استفاده از آیفون به عنوان سوییچ خودرو در iOS ۱۳.۴

عصر کالا-بزودی می‌توانید از گوشی آیفون به عنوان سوییچ خودروی خود استفاده کنید.

استفاده از آیفون به عنوان سوییچ خودرو در iOS ۱۳.۴
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از آی تی ایران ، به نظر می‌رسد که شرکت اپل در حال طراحی و توسعه قابلیت جدیدی تحت عنوان CarKey است که به کاربران این اجازه را می‌هد تا از آیفون یا اپل واچ به عنوان سوییچ خودرو استفاده کنند.

    طبق کدی که در نسخه آزمایشی iOS 13.4 رویت شده، احتمالا مهندسان اپل این ویژگی جدید را در نسخه‌ها‌یی این نسخه از پلتفرم iOS جای خواهند داد. قابلیتی که روی خودروهای سازگار با NFC کار خواهد کرد و استفاده از آن نیاز به هیچگونه اتصال به شبکه ندارد.
    اپل آی‌اواس 13 را رسما منتشر کرد

    فرآیند جفت شدن گوشی و یا ساعت با خودرو، از طریق اپلیکیشن والت (Wallet) صورت می‌گیرد که البته از قبل می‌بایست یک سری تنظیمات را روی اپلیکیشن خودرو اعمال کرد. بعد از قرار دادن گوشی آیفون در نزدیکی محل خواندن NFC در خودرو، قابلیت CarKey در اپلیکیشن والت و کلید خودرو به اپل واچ یا آیفون اضافه خواهد شد.

    البته این فناوری چندان هم جدید نیست و پیش‌تر برخی خودروهای موجود در بازار، امکان باز و بسته کردن قفل خودرو را از طریق اپلیکیشنی که خود طراحی کرده بودند، در اختیار دارندگان اتومبیل‌ها‌ی خود قرار داده بودند.

    قابلیت CarKey شرکت اپل، می‌تواند این امکانات را برای تمامی‌خودروها و در تمامی‌برندها، فراهم کند. البته این کار نیازمند گفت‌وگو و مذاکره با خودروسازان است تا بتوانند از آیفون به عنوان سوییچ خودرو استفاده کنند. فعلا این ویژگی در مرحله آزمایشی قرار دارد و تا زمانی که در نسخه نهایی iOS 13.4 عرضه نشود، جزییات مربوط به آن مشخص نخواهد شد.

    یکی از ویژگی‌ها‌ی بارزی که اپل در iOS 13.3 برای دارندگان دستگاه‌ها‌ی مجهز به این پلتفرم ارائه کرد، قابلیت کنترل والدین است. بدین معنی که والدین می‌توانند میزان استفاده فرزندانشان از دستگاه را مدیریت و نحوه استفاده آن‌ها‌ از تماس‌ها‌، فیس‌تایم و پیام‌ها‌ی متنی را کنترل کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر