود روش‌های تشخیص تمایز میان آیفون 11 از آیفون X است.

    به گفته تحلیلگران، اپل همچنین به فکر رقابت و جا نماندن از رقبایی مانند سامسونگ یا هواوی بوده است که گوشی‌هایی با چند دوربین عرضه کرده‌اند و از فناوری یادگیری ماشینی برای نتایج بهتر در ترکیب عکس‌ها استفاده می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر