بازار گوشی هوشمند در جهان چند درصد رشد داشته است؟

عصر کالا- بر اساس آخرین گزارش موسسه IDC، فروش جهانی اسمارت فون‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ به میزان ۴.۳ درصد رشد کرده است.

بازار گوشی هوشمند در جهان چند درصد رشد داشته است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از جی اس ام ؛ رشد 4.3 درصدی فروش جهانی گوشی هوشمند از پیش‌بینی 3.6 درصدی تحلیلگران بیشتر بوده است. ممجموع فروش گوشی هوشمند در بازه زمانی ماه ژانویه تا ماه مارس 347.4 میلیون واحد بوده، درحالی‌که این میزان در سال گذشته 332.9 میلیون واحد بوده است. اما در این بین کمپانی سامسونگ همچنان سلطنت خود را بر بازار حفظ کرده و موفق به فروش 79.2 میلیون واحد موبایل در این بازه زمانی شده است. این تعداد نسبت به سال قبل تغییری نکرده و به همین دلیل می‌توان گفت سامسونگ بخشی از سهم خود را در بازار از دست داده است. در سه ماهه نخست سال، مسئولیت تامین 22.8 درصد گوشی‌ها برعهده سامسونگ بوده است.

    اپل هم با فروش 51.6 میلیون واحد موبایل، در رده دوم برترین کمپانی‌ها قرار گرفته که این میزان فروش 8 درصد از میزان آن در بازه مشابه سال قبل بیشتر است. بنابراین اپل 14.9 درصد بازار گوشی هوشمند را به خود اختصاص داده که نیم درصد از سال قبل کمتر است.

    اما 3 رتبه بعدی به کمپانی‌های چینی اختصاص دارد. درمیان چینی‌ها، هوآوی با فروش 34.2 میلیون واحدی در جایگاه سوم جهان قرار می‌گیرد. باید اشاره کنیم که هوآوی رشد 21.7 درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرده و هم‌اکنون 9.8 درصد بازار جهانی را در اختیار دارد. اما کمپانی اوپو با 29.8 درصد رشد، بیشترین پیشرفت را در میان تمام شرکت‌ها داشته و موفق به فروش 25.6 میلیون واحد اسمارت فون در سه ماهه نخست سال شده است و اکنون 7.4 درصد بازار جهان را در دست دارد. ویوو هم با 23.6 درصد رشد نسبت به سال قبل، 18.1 میلیون واحد گوشی فروخته که 5.2 درصد از کل بازار است.

    آنتونی اسکارسلا، مدیر بخش تحقیقات IDC، می‌گوید:

    باوجود معرفی پرچم‌داران مختلف از کمپانی‌های سازنده، به‌نظر می‌رسد بیشتر این افزایش در بازار جهانی، به لطف فروش بهتر مدل‌های اقتصادی و ارزان‌تر حاصل شده است. برخلاف محبوبیت مدل‌های پرچم‌دار، شواهد حاکی از آن است که افزایش سهام کمپانی‌ها بیشتر به‌دلیل ارائه اسمارت‌فون‌هایی با طراحی و کیفیت نزدیک به پرچم‌داران بوده است. شرکت‌ها به استفاده از زبان طراحی لوکس جدیدی روی آورده‌اند که فاصله بین گوشی‌های بالارده و پایین‌رده را کمرنگ می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد با صرف هزینه کمتر، یک محصول زیبا خریداری کنند.
    به نظر می‌رسد که علت رشد آهسته اپل و سامسونگ در مقایسه با کمپانی‌های چینی، میزان فروش بسیار بالای اینهاست که کار را در آینده کمی سخت می‌کند. نظر شما چیست؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر