سامسونگ گلکسی S۸ یک گوشی هوشمند بی‌نقص نیست

عصر کالا- گلکسی S۷ edge و گلکسی نوت ۷ یک نقطه مشترک داشتند: هردو بی‌نقص‌ترین و کامل‌ترین محصولاتی بودند که سامسونگ تا به آن زمان تولید کرده بود؛ البته اگر از فاجعه‌ی باتری نوت ۷ صرف‌نظر کنیم.

سامسونگ گلکسی S۸ یک گوشی هوشمند بی‌نقص نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ این دو محصول از لحاظ طراحی دنباله‌ی خانواده‌ی گلکسی S6 به‌حساب می‌آمدند که به نوعی آغاز انقلاب سامسونگ در طراحی محصولات خود بود و برای ایجاد چنین تغییری این شرکت به ناچار برخی از ویژگی‌های اساسی گلکسی S6 و S6 edge را، مانند پشتیبانی از کارت حافظه و استفاده از باتری بزرگ‌تر، قربانی کرده بود؛ اما زمانی که شما تصمیم به نوآوری داشته باشید ناچارید برای رسیدن به هدف خود برخی چیزها را نیز فدا کنید و کاربران بسیاری نیز آن زمان این کمبودها را به دلیل تغییرات عمده‌ی ایجاد شده، بخشیدند.

    اکنون با گذشت دو سال پرچم‌داران جدید سامسونگ یعنی گلکسی S8 و +S8 تقریباً از هر لحاظ عالی هستند و به نظر می‌رسد سامسونگ بار دیگر تصمیم داشته با فدا کردن برخی از قابلیت‌های اساسی در این دستگاه‌ها بر روی عرضه‌ی محصولاتی نوآورانه تمرکز کند. نمایشگر بی‌نهایت (Infinity Display) بکار گرفته شده در خانواده گلکسی S8 این محصولات را به زیباترین گوشی‌های هوشمند بازار تبدیل کرده، اما در مقایسه با محصولات سال گذشته‌ی سامسونگ در چند جنبه‌ی مختلف کمبودهایی نیز دارند.

    بیاید از باتری کوچک این محصولات شروع کنیم، موردی که ما از ابتدای معرفی گلکسی S8 و +S8 نسبت به آن انتقاد داشتیم؛ انگار مجدداً به روزهای معرفی S6 و S6 edge بازگشته‌ایم اما این بار ظرفیت باتری خانواده گلکسی S8 برای ما ناامید کننده بوده است. گلکسی نوت 5 و گلکسی +S6 edge دو پرچم‌دار دیگر سامسونگ هستند که در نیمه‌ی دوم سال 2015 با باتری 3000 میلی‌آمپری تولید شده بودند و هیچ کدام از آن‌ها مشکلی برای شارژ دهی یک روز کامل نداشتند. باید توجه داشت که پردازنده‌ی این دو محصول به‌اندازه S8 قدرتمند نبوده و همچنین از ویژگی‌های نرم‌افزاری مانند دستیار هوشمند Bixby و صفحه‌نمایش همیشه روشن که به‌صورت دائم در پس‌زمینه فعال هستند و موجب افزایش مصرف باتری می‌شوند، نیز بی‌بهره‌اند.

    اسنپدراگون 835 یا اگزینوس 8895 از هر پردازنده‌ی دیگر موبایلی که تا به امروز تولید شده، بازدهی بهتری دارند؛ همچنین عملکرد باتری گلکسی S8 در آمار رسمی نسبت به گلکسی S7 افت چندانی نداشته و طول عمر این باتری‌های جدید سامسونگ نیز افزایش یافته و گفته شده که پس از گذشت یک سال نیز درست مانند روز اول عمل خواهند کرد، اما در نهایت خریداران گلکسی S8 باید همیشه نگران میزان باتری دستگاه خود باشند و در بهترین حالت مجبورند هر روز عصر گوشی خود را شارژ کنند؛ در بدترین حالت نیز کاربران ناچارند ویژگی‌های نظیر صفحه‌نمایش همیشه روشن و اینترنت همراه خود را خاموش کنند تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود. مهم نیست باتری گوشی شما چقدر سریع شارژ شود؛ مهم این است که با یک بار شارژ کردن چقدر می‌توانید از گوشی خود استفاده کنید.

    اکنون می‌رسیم به سنسور اثرانگشت، با توجه به بلند قد بودن خانواده‌ی گلکسی S8 و محل قرارگیری سنسور اثرانگشت در این محصولات، تقریباً همه می‌دانند که دسترسی به این سنسور کار چندان راحتی نیست؛ هرچند که S8 و +S8 سنسور تشخیص چهره و تشخیص عنبیه را نیز به همراه دارند اما هیچ‌کدام از این سنسورها قادر نیست در تمام شرایط امنیت و سرعت سنسور اثرانگشت را ارائه کند. مشکل وقتی بیشتر می‌شود که بدانید برای استفاده از این سنسورهای جدید حتماً باید نمایشگر گوشی خود را روشن کنید؛ ضمناً برای اینکه کمی هم نمک به زخمتان پاشیده باشیم باید اضافه کنیم که سامسونگ برای اولین بار از سنسور اثرانگشت همیشه فعال در یک پرچم‌دار خود استفاده کرده و دیگر نیازی نیست برای اسکن کردن انگشت، نمایشگر گوشی را روشن کنید و این سنسور در هر حالتی انگشت شما تشخیص خواهد داد؛ این خبر بسیار خوبی بود اگر سامسونگ هم‌زمان با این کار اسکنر اثرانگشت را از دسترس کاربران دور نمی‌کرد.

    حالا نوبت تلخ‌ترین بخش است: دستیار هوشمند Bixby؛ با این دستیار سامسونگ به‌طور رسمی به میدان رقابت دستیاران مجازی قدم گذاشته و در مورد عملکرد بالای این محصول نیز وعده‌های فراوانی داده است، اما فعلاً Bixby با پتانسیلی که سامسونگ برای آن در نظر داشته فاصله فراوانی دارد. اولین مشکل این دستیار هوشمند محدودیت زبانی آن بوده و ایراد دوم این است که Bixby در همه کشورها از کنترل صوتی پشتیبانی نمی‌کند، حتی در کشور مهمی مانند آمریکا نیز این ویژگی وجود ندارد. شاید بهتر بود پیش از اینکه سامسونگ یک دکمه‌ی اختصاصی برای این دستیار در نظر بگیرد مدت‌زمان بیشتری را برای توسعه‌ی قابلیت‌های این محصول اختصاص می‌داد.

    همان‌طور که در اول این مقاله هم گفته شده، می‌دانیم که برای برداشتن گام‌های بزرگ گاهی باید چیزهای کوچک را قربانی کرد، اما در مورد گلکسی S8 و +S8 با وجود تمام ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دو محصول از جمله: نمایشگر چشم‌نواز، دوربین قدرتمندتر، پردازنده‌ی جدیدتر و امکان تبدیل شدن به کامپیوتر خانگی، نمی‌توان نقاط ضعف این محصولات را نادیده گرفت؛ به‌ویژه که پیش از این تجربه محصولی مانند گلکسی S7 edge را نیز داشته‌ایم.

    اکنون باید منتظر ماند و دید آیا سامسونگ می‌تواند این مشکلات را در گلکسی نوت 8 برطرف کند یا خیر؛ زیرا در حال حاضر سامسونگ از مسیر ارائه‌ی یک گوشی بی‌نقص فاصله گرفته، البته امیدواریم که در مجموع تجربه کاربری گلکسی S8 و +S8 آن‌چنان دل‌نشین باشد که کاربران بتواند از اشکالات آن‌ها چشم‌پوشی کنند.

    نظر شما در این باره چیست؟ آیا نقاط قوت خانواده‌ی S8 بر نقاط ضعف آن برتری دارند؟ و یا اینکه معتقدید سامسونگ باید تلاش بیشتری پیش از عرضه‌ی این محصولات به خرج می‌داد؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر