خریداران آیفون حتما کد فعالسازی دریافت کنند

عصر کالا- براساس ضوابط در نظر گرفته شده برای اجرای طرح ملی رجیستری و با توجه به اجرای قطعی این طرح از امروز با مدنظر قرار دادن برند اپل، خریداران آیفون حتما از فروشندگان کد فعالسازی دریافت کنند.

خریداران آیفون حتما کد فعالسازی دریافت کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، هم‌زمان با آغاز اجرای رسمی طرح ملی رجیستری گوشیهای موبایل برای مقابله با کالاهای قاچاق و استارت رسمی برخورد با برندهای قاچاق از امروز، متقاضیان خرید گوشی موبایل باید نسبت به اصالت محصولات خریداری شده مطلع باشند.

    لذا خریداران حتماً پس از خرید دستگاه، باید فاکتور رسمی با مهر فروشگاه که شماره شناسه 15 رقمی (IMEI) دستگاه بر روی آن درج شده را از فروشنده دریافت کنند و درصورت بروز هرگونه مشکل در مورد غیرقانونی بودن گوشی یا تجهیز، فروشنده می‌بایست پاسخگو باشد.
    نکته دیگری که وجود دارد این است که خریداران پس از خرید گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت با شماره‌گیری کد دستوری #6#*، شناسه بین‌المللی 15 رقمی (IMEI) گوشی را دریافت می‌کنند که این شناسه باید با شناسه ثبت شده بر روی جعبه دستگاه یکسان باشد.
    گوشیهای دو سیم‌کارته دارای دو شناسه IMEI و گوشیهای چند سیم‌کارته دارای چند IMEI هستند.
    در گام بعدی دستگاه باید در شبکه اپراتوری فعال شود برای این کار خریدار باید کد فعالسازی (Activation Code) را در هنگام خرید از فروشنده دریافت کند.
    برای فعال سازی تجهیز در شبکه اپراتوری، خریدار کد دستوری #7777* را شماره‌گیری کرده و عدد مربوط به گزینه فعالسازی را انتخاب می‌کند؛ پس از آن شناسه بین‌المللی 15 رقمی (IMEI) دستگاه و کد فعال سازی مربوط به دستگاه و شماره سیم‌کارت دستگاهی را که قصد فعالسازی آن را دارد به ترتیب وارد می‌کند.
    پس از تأیید اطلاعات وارد شده، پیام موفقیت‌آمیز بودن فرآیند را دریافت می‌کند.
    کد فعالسازی یک کد شش رقمی یکبار مصرف است که برای فعال شدن در تجهیز در شبکه اپراتوری، با هدف جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی، تولید و استفاده می‌شود.
    این کد توسط فروشنده بابت هر گوشی به خریدار ارائه می‌گردد؛ همچنین در فرآیند انتقال مالکیت نیز می‌توان از این کد استفاده کرد.
    بنابراین خریداران گوشی موبایل از امروز باید نسبت به دریافت کد فعالسازی گوشیهای آیفون که در گام نخست اعمال مقررات رجیستری قرار دارند، اقدام کنند در غیر این صورت امکان فعالسازی گوشیها در شبکه اپراتوری نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر