بررسی کامل گلکسی S۸ سامسونگ

عصر کالا- برای سامسونگ نیز این گوشی یکی از مهمترین دستگاه‌هایی است که اخیرا ساخته شده. عرضه گلکسی اس ۸ این فرصت را برای سامسونگ فراهم کرده تا علاوه بر بازیابی اعتماد مشتریان پس از مشکلات نوت ۷، برتری خود برابر ال جی، گوگل، وان پلاس وان و سایر رقبا را در بازار تثبیت کند.

بررسی کامل گلکسی S۸ سامسونگ
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ اما چیزی که بیشتر از همه این گوشی را از سایر پرچمداران موجود در بازار متمایز کرده، بدنه کشیده و باریک آن است که به خوبی در دست قرار می‌گیرد و با گوشه‌های خمیده پرستیژ خاصی به صاحب آن منتقل می‌کند، همچنین صفحه نمایش باکیفیت 5.8 اینچی که تقریبا هیچ قابی دور آن را احاظه نکرده باعث می‌شود تا این گوشی، زیباترین دستگاهی باشد که سامسونگ تاکنون به بازار عرضه کرده. مطمئنا بعد از دیدن گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس شما هم ترغیب می‌شوید تا یکی از این دستگاه‌ها را خریداری کنید.

    این گوشی در معرض تست‌های طولانی مدت و کاربری روزمره در خانه، محل کار و حتی ساحل قرار گرفته و ما با استفاده از آن تعداد زیادی عکس و ویدئو ثبت، کلیپ‌ها و سریال‌های فراوانی از طریق یوتیوب و نت فلیکس مشاهده کرده، چت‌های طولانی مدت داشته و همچنین صدها بار قفل گوشی را با استفاده از هر 4 حالت (اثر انگشت، عنبیه چشم، تشخیص چهره و وارد کردن کد) بازگشایی کرده ایم.

    شاید مهمترین ایراد این گوشی جانمایی بد اسکنر اثر انگشت و عملکرد نامطلوب بیکسبی باشد. بیکسبی دستیار هوشمند سامسونگ است که ترکیبی از سیری اپل، دستیار گوگل و یک افزونه دوربین است، البته سامسونگ قول داده تا تشخیص دستورات صوتی را نیز به زودی به بیکسبی اضافه کند، احتمالا پس از ارائه چندین آپدیت عملکرد این دستیار هوشمند نیز بهبود پیدا می‌کند. همچنین با اینکه کیفیت عکسهای گرفته شده با این گوشی بسیار بالا است، اما استفاده از تنها یک دوربین در پشت بدنه از دیگر نکات منفی مربوط به گلکسی اس 8 است.

    شارژ باتری این گوشی مدت زمان زیادی دوام می‌آورد و در صورتی که به مدت طولانی مورد استفاده قرار بگیرد همانند اکثر گوشی‌های بازار کمی داغ خواهد شد، البته آزمایش‌های هشت نقطه‌ای باتری گوشی‌های سامسونگ این اطمینان را ایجاد کرده که گوشی‌های آینده این شرکت برخلاف نوت 7 هیچگاه مشکل انفجار نخواهند داشت. در مجموع گلکسی اس 8 نسبت به گلکسی اس 7 دستگاه جذابتری است اما نه به اندازه‌ای که کاربران پرچمدار قبلی سامسونگ را ترغیب کند تا گوشی جدید را خریداری کنند.

    اس 8 یک دستگاه فوق‌العاده سریع و کاراست که احتمالا ترجیح می‌دهید آن را در یک قاب محافظ قرار دهید. با اینکه اینگونه قاب‌ها ظرافت‌های طراحی گوشی را می‌پوشانند، اما باعث می‌شوند تا بدنه گران قیمت دستگاه در برابر ضربات محافظت شود.

    اما گلکسی اس 8 با قیمت 750 دلاری، یک دستگاه گران قیمت است که کاربران انتظارات زیادی از آن دارند. همچنین کیفیت و عملکرد این دستگاه باید به گونه‌ای باشد که افراد را ترغیب کند تابه‌جای خرید گوشی‌های دیگری مثل وان پلاس 3 تی (با قیمت بسیار پایین تر)، یا صبر کردن برای خرید مدل‌های آینده گوگل پیکسل، نوت 8 و یا حتی آیفون (که حداکثر تا 6 ماه دیگر معرفی خواهند شد)، گلکسی اس 8 را خریداری کنند.

    پس تا زمانی که با محل اسکنر اثر انگشت و دستیار هوشمند سامسونگ مشکل خاصی نداشته باشید، گلکسی اس 8 با صفحه بزرگ و خمیده خود می‌تواند بهترین انتخاب باشد. البته پیشنهاد می‌کنیم پیش از خریدن این گوشی حتما به یکی از نمایندگی‌های سامسونگ مراجعه کنید و اسکنر اثر انگشت آن را تست کنید، همچنین در صورتی که زیاد عجله ندارید کمی صبر کنید و منتظر عملکرد باتری این پرچمدار جدید سامسونگ بمانید.

    طراحی جدید چشم‌نواز

    گلکسی اس 8 بدون اغراق گوشی فوق‌العاده زیبایی است. نسبت صفحه این گوشی 18.5:9 است (تقریبا مشابه 2:1 در ال جی جی 6) که بیانگر صفحه‌ای باریک و بلند است و باعث می‌شود تا بهتر در دست قرار بگیرد. گوشه‌های باریک دور صفحه نیز این امکان را به وجود آورده تا صفحه نمایش بزرگتری در بدنه گوشی تعبیه شود، 83 درصد از نمای جلوی گوشی به صفحه نمایش اختصاص دارد. گلکسی اس 8 ابعادی تقریبا مشابه با ال جی جی 6 دارد، اما گوشه‌های خمیده صفحه نمایش این تصور را در کاربران ایجاد می‌کند که این گوشی نسبت به جی 6 نازکتر، باریکتر و بسیار حساس تر است.

    اس 8 با طراحی خاص خود بیشتر از اینکه شبیه یک گجت روزمره باشد، همانند یک وسیله قیمتی و آنتیک است که باید با احتیاط با آن رفتار شود. به نظر می‌رسد که گوشه‌های خمیده دستگاه نسبت به گوشی‌ها معمولی، در برابر ضربات آسیب پذیرتر باشند.

    در گلکسی اس 8 هیچ دکمه‌ی فیزیکی‌ای به عنوان کلید خانه یا Home وجود ندارد. اما دکمه لمسی‌ای که بر روی صفحه قرار گرفته وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهد و عدم وجود کلید فیزیکی به هیچ عنوان احساس نمی‌شود. حتی می‌توان گفت که برگشتن به صفحه هوم در پرچمدار جدید سامسونگ به نسبت اس 7 با سرعت بالاتری انجام می‌شود. همچنین می‌توانید محل قرارگیری کلیدهای برگشت و برنامه‌های اخیر را نیز که در کنار دکمه هوم قرار دارند با هم جابجا کنید.

    این گوشی اولین دستگاه از خانواده گوشی‌های S است که به صورت استاندارد دارای صفحه خمیده است. شما می‌توانید از این قسمت خمیده به عنوان محلی برای دسترسی سریع به اپلیکیشن‌های محبوب، مخاطبین پر تماس، سرخط خبرها و هر چیز دیگری استفاده کنید. همچنین این قسمت از صفحه در تقریبا تمامی اپلیکیشن‌ها در دسترس است. این قسمت قابلیت شخصی سازی بالایی دارد و می‌توانید پنل‌های زیادی را به آن اضافه کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم برای دسترسی سریعتر به اپلیکیشن‌های دلخواه خود این قسمت را زیاد شلوغ نکنید.

    بد نیست اشاره‌ای هم به وضوح بالای صفحه داشتیم باشیم. صفحه نمایش این گوشی دارای رزولوشن 2960×1440 پیکسل است که باعث می‌شود تصاویر، نوشته‌ها و ویدئوها حتی هنگامی که در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار گرفته‌اند نیز به راحتی قابل مشاهده باشند. البته لازم به ذکر است که به دلیل نسبت صفحه جدید این گوشی، گوشه‌های ویدئوها نوار مشکی قرار می‌گیرد که تنها راه خلاصی از آنها برش ویدئو و هماهنگ ساختن آن با صفحه دستگاه است که در برخی موارد باعث کاهش کیفیت کلیپ‌ها نیز می‌شود.

    اسکنر اثرانگشت

    شاید بزرگترین مشکل برخی از کاربران با این گوشی اسکنر اثرانگشت آن باشد که از محل قبلی خود در گلکسی اس 7 یعنی دکمه هوم، به یک نوار باریک و کپسولی شکل در کنار دوربین در پشت گوشی منتقل شده است. مشخص نیست که دلیل سامسونگ برای قرار دادن اسکنر در این قسمت از گوشی چه بوده است، در سایر دستگاه‌هایی که اسکنر اثر انگشت به پشت دستگاه منتقل شده (مثل ال جی جی 6 و گوگل پیکسل)، این قطعه معمولا در وسط بدنه تعبیه شده و فاصله زیادی با لنز دوربین دارد. همچنین طراحی آنها دایره‌ای شکل بوده و استفاده از آنها بسیار ساده تر است.

    شاید کاربران پس از مدتی به این محل عادت کنند، اما تجربه ما نشان می‌دهد که استفاده از این اسکنر معمولا با سختی همراه است و تعداد دفعاتی که انگشت کاربر به اسکنر برخورد نمی‌کند بیش از دفعاتی است که قفل گوشی با موفقیت باز می‌شود. یکی دیگر از مشکلات این محل برخورد انگشت کاربر به دوربین است که باعث کثیفی آن می‌شود. طبق بررسی‌ها هم کاربران چپ دست و هم کاربران راست دست این مشکل را خواهند داشت.

    البته شاید راه حل بسیاری از افراد به جای استفاده از این اسکنر، باز کردن گوشی به کمک نرم افزار تشخیص چهره (که چندان امن نیست) و یا استفاده از اسکنر چشمی ایریس (Iris) باشد. با اینکه ایریس دقت و امنیت بسیار بالایی دارد و سامسونگ از آن در بخش پرداخت آنلاین گوشی نیز استفاده می‌کند، اما نسبت به اسکنرهای اثر انگشت در گوشی‌های رقیب سرعت پایینی داشته و برای استفاده‌های روزمره چندان مناسب نیست. همچنین برای کار با ایریس باید گوشی را دقیقا مقابل چهره قرار دهید و در صورتی که بیرون از فضاهای بسته هستید عینک خود را بردارید. البته در بسیاری از مواقع این اسکنر مشکلی با عینک و لنزهای چشمی ندارد.

    به نظر می‌رسد که بهترین روش برای باز کردن قفل گوشی استفاده از اسکنر اثر انگشت و در برخی ایریس باشد. همچنین تنظیم کردن یک رمز ورود یا Pattern برای مواقعی که عجله دارید می‌تواند کاربردی باشد.

    نکته‌ی دیگری که در ایران کاربرد چندانی ندارد، قابلیت پرداخت Samsung Pay است. استفاده از اسکنر اثرانگشت و حسگر ایریس باعث می‌شود که نسبت به گوشی‌های اس 7، عملیات پرداخت در فروشگاه‌ها در مدت زمان بیشتری انجام شود. شاید استفاده از یک کارت اعتباری آماده در مواقعی که فروشگاه‌ها شلوغ هستند بهتر باشد.

    دستیار هوش مصنوعی بیکسبی

    بیکسبی نام ویژگی‌ای است که در حقیقت از سه بخش صوتی، خانه و تصویری تشکیل شده. البته این دستیار هنوز جایگزین جستجوی صوتی گوگل نشده و کاربران می‌توانند با نگه داشتن انگشت خود بر روی کلید خانه، به این قابلیت گوگل دسترسی پیدا کنند.

    دستورات صوتی بیکسبی شباهت زیادی به سیری اپل یا الکسای آمازون دارد. این دستیار با ویژگی‌های کامل خود در تاریخ 21 آوریل (1 اردیبهشت) ارائه خواهد شد و به همین دلیل در این مطلب به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است. البته استفاده از این دستیار برای تغییر برخی از تنظیمات گوشی مثل کنترل نور صفحه، روشن کردن وای فای، چرخاندن عکسها و برخی دیگر از دستورات بسیار کاربردی و راضی کننده بوده است. همچنین پایین دکمه‌های تنظیم کننده صدا در کنار گوشی، کلیدی مخصوص برای دسترسی به بیکسبی تعبیه شده است.

    یکی دیگر از بخش‌های تشکیل دهنده این دستیار، بیکسبی هوم یا “سلام، بیکسی” است که عملکردی مشابه به Google Now در سایر گوشی‌های اندرویدی دارد. نمایش آب و هوا، قرارهای کاری روزانه، شمارشگر قدم، سرخط اخبار و چند قابلیت دیگر از جمله امکانات این بخش از بیکسبی هستند که به نظر می‌رسد نسبت به Google Now (که پروازها و زمان رسیدن بار کاربر را نیز نمایش می‌دهد) مزیت خاصی نداشته باشد. قسمت‌هایی برای نمایش فیسبوک، توئیتر و لینکداین از دیگر قابلیت‌های بیکسبی هوم هستند. کاربران می‌توانند این بخش از بیکسبی را در تنظیمات خاموش کنند، البته به نظر نمی‌رسد که نصب Google Now بر روی این گوشی به سادگی انجام پذیرد.

    و در نهایت بیکسبی ویژن (Bixby Vision) را داریم که نوعی فیلتر دوربین همانند بینگ ویژن یا Google Goggles است. شما می‌توانید با استفاده از این ویژگی نوشته‌ها را اسکن کرده و سپس آنها را به 52 زبان زنده دنیا ترجمه کنید. این گوشی توانایی تشخیص کتابها با استفاده از تصویر جلد، شناسایی مکان‌های دیدنی و تشخیص بطری‌های شراب (با کمک Vivino) را نیز دارد. شرکتهایی مثل پینترست در امر جستجوی تصویری به سامسونگ کمک می‌کنند.

    البته برای استفاده از بیکسبی باید یک اکانت سامسونگ ساخته و وارد آن شوید.

    این دستیار هوشمند در حال تجربه و توسعه است و برای رسیدن به هدف اصلی خود به زمان نیاز دارد، اما در حال حاضر به هیچ عنوان نمی‌توان از آن به عنوان یکی از ویژگی‌های کلیدی اس 8 که کاربران را به سمت گوشی جذب کند نام برد. یکی دیگر از نکات منفی مربوط به بیکسبی دکمه فیزیکی مربوط به آن است که نمی‌توان آن را برای اجرا کردن اپلیکشین‌های دلخواه کاربر برنامه ریزی کرد.

    عدم وجود دوربین دوگانه در پشت گوشی

    تصاویر استانداری که با استفاده از دوربین 12 مگاپیکسلی گلکسی اس 8 گرفته می‌شوند کیفیت قابل قبولی دارند. این تصاویر دارای جزئیات خوب و با رنگ‌های زیبا هستند و امکان به اشتراک گذاری سریع آنها نیز وجود دارد. عکسهای گرفته شده در نور کم نیز به نسبت روشن بوده و جزئیات را نمایش می‌دهند، اما هرچه نور کمتر شود اختلالات (Noise) تصویر نیز بیشتر می‌شود. کیفیت سلفی‌هایی که با دوربین 8 مگاپیکسلی جلوی گوشی نیز گرفته می‌شود بسیار خوب است. قابلیت فوکوس خودکار جدیدی که در اس 8 تعبیه شده عملکرد مناسبی داشته و کاربر را از دست زدن به صفحه گوشی بی نیاز می‌کند.

    شما می‌توانید با دو بار ضربه زدن بر روی دکمه Home تصویر برداری کنید، این قابلیت از زمان عرضه آندروید 6 مارشمالو در اندروید وجود داشته اما اس 8 اولین گوشی سامسونگی است که از این ویژگی سیستم عامل گوگل استفاده می‌کند.

    به علاوه حالت عکاسی حرفه‌ای و ابزارهایی برای ویرایش تصویر در این گوشی وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد تنظیمات رنگ، روشنایی و درجه تیرگی و سایه دار بودن عکسها را به دلخواه خود تنظیم کند. در صورتی که دوربین این گوشی وجود چهره در عکس را تشخیص دهد، امکانات مربوط به عکاسی پرتره (از جمله محو کردن پس زمینه شخص همانند حالت Bokeh در آیفون 7 پلاس با دو دوربین) را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته استفاده بیش از حد از این ویژگی باعث محو شدن زیاد و خراب شدن عکسها خواهد شد.

    در حال حاضر اپل، ال جی و هواوی برخی از گوشی‌های خود را با دو دوربین عقب طراحی می‌کنند. این نوع تنظیم دوربین به کاربران دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا عکسهای پرتره‌ای همانند حالتی که در بالا اشاره کردیم، تصاویری با میدان دید وسیع و عکسهای سیاه سفید بسیار زیبایی را ثبت کنند. اما تصمیم سامسونگ مبنی بر تغییر ندادن تنظیمات دوربین عقب باعث شده تا هیچ کدام از این ویژگی‌ها در اس 8 وجود نداشته باشد.

    کیفیت ویدئوهای ضبط شده با این گوشی اچ دی 1080p است که می‌توانید آن را تا حالت کواد اچ دی 1440p بالا ببرید. البته در این حالت برخی از امکانات دوربین مثل لرزشگیر ویدئو غیرفعال خواهند شد. قابلیت ثبت ویدئوهای صحنه آهسته و‌هایپرلپس (hyperlapse) از دیگر امکانات این دوربین است.

    باتری با عمر بالا و دمای کارکرد مناسب

    هنوز هم برخی از افراد در مورد امنیت باتری این گوشی‌ها مشکوک هستند. اما امیدواریم که با توجه به تکنیک جدید سامسونگ در تست هشت مرحله‌ای باتری، این دستگاه‌ها و گوشی‌های آینده سامسونگ مشکلات مشابه به گلکسی نوت 7 را تجربه نکنند.

    اما گوشی گلکسی اس 8 با پردازنده اسنپدارگون 835 که در این آزمایش مورد بررسی قرار گرفته هیچ گاه بیش از حد داغ نشد. هنگامی که این گوشی‌ها را به شارژر متصل کرده و بازی‌های سنگین را اجرا کنید همانند سایر دستگاه‌هایی که پشت آنها از جنس شیشه است گرم می‌شوند، اما این گرمی به هیچ عنوان نگران کننده نیست.

    در تست‌های باتری سایت Cnet، این گوشی با یکبار شارژ کامل قادر بود تا 16 ساعت ویدئو نمایش دهد که نسبت به گلکسی اس 7 یک ساعت، و نسبت به نوت 7 حدود 2 ساعت کمتر است. البته عملکرد این باتری نسبت به سایر دستگاه‌های موجود در بازار بسیار راضی کننده بوده و کاربران با یکبار شارژ و مصرف معمول می‌توانند یک روز کامل از گوشی استفاده کنند.

    برای انجام یکی از تست ها، این گوشی از ساعت 7 صبح از شارژر جدا شده و عکسها و ویدئوهای بسیاری با آن ثبت شده است،در اکثر مواقع نیز صفحه نمایش آن با حداکثر وضوح روشن بوده است؛ در نهایت 12 ساعت بعد شارژ گوشی به 13 درصد رسیده و در ساعت 10 شب تنها 6 درصد از شارژ باتری باقی مانده است. در تست‌های دیگری که وای فای روشن بوده و گوشی بدون توقف موزیک پخش کرده است نیز باتری عملکرد بهتری داشته است. در مجموع پیشنهاد می‌کنیم که پیش از رفتن به رختخواب دستگاه خود را به شارژر متصل کنید تا تمام روز بعد بتوانید بدون مشکل از آن استفاده کنید.

    شارژ بی سیم گلکسی اس 8

    همچنین سامسونگ اعلام کرده که عمر درازمدت این باتری در مدت 6 ماه، یک سال و دو سال نسبت به اس 7 بالاتر خواهد بود. به این ترتیب می‌توانید امیدوار باشید که به مرور زمان و از دست دادن ظرفیت باتری، عمر نگهداری شارژ گوشی تغییر قابل ملاحظه‌ای نداشته و نهایتا مدت زمان کاری آن به 15 ساعت کاهش پیدا کند.

    شارژ بدون سیم با استفاده از دستگاه شارژر سریع به خوبی انجام می‌گیرد، اما کماکان نسبت به شارژ با استفاده از کابل USB-C با سرعت کمتری انجام می‌پذیرد. در صورت خاموش بودن گوشی شارژ کامل آن با استفاده از سیم یو اس بی به 2 ساعت زمان نیاز دارد، در حالی که شارژ کامل دستگاه با استفاده از شارژر بی سیم تا سه و نیم ساعت زمان می‌برد.

    نکات دیگری که در مورد اس 8 وجود دارد

    بدنه گوشی بسیار بازتابنده بوده و لکه و کثیفی را به خود جذب می‌کند.
    در این دستگاه از اندروید 7 نوقا و رابط کاربری سامسونگ استفاده شده.
    به این زودی‌ها منتظر آپدیت گوشی به اندروید O نباشید، معمولا به روز رسانی گوشی‌های سامسونگ به شش ماه زمان نیاز دارد.
    در رابط کاربری سامسونگ تغییرات مطلوبی انجام شده. می‌توانید با کشیدن انگشت خود به سمت بالا در صفحه Home گوشی به تمامی اپلیکیشن‌ها دسترسی پیدا کرده و یا با نگه داشتن انگشت خود بر روی هر اپ گزینه‌های مربوط به آن را مشاهده کنید.
    صدای اسپیکرهای کوچک گوشی چندان قابل ملاحظه نیست.
    کیفیت صدای خروجی هدفون‌های گوشی در هنگام پخش موزیک و ویدئو فوق‌العاده است.
    پردازنده کوالکام اسنپدارگون 835 بسیار سریع است.
    در برخی از کشورها گلکسی اس 8 با پردازنده اگزینوس عرضه خواهد شد.
    این گوشی از سرویس‌های مخابراتی Gigabit-Class LTE نیز پیشتیبانی می‌کند. ( 16 ال تی ای)
    اس 8 دارای گواهی IP68 بوده و در صورتی که تا 30 دقیقه در عمق 3 فوتی (حدود یک متری) آب قرار داشته باشد نیز بدون مشکل به کار خود ادامه خواهد داد.
    نسبت به اس 7 خوش دست تر بوده و کار کردن با آن ساده تر است.
    خروجی صدای بلوتوثی دو گانه به کاربران اجازه می‌دهد تا دستگاه را به دو پخش کننده بلوتوث، مثل هدفون‌های بی سیم متصل کنند.
    این گوشی در رنگ‌های مشکی نیمه شب (Midnight Black)، خاکستری ارکیده (Orchid Gray)، نقره‌ای قطب شمال (Arctic Silver)، طلایی افرایی (Maple Gold) و آبی مرجانی (Coral Blue) عرضه می‌شود.
    از دوربین‌های Gear 360، هدست‌های واقعیت مجازی Gear VR و سامسونگ DeX در کنار این گوشی می‌توان استفاده کرد.
    با استفاده از اپلیکیشن سلامتی سامسونگ می‌توانید از خدمات پزشکی بهره مند شوید.

    گلکسی اس 8 در برابر آیفون 7 و 7 پلاس، گوشی‌های گوگل پیکسل، ال جی جی 6 و گلکسی اس 7

    گلکسی اس 8 با قیمت بالا و مشخصات فنی قدرتمند، همراه با گوشی‌هایی که در بالا نام بردیم جزو برترین دستگاه‌های موجود در بازار است. البته هدفون‌های پیش فرض این گوشی را در صورتی که در بازار آزاد تهیه کنید حدود 100 دلار قیمت دارند که در حال حاضر بخشی از قیمت 750 دلاری اس 8 است. همچنین در آینده مطمئنا قیمت این دستگاه کاهش پیدا می‌کند. در ادامه مقایسه اجمالی این گوشی در برابر رقبا را مشاهده می‌کنید.

    آیفون 7 و 7 پلاس: گلکسی اس 8 نسبت به آیفون 7 بلندتر، اما نسبت به آیفون 7 پلاس کوتاه تر و باریکتر است. البته با توجه به طراحی خاص اس 8، صفحه نمایش این گوشی حتی از آیفون 7 پلاس نیز 0.3 اینچ بزرگتر است. قابلیت پرداخت Samsung Pay نسبت به اپل از فروشگاه‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند. همچنین در اس 8 می‌توانید از کارت‌های حافظه میکرو اس دی استفاده کنید که از لحاظ اقتصادی به صرفه تر از خریدن یک گوشی با ظرفیت حافظه بالاتر است. دوربین دوم آیفون 7 پلاس در پشت دستگاه به این گوشی کمک می‌کند تا تصاویر پرتره بهتری نسبت به گلکسی اس 8 ثبت کند. انتظار می‌رود که آیفون جدید در ماه سپتامبر معرفی شود.

    گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال: گلکسی اس 8 نسبت به گوشی‌های پیکسل بلندتر، عریض تر و نازکتر است. همچنین این گوشی نسبت به محصولات گوگل صفحه نمایش بزرگتری دارد. گوشی‌های پیکسل همیشه اولین دستگاه‌های بازار هستند که آپدیت‌های جدید اندروید را دریافت می‌کنند. همچنین قیمت یک دستگاه پیکسل با حافظه 128 گیگابایت با قیمت اس 8 با حافظه 64 گیگابایتی برابر است. در صورتی که گوگل از تاریخ عرضه سال پیش خود پیروی کند، باید در ماه اکتبر منتظر پیکسل جدید باشیم.

    ال جی جی 6: گلکسی اس 8 قیمتی تقریبا مشابه با جی 6 دارد. اس 8 نسبت به جی 6 دارای طراحی زیباتر و دوربین قوی تر است. البته جی 6 نیز طراحی خاص و نازک خود را داشته و دوربین دو گانه آن به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویری با میدان دید وسیع تر ثبت کند. همچنین اسکنر اثرانگشت و دکمه هوم در جی 6 جانمایی بسیار بهتری دارند.

    گلکسی اس 7: اس 8 بدون شک نسبت به پرچمدار قبلی سامسونگ زیباتر و سریعتر است. همچنین هنوز امکان نصب بیکسبی بر روی اس 7 وجود ندارد، اما قابلیت‌های ضدآب بودن، پرداخت سامسونگ و شارژ بی سیم هر دو گوشی تقریبا مشابه است. همچنین استفاده از اسکنر اثر انگشت در اس 7 بسیار ساده تر است. در صورتی که به استفاده از قوی ترین سخت افزار موجود و صفحه نمایش خمیده نیازی ندارید، لزومی نیست تا دستگاه اس 7 خود را با یک اس 8 جدید تعویض کنید.

    سامسونگ گلکسی نوت 8: هنوز هیچ خبر رسمی در مورد نوت 8 منتشر نشده است. اما می‌توان حدس زد که این دستگاه نیز دارای بیکسبی بوده و ابعادی در حد اس 8 پلاس خواهد داشت. همچنین قیمت این دستگاه بالاتر از اس 8 بوده و البته مهمترین ویژگی آن قلم استایلوس سامسونگ خواهد بود. احتمال می‌رود که این گوشی در ماه آگوست معرفی شود.

    مقایسه گلکسی اس 8، ال جی جی 6، گوگل پیکسل، آیفون 7، وان پلاس 3 تی در بخش تصاویر قابل مشاهده است.

    دو سیم کارت، دش شارژ مقاوم در برابر آب و گرد و غبار دستیار گوگل، ظرفیت حافظه ابری نامحدود، قابلیت استفاده با هدست واقعیت مجازی گوگل نسبت تصویر 18:9، شارژ بدون سیم، مقاوم در برابر آب مقاوم در برابر آب با گواهی IP68، شارژ بی سیم، گیگابیت ال تی ای قابلیت‌های ویژه

    نقاط مثبت:

    زیباترین گوشی هوشمند بازار با عملکرد فوق العاده
    طول عمر باتری بالا
    مقاوم در برابر آب
    پشتیبانی کننده از شارژرهای بی سیم
    امکان استفاده از کارت‌های حافظه خارجی
    صفحه نمایش بسیار با کیفیت

    نقاط منفی:

    جانمایی بد اسکنر اثرانگشت که باعث کثیفی لنز دوربین شده و زمان باز کردن قفل گوشی را افزایش می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر