رجیستری سامسونگ از اوایل اردیبهشت

عصر کالا- معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا از ادامه اجرای طرح رجیستری گوشی های موبایل در سال جدید خبر داد و گفت: رجیستری برند سامسونگ از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می شود.

رجیستری سامسونگ از اوایل اردیبهشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, حمیدرضا دهقانی نیا با بیان اینکه در نیمه دوم سال 96 نزدیک به نیمی از برندهای گوشی در بازار موبایل مشمول طرح رجیستری شدند، اظهار داشت: شواهد نشان می دهد که اجرای این طرح موفقیت آمیز بوده است چرا که در این بازه زمانی، شاهد نرخ رو به رشد واردات رسمی گوشی و افزایش عایدی دولت از محل واردات این کالا بوده ایم.

    وی با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل (نیمه دوم سال 96 نسبت به نیمه دوم سال 95) واردات رسمی گوشی موبایل از رقم 830 میلیارد ریال به 1884 میلیارد ریال افزایش داشته است، گفت: برمبنای این آمار، واردات رسمی گوشی موبایل به کشور 2.5 برابر رشد داشته است.

    معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا با تاکید بر ادامه روند اجرای طرح ثبت و شناسه دار کردن گوشی های وارداتی (رجیستری) خاطرنشان کرد: احتمالا جلسه تصمیم گیری برای زمان اجرای این طرح امروز و یا روز چهارشنبه هفته جاری با حضور متولیان این طرح تشکیل می شود و برای زمان رجیستری برندهای باقی مانده، تصمیم گیری نهایی خواهد شد.

    دهقانی نیا تاکید کرد: سامسونگ به عنوان یکی از برندهایی که سهم بالایی در بازار ایران دارد از اوایل اردیبهشت ماه مشمول طرح رجیستری می شود، اما زمان قطعی آغاز اجرای این طرح برای این برند و سایر برندهای باقی مانده در جلسه راهبری رجیستری مشخص خواهد شد.

    به گزارش مهر، اجرای طرح ثبت و شناسه دار کردن گوشی های وارداتی به کشور با هدف جلوگیری از قاچاق موبایل در بازار، حمایت از حقوق مصرف کننده و ارائه خدمات پس از فروش، از مهرماه سال 96 با تشکیل کمیته ای متشکل از وزارت ارتباطات، وزارت صنعت، گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آغاز شد.

    تا پیش از اجرای این طرح و طی 10 سال اخیر، بالغ بر 90 درصد گوشی هایی که وارد کشور می شد از مبدا غیر رسمی و به صورت قاچاق بود اما پس از 6 ماه تلاش ضربتی برای اجرای ساماندهی بازار گوشی های تلفن همراه، بالغ بر 10 برند گوشی شامل آیفون، موتورولا، گوگل پیکسل، بلک بری، ال جی، نوکیا، هواوی، سونی، تکنو، شیائومی و نیز دو مدل گوشی گلکسی S9  و S9+ که بیش از 50 درصد بازار کشور را در اختیار دارند مشمول این طرح قرار گرفتند و به صورت رسمی وارد بازار می شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر