رئیس اپل امیدوار به اخذ معافیت مالیاتی ترامپ

عصر کالا- تیم کوک مدیرعامل اپل که زمانی منفور ترامپ رئیس جمهور امریکا بود، سرانجام توانست دل وی را به دست آورد و امیدوار است برای اپل معافیت های مالیاتی مهمی بگیرد.

رئیس اپل امیدوار به اخذ معافیت مالیاتی ترامپ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، تیم کوک مدیرعامل اپل در سال 2016 حامی هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری امریکا بود و بعد از انتخاب ترامپ نیز بر سر موضوعاتی بر سر تصمیمات مهاجرتی کاخ سفید با وی مخالفت کرده بود. در مقابل ترامپ نیز چند باری به تیم کوک تاخته بود و خواستار انتقال کارخانه های این شرکت به آمریکا برای افزایش نرخ اشتغال مردم این کشور شده بود.

    اما به نظر می رسد کشمکش ها بین دو طرف این روزها خاتمه یافته باشد و رابطه ترامپ و خانواده اش با تیم کوک و اپل رو به بهبود باشد. قرار است دولت فدرال آمریکا ظرف ماه های آینده در مورد معافیت های مالیاتی اپل تصمیم جدیدی بگیرد.

    اگر معافیت های مالیاتی اپل مورد تایید کاخ سفید قرار نگیرد این شرکت باید بابت واردات قطعات مختلف کالاهای الکترونیکی از چین 15 درصد مالیات بپردازد که این امر به معنای افزایش هزینه تولید محصولات اپل و گران تر شدن آنها یا کاهش حاشیه سود اپل از محل فروش هر یک از این کالاهاست که در هر دو حالت باعث تحمیل خسارت به اپل می شود.

    تیم کوک برای حل این مشکل به طور مستقیم با خود ترامپ وارد مذاکره شده و تلاش کرده تا موضع وی را در برابر اپل به هر نحو ممکن نرم تر کند. ترامپ قبلا در ماه آگوست گفته بود احترام زیادی برای تیم کوک قائل است و با وی در مورد تعرفه های مالیاتی مذاکره کرده است.

    تیم کوک با این استدلال که سامسونگ رقیب اصلی اپل در آمریکا به علت فعالیت در کره جنوبی تعرفه مالیاتی نمی پردازد خواستار همراهی کاخ سفید برای کاهش زیان وارده به این شرکت شده است. به نظر می رسد این استدلال ترامپ را تحت تاثیر قرار داده؛ به خصوص که وی اخیرا کوک را دوست خوب خود توصیف کرده است.

    اپل بر خلاف شرکت هایی مانند مایکروسافت، گوگل و فیس بوک تا به امروز برای لابی های سیاسی چندان هزینه نمی کرد، اما ظاهرا شرایط سیاسی جدید مدیر اپل را مجبور به تغییر موضع کرده است. همچنین این نکته که تیم کوک مدیرعامل اپل خود به طور شخصی برای همراه کردن ترامپ وقت صرف کرده و به طور مستقیم با خود وی سخن می گوید هم بر ترامپ تاثیر مثبتی گذاشته است. ترامپ در آگوست گذشته در این مورد گفته بود: دیگران برای استخدام مشاوران گرانقیمت وقت صرف می کنند، اما تیم کوک به طور مستقیم با من سخن می گوید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر