رفع یک نقطه ضعف جدی؛

عرضه آیفون ۹ با تراشه های ۷ نانومتری و عمر باتری طولانی

عصر کالا- یکی از نقاط ضعف مدل های مختلف گوشی آیفون این است که عمر باتری آن برای یک روز استفاده هم کافی نیست، اما ظاهرا اپل در تلاش برای حل این مشکل است.

عرضه آیفون ۹ با تراشه های ۷ نانومتری و عمر باتری طولانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, منابع مطلع می گویند شرکت اپل برنامه ریزی برای تولید مدلی تازه از گوشی آیفون را آغاز کرده و تولید پردازنده مرکزی آن را به شرکت تایوانی Semiconductor Manufacturing سپرده است.

    در این گوشی برای اولین بار از پردازنده های 7 نانومتری استفاده خواهد شد. پردازنده های مرکزی که تا به حال در آیفون مورد استفاده بوده اند همگی 10 نانومتری بوده اند. استفاده از این پردازنده ها بر سرعت و توان پردازش آیفون به میزان چشمگیر می افزاید.

    گفته می شود اپل در سال 2018 سه مدل آیفون تازه را روانه بازار خواهد کرد. دو مدل از این گوشی ها دارای نمایشگرهای 6.5 و 5.8 اینچی OLED بوده و تراکم پیکسل آنها به ترتیب به 500 و 458 پیکسل در هر اینچ می رسد.

    اما گوشی سوم با نمایشگر ال سی دی 6.1 اینچی تولید می شود تا قیمت تمام شده آن پایین تر باشد.

    پردازنده های 7 نانومتری اپل احتمالا A12 نام خواهند گرفت و در هر سه آیفون تازه تولیدی سال 2017 نصب خواهند شد. انتظار می رود آیفون های تازه اپل در شهریور ماه در دسترس علاقمندان قرار بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر