جذاب‌ترین امکانات سری جدید آیفون اپل

عصر کالا- سری جدید آیفون اپل دستکم سه دوربین جدید و قابلیتهای ضبط ویدیویی جذاب و حرفه ای خواهد داشت که ارتقای بزرگی نسبت به مدلهای قبلی محسوب می شود.

جذاب‌ترین امکانات سری جدید آیفون اپل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: گوشیهای جدید اپل قابلیت ضبط ویدیو در فورمت کیفیت بالاتری به نام ProRes و سیستم جدید فیلتر شکلی خواهند داشت که ظاهر و رنگهای تصاویر را بهبود می بخشد. قابلیتهای دوربین، بزرگترین نقطه قوت جانشین آیفون 12 به شمار می روند که قرار است تا چند هفته دیگر رونمایی شوند.

    بجز قابلیتهای دوربین، سری جدید آیفون ارتقاهای نسبتا ملایمی خواهد داشت. اپل سال گذشته در طراحی آیفون تغییراتی داد و شبکه بی سیم 5G را به آن اضافه کرد و سخت افزار دوربین را به روزرسانی کرد. این شرکت امسال اندازه های 5.4 اینچ و 6.1 اینچ معمولی و اندازه های 6.1 اینچ و 6.7 اینچ مدل پرو و همچنین طراحی آنها را تغییری نمی دهد و به همان شکل حفظ می کند.

    سری جدید آیفون به تراشه A15 سریعتر، لبه کوچکتر صفحه نمایش و همچنین فناوری صفحه نمایش جدیدی که نرخ ریفرش سریعتر را برای پیمایش روانتر امکان پذیر می کند، مجهز است.

    اپل معمولا مدلهای جدید آیفون را در سپتامبر رونمایی می کند اما مراسم رونمایی سال گذشته به دلیل مشکلات تولید که ناشی از شیوع کووید 19 بود، تا اکتبر به تاخیر افتاد. اکنون که اپل تاریخ بازگشایی دفاتر خود را چند هفته دیگر عقب انداخته است، احتمالا مراسم رونمایی سری جدید گوشی آیفون مجازی خواهد بود.

    این شرکت برای نخستین بار حالت Portrait را در سال 2016 در آیفون 7 پلاس معرفی کرد که به سرعت محبوب طرفداران این گوشی شد. این قابلیت می تواند فرد را در فوکوس واضحی قرار دهد و همزمان زمینه ای را که در آن قرار دارد، تار کند. اپل برای سری جدید آیفون قصد دارد تکنیک مشابه را برای ویدیو اضافه کند. این قابلیت در داخل این شرکت "سینماتک ویدیو" نام گرفته است. حسگر عمق آیفون مانند تصاویر، افکت را ایجاد کرده و به کاربران اجازه می دهد میزان تاری را پس از ضبط تغییر دهند.

    قابلیت ضبط ویدیوی ProRes به کاربران آیفون امکان می دهد کلیپهایی با فورمت کیفیت بالاتر ضبط کنند که به ویرایشگر ویدیو امکان کنترل بیشتری پس از تولید فراهم می کند.

    این فورمت مورد استفاده ویرایشگرهای ویدیوی حرفه ای در صنعت فیلم سازی قرار دارد و به دلیل سایر فایل بزرگی که دارد، معمولا برای بازار انبوه نیست. قابلیت ProRes در نسل جدید آیفون با وضوح اچ دی و 4k ضبط خواهد شد.

    اپل سال گذشته قابلیت ProRAW  را در گوشیهای آیفون عرضه کرده بود که به ویرایشگران حرفه ای عکس امکان کنترل بیشتری می داد. امکان ضبط ویدیوی ProRes مانند قابلیت ProRAW منحصر به مدلهای گران قیمت آیفون پرو خواهد بود.

    قابلیت دیگر به کاربران اجازه خواهد داد کنترل بهتری روی ظاهر رنگهای تصاویر داشته باشند و آنها را در عکسهایشان برجسته کنند. کاربران می توانند از بین چندین سبک از جمله سبکی که رنگها را گرمتر یا سردتر نشان می دهد و در عین حال سفیدها را خنثی نگه می دارد، برای عکسهایشان استفاده کنند. یک گزینه دیگر سایه ها را عمیقتر و با کنتراست بیشتری نشان می دهد. اپل همچنین در حال برنامه ریزی یک استایل متوازنتر برای نشان دادن سایه ها و رنگهای طبیعی با ظاهر روشنتر است.

    این قابلیت از فیلترهای استانداردی که در اپلیکیشن دوربین آیفون از سال 2013 وجود دارد، متفاوت خواهد بود و به جای این که از یک فیلتر برای کل عکس استفاده کند، با استفاده از هوش مصنوعی، تغییرات را روی اشیا و افراد در تصاویر اعمال می کند.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، گوشیهای جدید آیفون با نام کد دی 16، دی 17، دی 63 و دی 64 تنها دستگاههای جدیدی نیستند که قرار است در ماههای آینده رونمایی شوند. اپل سرگرم کار برای عرضه یک مدل ارتقا یافته مک بوک پرو با تراشه های طراحی خود این شرکت به نام M1X، یک آی پد مینی بازطراحی شده و یک آی پد ویژه دانش آموزان است. همچنین در حال آماده سازی سری جدید اپل واچ و مدل ارزانتر ایرپاد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر