هر آنچه که تا به امروز درباره آی‌فون ۸ اپل می‌دانیم

عصر کالا- پس از اینکه سامسونگ از جدیدترین پرچمدار خود رونمایی کرد، این روزها تمامی شایعات به آی‌فون ۸ اپل منتهی می‌شود. تاکنون اطلاعات و پیش‌بینی‌های بسیار زیادی درباره این پرچمدار منتشر شده است و ما در این مقاله قصد داریم تا هر آنچه که تاکنون درباره آخرین محصول اپل فاش شده را به صورت یک‌جا برای شما جمع‌آوری کنیم.

هر آنچه که تا به امروز درباره آی‌فون ۸ اپل می‌دانیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آی تی رسان, در واقع اولین جرقه درباره اینکه گوشی آی‌فون 8 اپل یک اسمارت‌فون انقلابی و تاثیرگذار خواهد بود از اینجا شروع شد که امسال دهمین سالگرد عرضه اسمارت‌فون‌های اپل بوده و به نظر می‌رسد اهالی کوپرتینو به شدت سرگرم آماده‌سازی خود برای هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن این جشن بزرگ هستند. از طرف دیگر، غول‌های عظیم دنیای تکنولوژی مثل: الجی، سامسونگ و… نیز محصولاتی بسیار حرفه‌ای و با طراحی‌های کاملا متفاوت تولید و عرضه کرده‌اند و اپل برای عقب نماندن در این رقابت بزرگ باید تمام تلاش خود را بکار گرفته و مانند دیگر رقیبان خود از محصولی تازه پرده‌برداری کند. با توجه به دلایل ذکر شده، به نظر می‌رسد که آی‌فون 8 اپل محصولی متفاوت نسبت به نسل‌های قبلی خود بوده یا حداقل از لحاظ فناوری‌های استفاده شده در آن با امکانات تازه‌ای ارایه شود.

    تقریبا همه گزارشات فاش شده اخیر به نمایشگری بدون حاشیه که تمام پنل جلویی آی‌فون 8 را پوشانده، اشاره کرده‌اند. همچنین تاکید می‌کنند که دکمه کلاسیک هوم حذف و اسکنر اثر انگشت با صفحه‌نمایش این دستگاه یکپارچه شده است. همه می‌دانیم اگر این اطلاعات صحت داشته باشند اپل خیلی قوی‌تر از همیشه مقابل رقیب کره‌ای خود یعنی سامسونگ ایستاده و مسلما آن را به راحتی پشت سر خواهد گذاشت. نکته جالب اینجاست که این رقیب دیرینه تلاش‌های بسیاری برای قرار دادن همین ویژگی، در گلکسی S8 داشت اما همه آنها شکست خورده و به بن بست رسیدند. بد نیست اینجا به این موضوع هم گریزی بزنیم که شاید یکی از دلایل قرارگرفتن سنسور اثر انگشت گلکسی S8 و S8 پلاس در چنین مکان نامناسب و دور از انتظاری، همین آزمایشات سامسونگ تا آخرین لحظات قبل از معرفی پرچمداران خود بوده است.

    ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که ممکن است علاوه بر آی‌فون 8، این شرکت قصد رونمایی از نسخه‌های بهبود یافته گوشی‌های آی‌فون 7s و 7s پلاس را داشته باشد و این یعنی معرفی سه اسمارت‌فون رده بالا در یک کنفرانس و به صورت همزمان، که برای اولین‌ بار در تاریخ اپل اتفاق خواهد افتاد. مدل‌هایی که همانند نسخه‌های پیشین خود از همان طراحی همیشگی اپل بهره خواهند برد و بدون تغییر در ظاهر پرده برداری می‌شوند. بنابراین منطقی است که همه شایعات، اخبار و صحبت‌ها درباره آی‌فون 8 اپل باشد.

     به جرات می‌توان گفت که مهندسان کوپرتینویی سطح تفکر و تولیدات خود را یک سر و گردن بالاتر از دیگر شرکت‌ها قرار داده‌ و به وضوح توانایی‌های تحسین برانگیز خود را نه فقط بخاطر قرار دادن حسگر اثر انگشت درون نمایشگر بلکه بخاطر ادغام کردن دوربین سلفی سه بُعدی و دیگر سنسور‌ها با پنل جلویی و صفحه‌نمایش، اثبات کرده‌اند. حتی تصور چنین تلفن یکپارچه و زیبایی در قسمت جلویی دستگاه بسیار لذت‌بخش است.

    همچنین ویژگی‌های بسیار جالب و شگفت‌انگیز دیگری در طراحی این اسمارت‌فون بکار گرفته شده است و به عنوان نمونه می‌توان به حذف اسپیکر گوینده موجود در قسمت بالایی پنل جلویی این گوشی‌هوشمند اشاره کرد که به احتمال زیاد اپل به جای این بخش از تکنولوژی کنسول پیزوالکتریک آکوستیک روی سرامیک (مانند: گوشی شیائومی Mi Mix) استفاده می‌کند. این فناوری باعث می‌شود که در هنگام مکالمات صدای گوینده مستقیما از طریق پنل شیشه‌ای نمایشگر شنیده شود. اکنون به همه موارد ذکر شده سنسور حساس به فشار در زیر نمایشگر گوشی را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید تولید این اسمارت‌فون به چه میزان سخت و نیازمند دقت بالا خواهد بود. به همین دلیل ممکن است کمپانی اپل زمان رسمی و همیشگی معرفی آی‌فون‌های خود را در ماه سپتامبر به تعویق انداخته و در عوض با آمادگی بیشتری در ماه نوامبر امسال از محصولات جدید خود پرده برداری کند.

    دیگر منابع نیز اعلام می‌کنند که احتمالا سنسور اثر انگشت در آی‌فون 8 اپل به طور کامل کنار گذاشته شده و به جای آن امنیت دستگاه با استفاده از قابلیت تشخیص چهره سه بعدی تامین خواهد شد. در حالی که بهره‌گیری از این ویژگی می‌تواند استفاده از اپل پی (سیستم پرداخت اپل) را تحت تاثیر قرار دهد چرا که پیش از این کاربران با استفاده از حسگر اثر انگشت به راحتی نسبت به انجام امور بانکی و پرداخت‌های خود اقدام کرده بودند.

    در آخر نیز سراغ دوربین خواهیم رفت. گفته می‌شود که این غول دنیای فناوری علاوه بر بهبود کیفیت عکس‌های گرفته شده و قرار دادن امکاناتی جدید در دوربین گوشی‌های خود، ممکن است نحوه قرارگیری سنسور دوربین دوگانه آی‌فون 8 را در پشت این دستگاه، از حالت افقی به صورت عمودی تغییر وضعیت دهد. باید افزود برخی شایعات نیز به استفاده از دوربین دوگانه دو لنزی در بخش جلوی این اسمارت‌فون اشاره دارند.

    همانطور گفته شد امسال از اسمارت‌فونهایی زیبا، قدرتمند و از همه مهم‌تر بسیار بهبود یافته در بخش طراحی، توسط شرکت‌های مختلف رونمایی شد و همچنین استقبال بی‌سابقه و شگفت‌انگیز از پرچمداران جدید سامسونگ بر کسی پوشیده نیست. پس اپل برای باقی ماندن در میدان رقابت، نیاز به موبایلی خلاقانه و تمام عیار دارد. بی‌راه نیست اگر بگوییم، مهندسان اپل راه بسیار سختی را پیش رو دارند! نظر شما درباره این پرچمدار چیست؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر