ترفندهای استفاده از وسایل هندزفری و گوشی در حین رانندگی

عصر کالا: بیشتر کاربران در حین رانندگی از هندزفری و گوشی خود استفاده می کنند؛ اما این کار می تواند موجب حواس پرتی آن ها شود.

ترفندهای استفاده از وسایل هندزفری و گوشی در حین رانندگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷:۰۰
  • ترفندهای استفاده از وسایل هندزفری و گوشی در حین رانندگی
  • ترفندهای استفاده از وسایل هندزفری و گوشی در حین رانندگی
  • ترفندهای استفاده از وسایل هندزفری و گوشی در حین رانندگی
  • ترفندهای استفاده از وسایل هندزفری و گوشی در حین رانندگی
  • ترفندهای استفاده از وسایل هندزفری و گوشی در حین رانندگی
  • ترفندهای استفاده از وسایل هندزفری و گوشی در حین رانندگی
  • ترفندهای استفاده از وسایل هندزفری و گوشی در حین رانندگی

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از کلیک، در ادامه به بیان چند ترفند استفاده از وسایل هندرفری و گوشی در حین رانندگی می پردازیم که موجب حفظ تمرکز شما در حین رانندگی می شود.

آیا شما هم در حین رانندگی از هندزفری و گوشی استفاده می کنید؟ آیا استفاده از این وسایل در حین رانندگی حواس شما را پرت نمی کند؟ امروزه استفاده از هندزفری و وسایل مشابه آن در حین رانندگی به یک امر متداول در بین کاربران تبدیل شده است؛ اما استفاده از هندزفری و یا پیام دادن با گوشی در حین رانندگی می تواند موجب حواس پرتی شما می شود. استفاده از هندزفری در حین رانندگی علاوه بر پرت کردن حواس شما، جریمه های سنگینی دارد و می تواند موجب آسیب شما به دیگران و یا آسیب دیدن خودروی شما شود.

تردیدی نیست که در حین رانندگی بهترین کار این است که روی رانندگی خود تمرکز کنید و هیچ کار دیگری انجام ندهید، اما برخی از افراد می خواهند در حین رانندگی از گوشی خود استفاده کنند و یا ناچار به استفاده از آن هستند. اگر شما هم جزء این افراد هستید، حتما این مطلب را دنبال کنید؛ زیرا در ادامه شما را با ترفندهایی آشنا می کنیم که می تواند به شما کمک کند تا در حین رانندگی از وسایل هندزفری و گوشی با خیال راحت و بدون حواس پرتی استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

استفاده از بلندگو، هدفون و سایر وسایل مجهز به بلوتوث

چنانچه سیستم پخش خودروی شما مجهز به بلوتوث نیست، می توانید از یک بلندگوی مجهز دارای بلوتوث استفاده کنید که به راحتی بر روی آفتاب گیر، داشبورد و شیشه جلوی خودرو قرار می گیرد. همچنین توصیه می شود از یک کلاه نقاب دار استفاده کنید تا میکروفون در نزدیک ترین مکان به دهان شما قرار گیرد و به این صورت از افتادن آن و حواس پرتی شما جلوگیری شود.

اگر دستگاه GPS شما مجهز به بلوتوث است، می توانید آن را به یک بلندگو تبدیل کنید. اخیرا نوع مدرنی از آینه وسط نیز به بازار عرضه شده است که از فناوری های مدرنی برخوردار است و دارای بلوتوث است و امکان تبدیل این آینه ها به بلندگو نیز وجود دارد.

همچنین شما می توانید از هدفون های بلوتوث هم استفاده کنید. زمانی که فردی با شما تماس می گیرد، می توانید با استفاده از این هدفون به راحتی صدای او را بشنوید. در ضمن شما می توانید از طریق میکروفون کوچک هدفون که در کنار دهان شما قرار می گیرد، به راحتی با طرف مقابل صحبت کنید. یکی از مزایای این هدفون ها نسبت به استفاده از وسایل مجهز به بلوتوث در داخل خودرو این است که زمانی که از خودرو خارج می شوبد، نیز می توانید به مکالمه خود ادامه دهید.

استفاده از ویژگی CarPlay اپل و Android Auto

با وجود اینکه سیستم پخش و ناوبری بسیاری از خودروها از قابلیت های زیادی برخوردار است؛ اما بسیاری از کاربران متمایل به استفاده از گوشی های هوشمند خود استفاده هستند. صاحبان گوشی های آیفون می توانند با اتصال سیستم پخش و ناوبری خودروها به گوشی های خود، در حالی که گوشی آن ها در حال شارژ است، آن را با استفاده از صفحه نمایش سیستم خودروی خود کنترل کنند و صفحه نمایش سیستم پخش خودرو شبیه به صفحه اصلی سیستم عامل iOS می شود. بسیاری از اپلیکیشن های گوشی های آیفون مانند اپلیکیشن تلفن، اپلیکیشن iMessage، اپلیکیشن نقشه یاب و اپلیکیشن موسیقی از طریق صفحه نمایش سیستم پخش خودرو قابل استفاده هستند. امکان استفاده از اپلیکیشن هایی که توسط توسعه دهندگان مستقل ایجاد شده اند، به تدریج در حال افزایش است و از میان آن ها می توان به اپلیکیشن موسیقی Spotify و TuneIn Radio اشاره کرد.

برای فعال کردن دستیار مجازی Siri در حین رانندگی هم می توانید دکمه Push to talk یا PTT را بر روی فرمان خودرو بزنید. سپس می توانید به این دستیار مجازی فرمان بدهید یا سوالی از او بپرسید؛ به عنوان مثال می توانید از فرمان “Read my texts” (پیام های من را بخوان) یا “Take me to 123 Main Street” (مسیر خیابان اصلی 123 را به من نشان بده) (امکان تعیین مسیر خیابان های دیگر نیز وجود دارد) استفاده کنید و یا سوال هایی همانند “what’s the weather like tonight” (امشب وضعیت آب و هوا چطور هست) را از او بپرسید.

زمانی که در حال رانندگی نیستید، می توانید از آیکون بزرگی که وسط صفحه نمایش سیستم پخش وجود دارد، برای استفاده از دستیار مجازی Siri استفاده کنید.

گوگل هم ویژگی مشابهی تحت عنوان Android Auto جهت ارتقای کارایی سیستم های پخش خودرو ایجاد کرده است. برای استفاده از این ویژگی ابتدا باید گوشی اندرویدی خود را به خودرو متصل کنید، سپس دکمه ای را که بر روی فرمان خودرو تعبیه شده است، بزنید تا دستیار مجازی Google Now فعال شود. سپس می توانید به این دستیار مجازی فرمان بدهید و یا از او سوال بپرسید. شما با استفاده از این ویژگی می توانید به مخاطبان گوشی، فایل های موسیقی، پیام ها، نقشه ها و سایر اطلاعات دسترسی داشته باشید. در حال حاضر چندین سیستم Apple Car Play و Android Auto در بازار موجود است که می توانید آن ها را خریداری کنید و در خودروی خود نصب کنید.

دستیار مجازی Alexa

این دستیار در دستگاه هایی همچون Amazon Echo ،Echo Dot و Amazon Tap ایجاد شده است. دستیار مجازی Amazon Alexa برای بهره مندی بیشتر افراد از فناوری هندزفری ایجاد شده است و افراد می توانند تنها با گفتن کلمه Alexa از این دستیار مجازی استفاده کنند و به او فرمان دهند و یا از او سوال بپرسند. جالب است بدانید حتی در حین رانندگی هم می توانید از این دستیار مجازی استفاده کنید. شرکت Logitech وسیله هندزفری جالبی تحت عنوان ZeroTouch Hands-free Car Mount عرضه کرده است که هم می تواند با یک گیره به کولر خودرو متصل شود و هم می توان آن را بر داشبورد خودرو گذاشت. این قاب به وسیله یک قاب نازک فلزی که دارای آهنربا است و در جعبه این وسیله موجود است، به پشت گوشی های اندرویدی متصل می شود و قبل از اینکه رانندگی را آغاز کنید، باید گوشی اندرویدی خود را به این وسیله که مجهز به بلوتوث نیز است، متصل کنید و پس آن فورا اپلیکیشن رایگان Logitech Voice Assistant (اپلیکیشن دستیار صوتی) را اجرا کنید. حالا دستیار صوتی Alexa در خدمت شما است و هر کاری بخواهید برای شما انجام می دهد. برای استفاده از این دستیار صوتی تنها کافی است که دست خود را بالا ببرید و با استفاده از فرمان صوتی، کتاب های صوتی را اجرا کنید، لامپ های خانه را روشن کنید، به اخبار گوش دهید، از نتایج مسابقات ورزشی مطلع شوید و سایر موارد را به راحتی انجام دهید.

شما همچنین می توانید از Alexa درخواست کنید کارهای دیگری همچون خواندن پیام های متنی، برقراری تماس ها، مسیریابی، پخش موسیقی و سایر کارها را نیز برای شما انجام دهد. شرکت بزرگ خودروسازی فورد قصد دارد تا اواخر سال جاری میلادی امکان استفاده از Alexa در خودروهای خود را فراهم کند.

چند ترفند برای استفاده از گوشی در حین رانندگی

قبل از شروع رانندگی ویژگی “auto answer” را در گوشی خود فعال کنید. با فعال شدن این ویژگی چنانچه فردی با شما تماس بگیرد ، تماس به صورت خودکار وصل می شود و لازم نیست خودتان تماس را وصل کنید. لازم به ذکر است که این ویژگی هم در گوشی های اندرویدی و هم در گوشی های آیفون قابل استفاده است.
برای استفاده از این ویژگی در گوشی های اندرویدی ابتدا باید اپلیکیشن Phone را باز کنید. سپس سربرگ Dial را باز کنید و پس از لمس منوی سه نقطه ای که در سمت چپ قسمت بالای صفحه وجود دارد، گزینه auto answer را فعال کنید. در صورتی که این گزینه در این قسمت وجود نداشت، به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و در بخش Call settings گزینه auto answer را فعال کنید. پس از فعال کردن این ویژگی می توانید موارد مختلف مربوط به آن را نیز تنظیم کنید.

برای فعال کردن این ویژگی در گوشی های آیفون مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا آیکون Cydia را در گوشی آیفون خود لمس کنید و سپس آیکون search را انتخاب کنید.
در مرحله بعد عبارت “auto answer” را جستجو کنید و پس از نمایش نتایج جستجو، این عبارت را لمس کنید تا اطلاعات مربوط به اپلیکیشن آن نمایش داده شود.
سپس گزینه Purchase را در قسمت بالای سمت راست صفحه لمس کنید تا اپلیکیشن Auto answer را خریداری و نصب کنید.
پس از نصب و اجرای اپلیکیشن، آیکون Settings را لمس کنید و گزینه auto answer را انتخاب کنید.

سپس گزینه “Phone call settings” را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید مشخص کنید که یا به تماس های خاصی به صورت خودکار پاسخ داده شود و یا در مورد تمام تماس ها این چنین باشد. از این پس تمام تماس های مشخص شده توسط شما به صورت خودکار پاسخ داده می شوند. لازم به ذکر است که استفاده از اپلیکیشن auto answer برای پاسخ دادن به تماس های اپلیکیشن Facetime نیز در تمام دستگاه های iOS امکان پذیر است.

قطعا شما در حین رانندگی گاهی اوقات برای دیدن برخی از موارد همچون نقشه ها و جهت های اپلیکیشن های مسیریابی به گوشی خود نگاه می کنید. بهتر است برای اینکه حواستان کمتر پرت شود، گوشی خود را با وسیله یک گیره بر روی کولر خودروی خود نصب کنید و یا آن را روی داشبورد یا شیشه جلوی خودرو خود قرار دهید. هم اکنون پایه هایی با قیمت های مناسب برای انجام این کار در بازار موجود است.

استفاده از گوشی جهت مسیریابی و پخش موسیقی طبیعتا موجب افزایش مصرف باتری آن به میزان زیادی می شود و لازم است آن را به پورت USB خودرو متصل کنید تا گوشی با استفاده از نیروی باتری خودرو شارژ شود. چنانچه گوشی شما فاقد این پورت است، می توانید از یک پورت USB دوازده ولتی برای شارژ آن استفاده کنید.
اگر در پشت چراغ قرمز هم هستید، حتی از نوشتن و ارسال یک پیام کوتاه هم خودداری کنید و این کار را پس از متوقف کردن خودرو و پارک کردن آن انجام دهید.
لازم به ذکر است که سرویس های آنلاین حجم بالایی از اینترنت را استفاده می کنند. قبل از استفاده از این سرویس ها مطمئن شوید که به اندازه کافی حجم اینترنت دارید.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر