تراشه موبایل با ۴۰ درصد عملکرد بهتر ساخته شد

عصر کالا- یک تولید کننده موبایل تراشه ای مجهز به شبکه عصبی برای موبایل ساخته است. عملکرد این تراشه ۴۰ درصد بهتر از نمونه هایی است که سال قبل تولید شده اند.

تراشه موبایل با ۴۰ درصد عملکرد بهتر ساخته شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، سامسونگ از تراشه موبایل Exynos9 سری 9810 رونمایی کرده است. این تراشه شامل یک پردازشگر ارتقا یافته است و سرعت سلولار بیشتری را فراهم می کند. همچنین ظرفیت شبکه عصبی آن برای به کار انداختن اپلیکیشن های هوش مصنوعی کافی است.

    اگر سامسونگ استراتژی که در تولید موبایل های گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس را ادامه دهد، این تراشه در تولید موبایل های گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس استفاده می شود. البته بازار هدف چنین موبایل هایی کشورهایی غیر از آمریکای شمالی و چین هستند.

    تراشه مذکور پردازشگری 8 هسته ای با حداکثر سرعت 2.9 گیگاهرتز دارد. همچنین عملکرد پردازشگر چندهسته ای آن 40 درصد بهتر از تراشه هایی خواهد بود که سال گذشته تولید شده اند. به عبارت دیگر فعالیت های سنگین در موبایل به شیوه ای کارآمدتر و سریع تر از قبل انجام می شوند.

    در تولید این تراشه از هوش مصنوعی نیز کمک گرفته شده است. این بدان معناست که دستگاه می تواند فعالیت های یادگیری عمیق مانند شناسایی اشیا و افراد در تصاویر را انجام دهد.

    شبکه عصبی هوش مصنوعی همچنین مسیر را برای ساخت و به کارگیری سیستم های شناسایی صورت پیشرفته تر با دقت بیشتر فراهم می کند.

    اطلاعات حساس بیومتریک مانند اجزای صورت و اثر انگشت در واحدی ایمن داخل Exynos9 سری 9810 نگهداری می شوند.

    از سوی دیگر این تراشه به موبایل قابلیت ثبت ویدئو 4K با سرعت 120 فریم برثانیه را می دهد.  همچنین عملکرد دوربین در نور کم نیز بهبود می یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر