ساخت کوچکترین عصای سفید هوشمند در کشور

عرضه موبایل با صفحه کلید بریل

عصر کالا- پژوهشگران مرکز رشد واحدهای دانشگاه آزاد سنندج علاوه بر طراحی و ساخت موبایل هوشمند ویژه نابینایان، موفق به ساخت کوچکترین عصای سفید شدند که با استفاده از اشعه مادون قرمز فرد نابینا را در مسیرهای پرازدحام هدایت کند.

ساخت کوچکترین عصای سفید هوشمند در کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴:۰۰
    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، اسری پاک‌نهاد، مجری طرح دستبند پوشیدنی - بریل را یک دستبند هوسمند برای نابینایان دانست و گفت: بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی 285 میلیون نفر در سراسر دنیا مشکل بینایی دارند که از این تعداد 39 میلیون نفر به صورت کامل نابینا هستند.
    وی ادامه داد: بر این اساس در این مطالعات تلاش کردیم تا دستبندهایی را طراحی کنیم که با اتصال به تلفن همراه بتواند خدماتی را به نابینایان ارائه دهد.
    پاک‌نهاد با اشاره به عملکرد این دستبند الکترونیکی یادآور شد: این دستبند الکترونیکی با بسته شدن به دست فرد نابینا،‌ از طریق بلوتوث به موبایل هوشمند متصل می‌شود و از این طریق فرد می‌تواند فرامین کنترلی را از طریق صفحه کلید بریل به دستبند ارسال کند.
    مجری طرح با بیان اینکه این دستبند، نقش تلفن همراه را برای نابینایان دارد، اظهار کرد: موبایل نابینایان دارای کلیدهایی برای رد تماس و پاسخگویی است و افراد نابینا می‌توانند با صفحه کلید بریلی که روی این دستبند تعبیه شده است، از طریق ویبره‌های تعریف شده، پیام‌های خود را ارسال کنند.
    وی با تاکید بر اینکه با استفاده از کلیدهای بریل موجود بر دستبند، می‌توان به سایر منوها و امکانات گوشی دسترسی پیدا کرد، خاطر نشان کرد: صفحه کلید تعبیه شده بر روی این دستبند بر اساس قوانین جهانی طراحی شده است.
    پاک‌نهاد، اعلام هشدار و لرزش برای ارتباط با گجت‌های هوشمند، امکان اتصال به هندزفری، قابلیت دسترسی به دفترچه تماس، امکان تولید سفارشی، امکان تعریف ویبره‌های خاص و شخصی‌سازی را ازجمله مزایای این موبایل نام برد.
    وی با بیان اینکه علاوه بر طراحی و ساخت موبایل نابینایان، عصای هوشمند را نیز طراحی کردیم، اضافه کرد: عصای هوشمند نابینایان کوتاه‌ترین عصا در دنیا محسوب می‌شود. این عصای هوشمند قدرت کنترل شناسایی موانع در ازدحام تا 5 سانتی‌متر و در فضای باز تا 2 متر را دارد.
    این محقق اساس عملکرد عصای هوشمندی را اشعه مادون قرمز ذکر کرد و ادامه داد: این عصای هوشمند می‌تواند تا 180 درجه محیط اطراف کاربر را بررسی و نتایج آن را به حالت ویبره به کاربر منتقل کند.
    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر