ورود مسافری گوشی آیفون ۱۰ ممنوع نیست

عصر کالا- گمرک ایران اعلام کرد : ورود مسافری گوشی تلفن همراه آیفون ۱۰( iphone x) ممنوع نیست اما باید بر اساس بخشنامه ای انجام شود که به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شده است.

ورود مسافری گوشی آیفون ۱۰ ممنوع نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گمرک، مسافرینی که به کشور وارد می شوند در صورتی که خارج از کشور گوشی همراه خریداری کرده باشند، موظف هستند تلفن همراه خود را در بدو ورود به گمرک محل ورود خود اظهار کنند.
    بر این اساس گمرک ایران با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری صرفا یک دستگاه تلفن همراه، با اخذ حقوق گمرکی و 2 برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه مراتب اظهار ذینفع را در سامانه مسافری از طریق گزینه ثبت اطلاعات وارد کرده و سپس از آیکون مقابل هر رکورد ثبت شده نسبت به درج اطلاعات شناسه IMEI و مبالغ عوارض مربوطه اقدام کنند.
    در این بخشنامه تاکید شده است، در صورت اظهار نکردن تلفن همراه و نپرداختن حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذکور در هنگام ورود به کشور امکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.
    گمرک ایران در راستای ایجاد شفافیت و احترام به حقوق شهروندی و دسترسی آزاد به اطلاعات از دسترسی آزاد به اطلاعات قیمت واقعی گوشی های تلفن همراه در طرح رجیستری خبر داده و اعلام کرده است : این اقدام با هدف احترام به حقوق شهروندی و دسترسی آزاد به اطلاعات امور گمرکی صورت گرفته است و خریداران گوشی های تلفن همراه در زمان استعلام کد شناسه بین المللی (IMEI) می توانند از قیمت واقعی این گوشی ها که در گمرک تعیین و بر مبنای آن حقوق ورودی اخذ شده است ، اطلاع حاصل کنند.
    علاوه بر این دسترسی به اطلاعات نوع ارز و قیمت ارزی که بر مبنای آن حقوق ورودی در گمرک اخذ شده در دسترس مشتریان قرار گرفته و با استعلام کد شناسه بین المللی می توانند مشتریان به این اطلاعات دسترسی یابند.
    گمرک بر اساس قانون احترام به حقوق شهروندی و دسترسی آزاد و برخط به اطلاعات علاوه بر موارد یاد شده اطلاعات مربوط به تاریخ واردات گوشی تلفن همراه و حتی کشور سازنده را نیز در اختیار مشتریان قرار می دهد، این اقدامات به خریداران گوشی های تلفن همراه وارداتی کمک می کند تا گوشی اصل را از تقلبی تشخیص و قیمت واقعی گوشی تلفن همراه را به فروشنده پرداخت کنند.
    این در حالی است که واردکنندگان انواع گوشی های تلفن همراه می توانند به ارزش گمرکی انواع گوشی ها قبل از واردات دسترسی داشته باشند، ارزش پایه انواع گوشی های تلفن همراه بر اساس قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات به تفکیک انواع برندها و مدل های مختلف در سامانه آنلاین ارزش کالایی گمرک (TSC) که یکی از دستاوردهای سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی است، قرار داده شده و برای تمامی شهروندان قابل دسترسی است.
    این اطلاعات به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی جمع آوری و در بزرگترین بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور ذخیره سازی و تجمیع می شود و بخشی از این اطلاعات که امکان انتشار دارد بر اساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در اختیار شهروندان قرار می گیرد. بانک اطلاعاتی گمرک به روز و به لحظه موجود است و تمامی اطلاعات به صورت آنلاین در این بانک اطلاعاتی جمع آوری می شود.
    خریداران انواع گوشی‌های تلفن همراه می توانند با شناسه (IMEI) 15 رقمی گوشی از طریق لینک پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک به آدرس https://epl.irica.ir/ImeiInfoView?0 استعلام بگیرند.
    همچنین گمرک ایران اعلام کرده که تمامی کالاهای وارداتی به گمرکات سراسر کشور به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی رصد می شود و کنترل 100 درصدی کالاهای وارداتی با استفاده از فن آوری اطلاعات به صورت هوشمند صورت می گیرد و جزئی ترین اطلاعات این کالاها در سامانه های گمرک قابل دسترسی بوده و امکان جستجوی هوشمند هر کالا با 40 آیتم در سامانه جامع گمرکی فراهم شده است .
    به گزارش ایرنا، گوشی تلفن همراه «آیفون 10» جدیدترین محصول شرکت اپل به شمار می رود که در بازار ایران حدود 50 میلیون ریال معامله می شود و گرانترین نوع گوشی در بازار به شمار می رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر