تجهیز گوشی های آنر به پردازنده Snapdragon ۸۸۸ Plus

عصر کالا- شرکت آنر برای تجهیز پرچمداران خود، قصد دارد از پردازنده قدرتمند Snapdragon ۸۸۸ Plus استفاده کند.

تجهیز گوشی های آنر به پردازنده Snapdragon ۸۸۸ Plus
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، از زمانی که هوآوی برند آنر (Honor) را فروخت، این شرکت برای همکاری مجدد با کوالکام مجوز گرفته است. همانطور که قبلا هم اعلام شده شرکت آنر در حال کار بر روی +Honor 50 Pro بوده که قرار است به پردازنده Snapdragon 888 مجهز شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که، آنر یکی از سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) برای تجهیز یک پرچمدار به پردازنده بروز شده خواهد بود.

    طبق اطلاعات منتشر شده، پردازنده Snapdragon 888 Plus (یا Pro) در حال حاضر توسط سازندگان در حال آزمایش است و ممکن است در سه ماه سوم سال 2021 شاهد دستگاه‌هایی با این پردازنده بروز شده باشیم. انتظار می‌رود نسخه Plus (یا Pro) مانند عملکرد نسخه‌های تجدیدنظر شده Snapdragon 855 و 865، عملکرد بهتری داشته باشد.

    رقابت آنر و هوآوی
    تا آن زمان انتظار می‌رود که آنر از سری 50 در ماه مه رونمایی کند و مدل پیشرفته آن، آنر 50 پرو + خواهد بود. به یاد داشته باشید، انتظار می‌رود این مدل پرو با پردازنده Snapdragon 888 وارد بازار شود. پیش از این گزارش شده بود که آنر انتظار دارد تا برای رقابت با پرچمداران سری P و Mate هوآوی، سری Magic را احیا کند.

    همچنین اخیرا اعلام شد که شرکت مدیاتک قرار است اولین تراشه سازی باشد که تراشه 4 نانومتری را منتشر می‌کند. قرار است تولید تراشه 4 نانومتری مدیاتک یا در پایان سال جاری (سه ماهه پایانی 2021) یا در ابتدای سال 2022 آغاز شود.

    در حقیقت، برخی از تولیدکنندگان قطعات اصلی قبلاً از MediaTek سفارش گرفته‌اند. اما نکته منفی این است که مدیاتک تراشه 4 نانومتری شرکت TSMC را با هزینه زیادی تأمین کرده است. چیزی در حدود 80 دلار برای هر کدام، که در مقایسه با تراشه‌های پیشرفته 5 نانومتری فعلی که بین 30 تا 35 دلار هزینه دارند، کمی گران‌تر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر