آشنایی با دستیار هوشمند بیکسبی سامسونگ

عصر کالا- بیکسبی دستیار صوتی هوشمند جدیدی است که سامسونگ برای رقابت با گوگل اسیستنت و سیری توسعه داده و برای اولین بار با گلکسی اس ۸ همراه شده است.

آشنایی با دستیار هوشمند بیکسبی سامسونگ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از زومیت؛ پس از اتفاقاتی که برای گلکسی نوت 7 افتاد سامسونگ اعلام کرد پرچم‌داری تمام‌عیار خواهد ساخت تا خاطره بد نوت 7 را از بین ببرد. کمپانی کره‌ای در گلکسی اس 8 نه‌تنها طراحی و سخت‌افزار این محصول را متحول ساخت بلکه امکانات جدیدی نیز به پرچم‌دارش اضافه کرد.

    یکی از این امکانات، دستیار هوشمند بیکسبی نام دارد که درواقع یک هوش مصنوعی مانند گوگل اسیستنت و سیری اپل است. برای آشنایی بیشتر با بیکسبی می‌خواهیم در این مقاله نگاه دقیقی به دستیار هوشمند سامسونگ بیندازیم.

    برخلاف باور کاربران از دستیارهای هوشمند، امکاناتی که این دستیارها در اختیار کاربر قرار می‌دهند بسیار وسیع‌تر هستند و تنها به پرسش نزدیک‌ترین رستوران یا تنظیم برنامه‌ای در زمان خاص محدود نمی‌شوند. بیکسبی نیز مثال بارزی برای این موضوع است.

    در مدت‌زمان کوتاهی که با بیکسبی کار کردیم، متوجه شدیم دستیار هوشمند اختصاصی گلکسی اس 8 نه‌تنها قابلیت‌های پایه‌ی دستیارهای هوشمند دیگر را به همراه دارد، بلکه می‌تواند امکانات بیشتری نیز در اختیارمان قرار دهد. یکی از ویژگی‌های بیکسبی، ساده‌تر کردن ناوبری و کار با گلکسی اس 8 است.

    درواقع به نظر می‌رسد سامسونگ خواسته است محصولی در اختیار کاربرانش قرار دهد که برای کار با تلفن هوشمند دیگر نیازی به لمس صفحه نمایشگر نداشته باشند و تنها با فرامین صوتی بتوانند با تلفن هوشمندشان کار کنند.

    از مزیت‌هایی که بیکسبی دارد این است که سخت‌افزار محصولی که بیکسبی در آن استفاده می‌شود، توسط سامسونگ ساخته شده است. همین امر بهتوسعه‌دهندگان بیکسبی کمک کرده است بتوانند دستیار هوشمندی بسازند که به کاربر امکانات بیشتر، عملکرد روان‌تر و دسترسی عمیق‌تری ارائه دهد.

    کاربر می‌تواند از دو طریق، دسترسی سریع به بیکسبی داشته باشد. حالت اول از طریق فرمان صوتی است. برخلاف گوگل اسیستنت که برای فعال‌سازی آن نیاز به گفتن Ok Google است، کاربر می‌تواند فرمان صوتی را برای فعال شدن بیکسبی تنظیم کند. همچنین دکمه سخت‌افزاری برای بیکسبی در سمت چپ گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس تعبیه شده است که با فشار دادن آن، بیکسبی فعال می‌شود.

    نکته جالبی که وجود دارد این است که کمپانی کره‌ای کاربرانش را وادار به استفاده از بیکسبی نمی‌کند. درواقع اگر علاقه‌ای به استفاده از این دستیار هوشمند ندارید، می‌توانید دکمه سخت‌افزاری را که برای این دستیار هوشمند تعبیه شده است، برای کار دیگری تنظیم کنید.

    متأسفانه زمانی که گلکسی اس 8 در اختیارمان قرار گرفت، بسیاری از امکانات بیکسبی فعال نبود و تنها توانستیم از بخشی از امکانات دستیار هوشمند بیکسبی استفاده کنیم.

    یکی از کارهایی که کاربر می‌تواند با بیکسبی انجام دهد، مدیریت کامل گلکسی اس 8 است؛ به‌نحوی که برای استفاده از پرچم‌دار جدید سامسونگ نیازی به لمس تلفن هوشمند ندارد و تنها با فرامین صوتی می‌تواند کارهای مختلفی مانند کاهش ولوم صدا، افزایش روشنایی تصویر یا اجرای اپلیکیشن خاصی را انجام دهد.

    البته این امکانات در حال حاضر محدود هستند و انتظار می‌رود با انتشار آپدیت‌های جدید، قابلیت‌های بیشتری به دستیار هوشمند بیکسبی اضافه شود.

    زمانی که وارد محیط خانه بیکسبی بشوید، می‌توانید به امکانات مختلفی دسترسی داشته باشید. در این صفحه که بیکسبی هوم نام دارد، بخش‌های مختلفی موجود است که هریک اطلاعات متفاوتی در اختیارتان قرار می‌دهد. درواقع هر بخش را می‌توان مانند یک ویجت در نظر گرفت که حاوی اطلاعات مفید است. در این صفحه امکان ویرایش ویجت‌ها وجود دارد و کاربر با توجه به نیازهای خود می‌تواند ویجت‌های مد نظرش را حفظ و باقی را حذف کند.

    در حالی که با بیکسبی کار می‌کردیم، متوجه بخش جالبی شدیم. در محیط نرم‌افزار دوربین گلکسی اس 8، آیکونی شبیه به چشم وجود دارد که با باز کردن آن، قابلیت واقعیت افزوده بیکسبی فعال می‌شود. در این حالت، کاربر می‌تواند جسمی را اسکن کند و با جستجو در مورد آن، اطلاعات مفیدی به دست آورد.

    درنهایت با بررسی بیکسبی می‌توان گفت سامسونگ پس از عرضه S Voice، بازخوردها را مورد بررسی قرار داد و محصولی بهینه‌شده با قابلیت‌های بیشتری در پرچم‌داران جدیدش به کار برد. اینکه بیکسبی موفق عمل خواهد کرد یا خیر، به استقبال کاربران بستگی دارد؛ اما از نظر عملکرد و امکانات می‌توان گفت بیکسبی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند به یک دستیار هوشمند موفق تبدیل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر