دولت کانادا:

تمامی گوشی های همراه باید آنلاک شوند

عصر کالا- کانادایی ها در میان کشورهای گروه هفت بیشترین نرخ را برای ارتباطات وایرلس پرداخت می کنند و از همه بدتر اینکه اغلب مجبور هستند در زمان تغییر اپراتور خود برای آنلاک کردن گوشی های همراه مبلغ ۵۰ دلار و یا بیشتر پرداخت کنند.

تمامی گوشی های همراه باید آنلاک شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از انگجت، شورای رادیو تلویزیون و ارتباطات کانادا (CRTC) اخیراً به اپراتورها دستور داده تمامی دستگاه ها را به صورت رایگان آنلاک کنند و تمامی گوشی های هوشمند جدید را به صورت قفل باز به فروش برسانند. این اقدام پس از درخواست این شورا برای اظهار نظر درباره قوانین جدید شبکه های بی سیم و انتقاد شدید مردم درباره هزینه های آنلاک کردن گوشی ها صورت گرفت.
    یکی از کاربران این طور اظهار نظر کرده است: «این هزینه نوعی باج و گروکشی است. نمی توان باور کرد چرا دولت به این شرکت ها اجازه می دهد پول هایی مثل این را به زور از کاربران خود بگیرند.»
    شرکت Telecoms از هزینه های آنلاک کردن گوشی ها درآمد 28.5 میلیون دلار به دست آورده که در مقایسه با سال 2014 با افزایش 75 درصدی روبرو بوده است.

    شرکت های اپراتوری مخالفت خود را با تصمیم CRTC اعلام کردند. «هاروارد اسلاونر» نایب رئیس شرکت Telecoms در این خصوص گفته است: «بهتر است دارندگان گوشی های آنلاک هزینه باز کردن قفل دستگاه هایشان را خودشان متقبل شوند.» اسلاونر هیچ اشاره ای نکرده که اپراتورها یکی از شرکت هایی هستند که قفل گوشی های آنلاک را باز می کنند و به هر جهت CRTC این کار را نیز ممنوع کرده است.
    با توجه به روی کار آمدن یک دولت فدرال جدید در کانادا به نظر می رسد شورای رادیو تلویزیون و ارتباطات بیشتر از قوانین اینترنتی کاربرپسند طرفداری می کند. این شورا اخیراً با طرح رایگان پخش موسیقی از شرکت اپراتوری Videotron مخالفت کرد. بیشتر منتقدان معتقد بودند این طرح اصل بی طرفی شبکه را نقض می کند. به هر حال قانون گذار به جای قوانین سخت و دست و پاگیر بر یک چارچوب مشخص تکیه می کند و سپس در مورد نقض های بالقوه در هر پرونده رأی صادر می کند. در مقابل «آجیت پای» رئیس FCC آمریکا قصد دارد قوانین کاربر پسند بی طرفی شبکه را که «تام ویلر» در زمان ریاست جمهوری اوباما تصویب کرده بود؛ از بین ببرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر