فناوری ضربه گیر هوشمند آیفون از راه می رسد

عصر کالا- شرکت اپل به تازگی امتیاز حق اختراعی را ثبت کرده که براساس آن ضربه گیرهایی در قاب آیفون کارگذاشته می شود که در صورت افتادن از تلفن هوشمند محافظت می کند.

فناوری ضربه گیر هوشمند آیفون از راه می رسد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از خبرگزاری مهر، این امتیاز حق اختراع  جدید  به یک سیستم ضربه گیر اتوماتیک برای قاب آیفون مربوط می شود که هنگام افتادن تلفن همراه از آن محافظت می کند. علاوه بر آن اگر تلفن هوشمند در آب بیفتد، این سیستم به شناور ماندن آن روی آب کمک می کند.  این حق امتیاز در می 2014 ارائه شده بود و در 4 آوریل 2017 به ثبت رسیده است.

    اپل این فناوری را « Electronic Device Housing» نامیده زیرا قاب دستگاه میزان شوک ناشی از افتادن آن را جذب می کند و همزمان تلفن را ازآب نیز محافظت می کند.

    حسگرهایی که در آیفون کارگذاشته می شوند  حرکت آن را ردیابی می کنند و هرگونه تغییر در سرعت و وزن را رصد می کنند. به این ترتیب هنگام افتادن دستگاه، حسگرها متوجه آن می شوند.

    این سیستم در چهار گوشه آیفون کار گذاشته می شود و در صورت ردیابی افتادن دستگاه ضربه گیرهایی از قاب بیرون می زند تا شوک ناشی از افتادن کاسته شود.  در حقیقت  این قاب مانند یک حلقه نجات عمل می کند.

    همچنین این سیستم سبب می شود آیفون روی آب شناور بماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر