ایتالیا چاره‌ای جز همکاری با هواوی ندارد!

عصر کالا- وزارت صنعت ایتالیا به تازگی خاطرنشان کرده است که باید مجوزهای لازم برای همکاری با شرکت چینی هواوی برای توسعه شبکه ۵G صادر شود.

ایتالیا چاره‌ای جز همکاری با هواوی ندارد!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایسنا، هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بسیاری از کشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام کرده‌اند.

    اما بعد از گذشت ماهها از بحبوحه اتهام‌زنی‌های کشورهای غربی علیه هواوی، بسیاری  از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کردند که در صورت تداوم ممنوعیت و تحریم‌های یکجانبه گرایانه از سوی کشورهای اروپایی علیه هواوی، این کشورها از توسعه و راه‌اندازی زیرساخت‌های لازم برای شبکه نسل پنجم اینترنت همراه 5G عقب خواهند افتاد به گونه ای که بعدا قابل جبران نخواهد بود.

    بر اساس گزارش رویترز، استفانو پاتوانلی ، وزیر صنعت ایتالیا در واکنش به درخواست کمیته مجلس این کشور برای ممنوعیت فعالیت شرکت چینی هواوی خاطرنشان کرد که تحریم علیه این اپراتور مخابراتی و اینترنتی بزرگ راه به جایی نخواهد برد و ما باید برای هواوی در توسعه و راه اندازی شبکه 5G در ایتالیا نقش مهمی را در نظر بگیریم.

    وی در ادامه سخنان و اظهاراتش تاکید کرد: ما در راستای حفاظت از حریم خصوصی و ارتقای امنیت سایبری، تمامی استانداردها و پروتکل های هواوی را تحت نظارت و بررسی های دقیق خود قرار داده ایم و به این نتیجه رسیده ایم که توسعه زیرساخت های لازم برای شبکه 5G از سوی هواوی مطابق قوانین و مقررات سخت گیرانه و جدید ایتالیا صورت خواهد گرفت.

    وی ادامه داد: همکاری با هواوی به هیچ عنوان امنیت ملی ایتالیا را تهدید نخواهد کرد.

    هفته گذشته بود که گروهی از نمایندگان پارلمان ایتالیا با تشکیل کمیته‌ای فوری از دولت این کشور درخواست کردند که از همکاری با شرکت های چینی هواوی و زد تی ای در توسعه شبکه  5G و سایر خدمات اینترنتی و مخابراتی خودداری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر