مقایسه اسنشال فون با گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ

عصر کالا- در این مقاله به مقایسه اسنشال فون با گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس سامسونگ (+Essential Phone vs Galaxy S۸ & S۸) همراه با مشخصات فنی و قابلیت هایشان خواهیم پرداخت.

مقایسه اسنشال فون با گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از گجت نیوز ، اندی رابین خالق اندروید، چندی پیش از یک گوشی اندرویدی به نام اسنشال فون رونمایی کرد که ارائه کننده سبک طراحی جذاب در بازار گوشی های هوشمند است. به همین بهانه در این مقاله قصد داریم به مقایسه اسنشال فون با گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس بپردازیم. از آنجایی که دو گوشی گلکسی جدید پرچمداران حال حاضر جهان موبایل‌های اندرویدی هستند، باید دید آیا اسنشال فون می‌تواند گوشی های سامسونگ را به چالشی تازه بکشد یا خیر!

    اندازه
     اسنشال فون کوچک نیست، اما با همین حال از دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس کوتاه‌تر است. حتی ضخامت گوشی خالق اندروید نیز کمتر است.

    وزن
     بر خلاف ابعاد، وزن اسنشال فون از دو گوشی سامسونگ بیشتر است. آن 7 درصد سنگین‌تر از اس 8 پلاس و 16 درصد سنگین‌تر از مدل اصلی اس 8 است.

    متریال ساخت
     اسنشال ادعا می‌کند که متریال تیتانیوم و سرامیک استفاده شده توسط آن‌ها به مراتب سخت‌تر و مقاوم‌تر از آلومینیوم در تست های سقوط است. در آن سمت اعضای خانواده گلکسی اس 8 سامسونگ با جنس شیشه‌ای خود، مستعد آسیب دیدن هستند.

    رنگ‌ها
     هر دو گوشی در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند، اما در همه جای جهان رنگ‌های آن‌ها به صورت یکسان عرضه نمی‌شود. اسنشال فون در ابتدا تنها در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می‌شود و پس از چندی می‌توانید آن را در دو رنگ جدید سبز و خاکستری خریداری کنید. خانواده گلکسی اس 8 نیز دو رنگ آبی و طلایی در ایالات متحده به فروش نمی‌رسند.

    قابلیت ضد آب
     درحالی که دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ هر دو به لطف تاییدیه IP68 در برابر نفوذ آب مقاومند، چنین قابلیتی در یک گوشی اسنشال فون یافت نمی‌شود.

    اندازه نمایشگر
     اندازه گیری مورب می‌تواند گول زننده باشد، چرا که این گوشی ها از نسبت ابعاد متفاوتی برخوردارند. اسنشال فون از یک نمایشگر با نسبت ابعاد 19:10 بهره می‌برد، در آن سمت سامسونگ از یک نمایشگر با نسبت ابعاد 18.5:9 بر روی گوشی خود استفاده کرده است. هر دو این نسبت‌ها در نوع خود منحصر به فرد بوده و با اغلب گوشی های موجود در بازار متفاوت هستند.

    وضوح نمایشگر
     تمامی سه گوشی موجود در این مقایسه از نمایشگرهایی با وضوح QHD بهره‌مند هستند، اما از نظر تراکم پیکسلی پرچمداران جدید سامسونگ را باید برنده اعلام کنیم.

    نوع نمایشگر
     هر دو در سمت کاملا متفاوتی قرار دارند. یک گوشی از نمایشگری IPS و دیگری از نمایشگر آمولد برخوردار است.

    نمایشگر خمیده
     همانند اغلب گوشی های بازار، اسنشال فون از نمایشگری صاف و مسطح بهره‌مند است. در آن سمت دو گوشی سری S8 سامسونگ به لبه‌هایی خمیده مجهز شده‌اند که اکثر قسمت جلویی گوشی را از آن خود کرده است.

    کلید هوم
     جدا از اندازه نمایشگرها، هر دو گوشی کلید هوم را بر روی نمایشگر قرار داده‌اند.

    اسکنر اثر انگشت
     سنسورهای اثر انگشت دو گوشی بر روی قسمت پشتی آنها تعبیه شده است. این سنسور در وسط قاب قرار گرفته، اما این سنسور در سمت راست دوربین خانواده Galaxy S8 به چشم می‌خورد.

    تشخیص چهره
     سامسونگ سیستم تشخیص چهره را بر روی گوشی های جدید خود اضافه کرد، اما گوگل نیز چنین قابلیتی را با نام Trousted Face به صورت پیشفرض به خود سیستم عامل اندروید اضافه کرده است. به همین خاطر، اسنشال فون نیز از این قابلیت برخوردار است.

    سنسور عنبیه چشم
     یکی دیگر از قابلیت‌های بیومتریک خانواده اس 8، وجود یک سنسور عنبیه چشم است.

    پردازنده
     هر دو سازنده از آخرین چیپست کمپانی کوالکام، اسنپدراگون 835 بر روی گوشی خود استفاده کرده‌اند؛ گرچه سامسونگ در برخی بازارها گوشی هایش را با چیپست های اگزینوس ساخت خود به فروش می‌رساند.

    رم
     هر دو گوشی از یک رم 4 گیگابایتی بهره‌مند هستند.

    حافظه داخلی
     یکی از نکات مشابه دیگر در مقایسه اسنشال فون با گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، عرضه آن‌ها تنها همراه با یک حافظه داخلی است. این ظرفیت در گلکسی اس 8 و برادر بزرگتر آن 64 گیگابایت است و در اسنشال نیز 2 برابر آنهاست.

    میکرو اس دی
     هرچند حافظه داخلی اسنشال 2 برابر گلکسی اس 8 است، اما در عوض پرچمدار سامسونگ قادر به پشتیبانی از کارت های حافظه میکرو اس دی است که از طریق آن‌ها می‌توانید اقدام به افزایش ظرفیت گوشی خود کنید.

    جک هدفون
     اسنشال فون، آخرین گوشی پرچمدار بالارده است که دست رد به سینه جک 3.5 میلی‌متری هدفون زده و استفاده از آن را برای کاربران محروم کرده است.

    هدفون‌های باندل
     سامسونگ همراه با دو گوشی جدید خود ایربادهای سیمی 99 دلاری برند AKG را نیز به صورت رایگان در اختیار خریداران قرار می‌دهد. چنین گزینه‌ای در جعبه گوشی اسنشال نیست، اما یک آداپتور رایگان تدیل USB C به جک 3.5 میلی‌متری دیده می‌شود.

    باتری
     گلکسی اس 8 پلاس از باتری بزرگتری نسبت به دو گوشی دیگر برخوردار است. ظرفیت باتری اس 8 و اسنشال تقریبا یکسان خواهد بود.

    شارژ سریع
     هر دو گوشی از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند.

    شارژ بی سیم
     یکی دیگر از محاسن گوشی های سامسونگ در مقایسه اسنشال فون با گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس ، پشتیبانی آن‌ها از شارژ بی سیم همراه با یک پد مخصوص شارژ است که به صورت جداگانه به فروش می‌رسد. در این روش شما حتی از شارژ بی سیم سریع نیز بهره‌مند خواهید بود.

    مگاپیکسل دوربین
     اسنشال فون به یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی در مقایسه با دوربین 12 مگاپیکسلی گلکسی اس 8 مجهز شده است، اما دوربین سلفی هر دو 8 مگاپیکسلی است.

    گشودگی لنز دوربین (اصلی)
     دیافراگم گوشی سامسونگ بازتر بوده که می‌تواند قدرت عکاسی بیشتری را در شرایط نوری کمتر ایجاد کرده و ارائه کننده قابلیت عکاسی با افکت عمق میدان بهتری باشد. اما این نمی‌تواند تنها فاکتور اصلی تعیین کننده کیفیت کلی دوربین باشد.

    دوربین دوگانه
     اسنشال فون از یک دوربین دوگانه برخوردار است. ترکیب این دو دقیقا مشابه دوربین هواوی پی 10 است: یعنی یک دوربین RGB و یک دوربین مونوکروم سیاه و سفید.

    تثبیت کننده نوری تصویر
     اعضای خانواده گلکسی S8 از تثبیت کننده نوری تصویر بهره می‌برند. چنین تکنولوژی در دوربین گوشی اسنشال دیده نمی‌شود.

    سیستم عامل
     هر دو از سیستم عامل اندروید برخوردارند، اما هنوز به طور قطع نسخه اندروید اسنشال فون مشخص نیست. اندی رابین در یک مصاحبه با ReCode عنوان کرده بود که گوشی جدید شرکت وی از یک نسخه خام اندروید نوقا بهره‌مند است. در آن سمت سامسونگ نوقا را همراه با رابط کاربری تاچ ویز خود عرضه می‌کند.

    پرداخت موبایلی
     اسنشال فون از NFC برخوردار است، بنابراین شما می‌توانید از سیستم پرداختی اندروید پی (Android Pay) بر روی آن استفاده کنید.

    دستیار صوتی
     اسنشال نیز همانند سایر گوشی های جدید  اندرویدی از دستیار گوگل بهره می‌برد. اما در زمان رونمایی از این گوشی اندی رابین اعلام کرده بود که به جز دستیار گوگل، دستیار دیگری نیز قرار است همراه اسنشال فون عرضه شود. در آن سمت گوشی سامسونگ از دستیار اختصاصی این کمپانی کره‌ای به نام بیکسبی برخوردار بوده و به طبع دستیار گوگل را نیز شامل می‌شود.

    واقعیت مجازی موبایلی
     اسنشال فون از هیچ یک از تجربیات واقعیت مجازی موبایلی (به جز هدست پیش پا افتاده گوگل کارت برد) پشتیبانی نمی‌کند. در آن سمت دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس از هدست محبوب و جذاب Gear VR خود سامسونگ پشتیبانی می‌کنند.

    قابلیت ماژولار
     اسنشال فون در واقع ارائه کننده قابلیت ماژولار است: یک قسمت مغناطیسی بر روی قاب پشتی که دقیقا شبیه به قابلیت مشابه بر روی گوشی های موتورولا موتو زد است.
    در حال حاضر تنها ماژول های معرفی شده همراه آن، یک دوربین جیبی 360 درجه‌ای و یک داک شارژ است، اما قطعا در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه ماژول‌های بیشتری از سوی این شرکت خواهیم بود.

    داک دسکتاپی
     گوشی های جدید گلکسی از یک داک به نام DeX dock پشتیبانی می‌کنند که به صورت جداگانه به فروش می‌رسد. این داک می‌تواند به لطف اتصال یک مانیتور، کیبورد و موس به کاربران تجربه دسکتاپی را اهدا کند.

    عرضه
     اسنشال فون در حال حاضر تنها به صورت رزرو به فروش می‌رسد و زمان عرضه رسمی آن مشخص نیست. گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس از آوریل در سراسر جهان به فروش می‌رسند.

    قیمت پایه
     نسخه اصلی گلکسی اس 8 گران‌تر از اسنشال فون است. قیمت هر سه گوشی بسیار بالا بوده که نشان دهنده بالارده بودن آنهاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر