سفیر ایران در کره:

سامسونگ عذرخواهی کرد اما بازیکنان هنوز نپذیرفته‌اند

عصر کالا-سفیر ایران در کره با بیان اینکه شرکت با صدور بیانه‌ای رسما از تیم ایران عذرخواهی کرده است گفت به رغم اظهار کمیته بین‌المللی المپیک مبنی بر اینکه گوشی‌ها بدون هیچ پیش‌شرطی به بازیکنان ایران داده خواهد شد اما بازیکنان ایرانی هنوز حاضر به دریافت گوشی‌ها نشده‌اند.

سامسونگ عذرخواهی کرد اما بازیکنان هنوز نپذیرفته‌اند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، حسن طاهریان، سفیر ایران در کره جنوبی  گفت: در ابتدا وقتی ورزشکاران ما برای تحویل گوشی‌های اهدایی مراجعه کرده بودند مسئولان کمیته المپیک از اهدای این گوشی‌ها خوداری کرده بودند.

    وی افزود: این موضوع در رسانه‌های ایران نیز به صورت وسیع بازتاب یافت و تاثیرات زیادی روی افکار عمومی گذاشت که منجر به احضار سفیر کره جنوبی در تهران به وزارت امور خارجه و اعتراض شدید نسبت به این رفتار غیر اخلاقی و غیر ورزشی شد و وزارت خارجه خواستار عذرخواهی شرکت سامسونگ از این رفتار غیر اخلاقی شد.

    وی ادامه داد: سفیر کره جنوبی در تهران هم گفته بود دولت و شرکت سامسونگ هیچکدام در این موضوع دخالتی نداشته‌اند و این تصمیم توسط کمیته برگزار کننده بازی‌ها که همان کمیته المپیک است اتخاذ شده است.

    وی افزود: در ادامه این موضوع، معاون اجرایی شرکت سامسونگ روز گذشته (پنجشنبه 19 بهمن) با من تماس گرفت و ضمن اظهار تاسف از این رویداد گفت مساله را پیگیری کردیم و قرار شده است که این موبایل‌ها بدون هیچ پیش شرطی و به صورت هدیه در اختبار تیم ایران قرار گیرد و هیچ مشکلی در این زمینه نخواهد بود.

    سفیر ایران در کره جنوبی افزود: من هم در پاسخ اعلام کردم صرف اینکه موبایل‌ها را تحویل بدهید کافی نیست بلکه باید علاوه بر عذرخواهی، بیایه رسمی در مورد دلایل اتخاذ این تصمیم صادر کنید و موضع خودتان را هم به صورت شفاف ارایه کنید.

    او این رفتار کره‌ای‌ها را خلاف تمام ضوابط اخلاقی و ورزشی جهان دانست و گفت: شرکت سامسونگ با پذیرش شروط بنده موافقت کرد و آخر شب گذشته در این مورد یک بیانیه صادر کرد که در رسانه‌ها نیز منعکس شده است.

    وی ادامه داد: ورزشکاران ما در 'پیونگ چانگ' نیز روز گذشته اعلام کردند که از کمیته بین‌المللی المپیک با آنها تماس گرفته شده است و اعلام کرده‌اند بدون هیچ پیش شرطی آماده اهدای گوشی‌های موبایل به ورزشکاران ایرانی هستند اما ورزشکاران ما از گرفتن موبایل‌ها امتناع کرده‌اند و نامه‌ای اعتراض آمیز در این مورد به کمیته برگزار کننده داده‌اند و منتظر دریافت جواب رسمی و کتبی این کمیته هستند.

    طاهریان افزود: علیرغم اینکه اکنون کمیته بین‌المللی المپیک آمادگی دارد تا گوشی‌ها را بدون هیچ گونه پیش شرط در اختبار تیم ایران قرار دهد اما تیم ایرانی منتظر جواب رسمی کمیته برگزار کننده هستند تا بعد از آن در این مورد تصمیم بگیرند و بر مبنای این تصمیم قدم‌های بعدی برداشته شود.

    در همین حال خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی اعلام کرده بود بر اساس تصمیم کمیته سازماندهی المپیک زمستانی و کمیته بین‌المللی المپیک و سامسونگ، تلفن‌های همراه در طول برگزاری این مسابقات در اختیار ورزشکاران ایران و کره شمالی قرار می‌گیرد ولی باید آنها را پس از پایان مسابقات برگردانند.

    سفیر ایران در کره جنوبی این خبر را کاملا کذب خواند و گفت: در حال حاضر این ما هستیم که گوشی‌ها را بدون هیچگونه شرطی هم تحویل نمی‌گیریم نه اینکه آنها برای ما شرط گذاشته باشند.

    وی در مورد برخی اخبار مبنی بر ورود ال جی به این موضوع و اهدای یک موبایل و یک عدد تلویزیون اسمارت به ورزشکاران ایرانی در برابر هدیه سامسونگ گفت: این موضوع به صورت رسمی به سفارت ایران در کره جنوبی اعلام نشده است و به احتمال زیاد این موضوع بیشتر یک موضوع رقابتی بین دو شرکت مطرح کره‌ای باشد.

    رقابت‌های المپیک زمستانی کره جنوبی از چهارشنبه آغاز شده است اما مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها امشب برگزار می‌شود. 4 ورزشکار از ایران در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر