چطور مشکل عدم کارکرد صفحه نمایش آیفون را حل کنیم؟

عصر کالا- یکی از اتفاقاتی که به طور متداول برای آیفون رخ می دهد این است که در هنگام کار با این گوشی به طور ناگهانی صفحه لمسی آن از کار می افتد. اگر این مسئله در دراز مدت ادامه پیدا کند به عنوان یک مشکل جدی باید به آن نگاه کرد. این اتفاق معمولا زمانی رخ می دهد که شما قفل گوشی خود، مخصوصا آیفون ۶ یا آیفون ۶S را باز می کنید

چطور مشکل عدم کارکرد صفحه نمایش آیفون را حل کنیم؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از کیک؛ به منظور رفع این مشکل در ادامه با ما همراه باشید و روش های زیر را امتحان کنید.


    روش اول: صفحه نمایش را تمیز کنید

    در ابتدا، به شما پیشنهاد می کنیم که اگر از یک قاب یا یک محافظ صفحه نمایش استفاده می کنید آن را از گوشی خود جدا نمایید. قبل از این که شروع به پاک کردن صفحه نمایش کنید، ابتدا امتحان نمایید که آیا صفحه نمایش کار می کند یا خیر. در صورتی که هنوز صفحه لمسی کار نمی کند با استفاده از یک پارچه تمیز صفحه نمایش را پاک کنید. پس از این کار بار دیگر بررسی کنید که آیا مشکل رفع شده است یا خیر.

    روش دوم: گوشی را ریست کنید

    معمولا در چنین شرایطی این روش گره‌گشا است. بنابراین توصیه می کنیم تا یک بار گوشی خود ا ریست نمایید. در صورتی که از آیفون 7 یا آیفون 7S استفاده می کنید دکمه های Sleep/wake و Volume Down را به طور همزمان برای حداقل 10 ثانیه پایین نگه دارید تا لوگوی اپل را مشاهده کنید.

    اگر از آیفون 6S یا مدل قدیمی تر استفاده می کنید دکمه های Sleep/wake و Home را به طور همزمان بفشارید و به مدت حداقل 10 ثانیه  آن ها را پایین نگه دارید تا لوگوی اپل را مشاهده کنید.

    طبق گزارشات دریافتی روش 1 و روش 2 در بیشتر مواقع مشکل کاربران را حل کرده اند. اما چنانچه باز هم مشکل حل نشد روش های بعدی را امتحان نمایید.

    روش سوم: از طریق فایل بک‌آپ گوشی خود را ریستور کنید

    اگر قبلا از اطلاعات گوشی خود بک‌آپ تهیه نموده اید شما می توانید با استفاده از آخرین فایل بک‌آپ اطلاعات خود را ریستور نمایید. در صورت نیاز می توانید از راهنمای تهیه بک‌آپ از طریق iTunes یا iCloud استفاده کنید.

    اگر آگاهی کافی در مورد فرایند ریستور ندارید، می توانید از راهنمای ریستور اطلاعات از طریق iTunes یا iCloud استفاده نمایید. برای ریستور کردن اطلاعات از طریق iCloud نیاز است که شما بتوانید گوشی آیفون خود را روشن کرده و به راحتی با آن کار کتید. اگر به دلیل مشکل ایجاد شده در صفحه نمایش آیفون قادر نیستید که به درستی از آن  استفاده کنید در نتیجه می توانید این کار را به وسیله iTunes انجام دهید.

    روش چهارم: نصب مجدد iOS

    آخرین راه حلی که می توان برای حل این مشکل به کار گرفت ریستور کردن آیفون به تنظیمات کارخانه (factory reset) است. برای این منظور می توانید با مطالعه این مطلب آموزش های لازم را دنبال کنید.

    از آنجایی که با انجام ریست فکتوری کلیه اطلاعات گوشی شما پاک خواهد شد، بنابراین توصیه می شود قبل از انجام این کار از اطلاعات خود یک فایل بک‌آپ تهیه نمایید. هم چنین اگر احساس می کنید تجربه ای در این کار ندارید ما پیشنهاد می کنیم تا به یکی از مراکز یا فروشگاه های اپل مراجعه نمایید تا این کار را برای شما انجام دهند.

    امیدوارم با استفاده از نکات و روش های ذکر شده بتوانید مشکل موجود را برطرف کنید. اگر شما تجربه ای در این مورد دارید حتما آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید و راه حل خود را در این مورد بیان کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر