حذف جک هدفون از دو غول بزرگ گوگل و آیفون

عصر کالا- دو غول بزرگ تکنولوژی آمریکا و دنیا، جک هدفون را از اسمارت‌فون‌های جدید خود حذف کرده‌اند و نوید آینده‌ای وایرلس را به کاربران سراسر دنیا داده‌اند.

حذف جک هدفون از دو غول بزرگ گوگل و آیفون
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آی تی ایران، هنگامی که آیفون 7 معرفی شد، اپل با اعتماد به نفس کامل اعلام کرد که جک هدفون را برای همیشه حذف کرده است. خیلی از کارشناسان با این اقدام اپل مخالفت کرده و معتقد بودند این تصمیم کاملا اشتباه است اما حالا که گوگل هم از این قاعده پیروی کرده، بهتر است قبول کنیم که جک 3.5 میلی‌متری هدفون دیر یا زود برای همیشه از بین خواهد رفت چرا که دو غول بزرگ تکنولوژی آمریکا و دنیا، جک هدفون را از اسمارت‌فون‌های جدید خود حذف کرده‌اند و نوید آینده‌ای وایرلس را به کاربران سراسر دنیا داده‌اند.
    پیام اصلی حذف جک هدفون از ایفون این بود که اگر امروز کمی سختی بکشیم و با نبودن جک هدفون کنار بیاییم، در آینده می توانیم از دردسرهای درهم پیچیدن سیم گجت‌های مختلف از جمله هدفون‌ها خلاص شویم. این تصمیم اپل کمی ریسکی بود چرا که ممکن بود با شکست مواجه شود که ظاهرا موفقت آمیز بوده است. در طرف دیگر با حذف جک هدفون از روی آیفون، بسیاری از تولیدکنندگان هدفون در سراسر دنیا نیز به تولید محصولات با جک‌های ورودی مشابه پورت لایتنینگ آیفون روی خواهند آورد و امروزه میبینیم که شرکت‌هایی از جمله Audeze، Bowers و Wilkins هدفون‌های جدید خود را مجهز به کابل‌های لایتنینگ آیفون ساخته اند و به کاربر این اطمینان را می‌دهند که بهترین کیفیت موزیک را هنگام استفاده از این هدفون‌ها با آیفون تجربه خواهند کرد. تقریبا تمامی تولیدکنندگان هدفون در سراسر دنیا نیز تمرکر اصی خود را بر وی تولید محصولات وایرلس قرار داده‌اند که باید اعتراف کرد اپل در این زمینه تاثیر به‌سزایی داشته است.


    حال که شرکت‌های اچ‌تی‌سی، موتورولا، شیائومی و گوگل نیز جک هدفون را از اسمارت فون‌های جدید خود حذف کرده‌اند، به‌نظر می‌رسد همه چیز دقیقا طبق برنامه اپل در حال پیشروی است. با اینکه کاربران خیلی از این اقدام تولیدکنندگان راضی نیستند، اما سریعا در حال وفق دادن خود با شرایط جدید هستند.
    گوگل که روزی اپل را به‌خاطر حذف جک هدفون به تمسخر می‌گرفت، پرچمدار 2017 خود را بدون جک 3.5 میلی‌متری طراحی و تولید کرده است. گوگل درباره حذف این جک اظهار کرده که به‌منظور کاهش حاشیه اطراف صفحه نمایش مجبور به حذف این جک شده است.
    این ادعای گوگل در ظاهر کمی عجیب به‌نظر می‌رسد چراکه شرکت سامسونگ اسمارت‌فون‌های جدید خود را با کمترین حاشیه ممکن طراحی کرده و جالب اینکه جک هدفون را هنوز حذف نکرده است. پس چرا گوگل چنین ادعایی کرده؟ با کمی تحقیق می‌‌فهمیم از آنجایی که اسمارت‌فون‌ها روز به روز کوچک‌تر و سبک‌تر می‌شوند، حذف قطعات اضافی داخلی به یک ضرورت تبدیل شده و جک هدفون هم از این قاعده مستثنا نیست چراکه جک هدفون علاوه بر پورت خروجی، در داخل گوشی نیز به یک آمپلی‌فایر و مبدل دیجیتال به آنالوگ متصل است که فضای قابل توجهی در بخش داخلی گوشی را اشغال می‌کنند. بنابراین سیاست و اظهارات اخیر گوگل و همچنین کمپانی درباره حذف جک هدفون کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر