اپل سفارش ۶۰ میلیون پنل نمایشگر اولد را به سامسونگ داده است |

عصر کالا- آیفون ۸ اپل (Apple iPhone ۸) برای اولین بار در تاریخ اسمارت فون های این کمپانی، احتمالا از نمایشگرهای دارای پنل اولد (OLED) برخوردار خواهد بود و حالا با خبری رسمی، این احتمال به واقعیت نزدیک‌تر شده است.

اپل سفارش ۶۰ میلیون پنل نمایشگر اولد را به سامسونگ داده است |
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از گجت نیوز، طبق گزارشی که از سوی منابع خبری کره‌ی جنوبی منتشر شده است، اپل سفارشی برای تولید 60 میلیون پنل اولد را به سامسونگ دیسپلی (بخش تولید نمایشگر کمپانی سامسونگ) تحویل داده است.

    در این سفارش که مقیاسی بسیار بزرگ دارد، سامسونگ قرار است پنل‌های 5.5 اینچی نمایشگرهای اولد که احتمالا قرار است در حداقل یکی از مدل‌های سری آیفون 8 اپل از آنها استفاده شود را تولید کند. اپل نیز در این قرارداد متعهد به پرداخت هزینه‌ای معادل 4 میلیارد و 300 میلیون دلار برای خرید این 60 میلیون پنل اولد شده است.

    جالب است بدانید که در اواسط سال میلادی گذشته نیز اپل سفارشی برای تولید 100 میلیون پنل اولد را به سامسونگ داده بود که البته هنوز مشخص نیست که آیا این سفارش جدید نیز بخشی از آن قرارداد قبلی است و یا اپل به دلایلی دیگر، تصمیم به افزایش ظرفیت تولید این محصول از سوی سامسونگ گرفته است. با توجه به این که سامسونگ سهم عظیمی از بازار نمایشگرهای اولد با سایزهای کوچک را در اختیار خود گرفته است، اهالی کوپرتینو چاره‌ی دیگری ندارند و برای تامین ظرفیت مورد نیاز از این پنل‌ها برای تولید آیفون 8 ، سامسونگ اولین و مهمترین تامین‌کننده‌ی سخت افزاری آنها خواهد بود.

    اپل به طور سالانه حدودا 200 میلیون واحد از آیفون‌های خود را به فروش می‌رساند که در صورت استفاده از پنل های اولد در آنها، احتمالا سامسونگ در حدود 80 درصد از ظرفیت این قطعات مورد نیاز اپل را تامین خواهد کرد. گفته میشود که این کمپانی قصد دارد سری آیفون های 2017 خود را در سه مدل مختلف به فروش برساند که احتمالا تنها یکی از آنها دارای پنل اولد خواهد بود و نام آیفون 8 را به دوش خواهد کشید؛ البته هنوز مشخص نیست که آیا دو مدل دیگر که احتمالا آیفون 7 اس و 7 اس پلاس نام خواهند گرفت، قرار است به پنل‌های ال سی دی معمولی مجهز شوند و یا آنها نیز از نمایشگرهای جدیدی برخوردار خواهند شد.
    ال جی و سامسونگ، غول‌های دنیای تولید نمایشگرهای اولد

    شایعاتی نیز وجود دارند مبنی بر این که اپل تا سال 2019 قصد ندارد و یا نمی‌تواند که تمام گوشی های خود را به نمایشگر اولد مجهز نماید و این اتفاق در ابتدا تنها برای درصد محدودی از آیفون‌های این برند آمریکایی عملی خواهد شد. این در حالی است که سامسونگ تعداد زیادی از محصولات خود را به این نوع نمایشگر مجهز کرده و در حال حاضر نیز سهمی معادل 95 درصد از بازار نمایشگرهای اولد با ابعاد کوچک برای استفاده در دیوایس‌های موبایل را در اختیار گرفته است؛ ال جی نیز به عنوان دیگر رقیب اصلی سامسونگ در بحث تولید پنل‌های اولد با ابعاد کوچک، سهمی بزرگ در بازارهای جهانی دارد که البته تفاوت نحوه‌ی عملکرد ال جی، به این موضوع برمیگررد که آنها بیشتر در بحث نمایشگرهای مخصوص ساعت‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی فعالیت داشته‌اند.

    گفتنی است که هنوز هیچکدام از مقامات و سخن‌گویان سامسونگ و اپل، این قرارداد جدید را به طور رسمی تایید نکرده‌اند و این اتفاق احتمالا طی روزهای آینده رخ خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر