تاییدیه استاندارد UHD برای تلویزیون‌های UHD سامسونگ

عصر کالا- شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که تمام مدل‌های تلویزیون UHD سال ۲۰۱۶ این شرکت تاییدیه کیفیت فوق‌العاده بالا (UHD) را از «دیجیتال یورو» (Digital Europe) دریافت کرده‌اند.

تاییدیه استاندارد UHD برای تلویزیون‌های UHD سامسونگ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فراایران، دیجیتال یورو (DE) نهادی مستقل برای همکاری میان کسب‌وکارهای فناوری اطلاعات اروپا و بخش محصولات مصرفی الکترونیکی این قاره است.
    این نهاد متشکل از 62 عضو سازمانی و 37 انجمن ملی تجاری است. دیجیتال یورو یکی از سازمان‌های بسیار تاثیرگذار در اروپا و در واقع نماینده صنعت فناوری‌های دیجیتال در این قاره است.
    استانداردهای سختگیرانه دیجیتال یورو در تمامی تلویزیون‌های سامسونگ سری SUHD 2016 رعایت شده و لذا تمامی این دستگاه‌ها تاییدیه موردنظر را دریافت کرده‌اند. بر همین اساس، اکنون سری تلویزیون‌های SUHD 2016 سامسونگ با لوگوی European UHD TV بر روی بدنه خود عرضه شده‌اند. این تلویزیون‌ها لوگوی اتحادیه مصرف‌کنندگان فناوری (Consumer Technology Association) را نیز دارند.
    بر اساس تعریف دیجیتال یورو، «پیکسل» کوچکترین واحد رزولوشن تصویر است که می‌تواند روشنایی را در سطحی برابر با کل تصویر رندر کند. همچنین بر اساس این تعریف، در عددی که به عنوان دقت و یا رزولوشن تصویر تلویزیون، مثلا 2160*3840 اعلام می‌شود، تنها پیکسل‌هایی به‌ صورت عمودی و افقی شمرده می‌شوند که یکی از سه رنگ قرمز، سبز و آبی را تولید می‌کنند و پیکسل‌های حاوی رنگ‌های دیگر، مانند پیکسل سفید در تلویزیون‌های مشابه برخی برندهای دیگر، از نگاه دیجیتال یورو مورد محاسبه قرار نمی گیرند.

    همانطور که معیارهای تعریف شده نهاد دیجیتال یورو نشان می‌دهد اعطای چنین تاییدیه‌ای تنها پس از بررسی‌ها و آزمایش‌های دقیق و دشوار انجام می‌شود و لذا وجود آن تاییدی بی‌طرفانه و تخصصی بر کیفیت برتر تصویر در تلویزیون‌های SUHD سامسونگ است. با وجود این تاییدیه کاربران می‌توانند با خیالی راحت یکی از محصولات این سری را به عنوان تلویزیون نسل آینده به خانه‌های خود ببرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر