تبعات نبرد تجاری آمریکا با چین؛

تولیدات اپل به زودی گران می‌شود

عصر کالا- نبرد تجاری آمریکا بر علیه چین سرانجام موجب گران شدن برخی تولیدات محبوب در عرصه فناوری شد که محصولات شرکت اپل در صدر آنها قرار دارد.

تولیدات اپل به زودی گران می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، اعمال تعرفه‌های تجاری جدید دولت ترامپ بر علیه چین و واکنش متقابل این کشور باعث شده تا خریداران تعداد زیادی از محصولات محبوب دنیای فناوری مجبور شوند از امروز برای خرید آنها پول بیشتری پرداخت کنند.

    درگیری یادشده به افزایش 15 درصدی تعرفه کالاهایی مانند ایرپاد، ساعت اپل، هدفون‌های بیتس، هام پاد، رایانه‌های آی مک می‌انجامد که تأثیر آن در بازار به زودی احساس خواهد شد. تعرفه‌های مذکور بر روی قیمت دوربین‌های دیجیتال، حافظه‌های فلاش، دی وی دی‌ها و دستگاه‌های بلو – ری و باتری‌های لیتیومی نیز تأثیر می‌گذارد.

    در نهایت این موج گوشی‌های هوشمند، لپ تاپ ها، کنسول‌های بازی و دیگر فناوری‌ها را شامل می‌شود. به گفته کارشناسان اگر دو کشور نتوانند تا 15 دسامبر در مورد اختلافات خود به توافق برسند، بعید به نظر می‌رسد که افزایش قیمت مذکور قابل بازگشت باشد.

    هنوز مشخص نیست اپل و سایر شرکت‌های فناوری آمریکا برای جبران افزایش تعرفه تا چه میزان بر قیمت کالاهای خود می‌افزایند. شرکت اپل معمولاً حاشیه سود خود را به طور ثابت حفظ کرده و لذا بعید به نظر می‌رسد این بار هم کاهش درآمد خود را تحمل کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر