تعویق زمان عرضه عینک‌های واقعیت افزوده اپل

عصر کالا- رونمایی از عینک واقعیت افزوده اپل تا سال ۲۰۲۱ میلادی به تعویق افتاده است.

تعویق زمان عرضه عینک‌های واقعیت افزوده اپل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, از آنجا که فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در سال‌های اخیر از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده است، غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های بسیاری که در این حوزه فعال هستند، به معرفی و عرضه ابزار و گجت‌های مبتنی بر این فناوری روی آورده‌اند.

    حالا گزارش‌های منتشر شده حاکی است که عینک واقعیت افزوده اپل که قرار بود در سال 2020 میلادی یعنی دو سال آینده معرفی شود، تا دسامبر سال 2021 آماده رونمایی نخواهد بود.

    جین مانستر – کارشناس و تحلیلگر شرکت لوپ ونچرز – تابستان سال گذشته اعلام کرده بود که عینک‌های واقعیت افزوده اپل تا سال 2020 به بازار عرضه می‌شوند اما حالا وی به تازگی عنوان کرده است که به احتمال زیاد این گجت‌های هوشمند در سال 2021 میلادی یعنی با یک سال تاخیر، روانه بازار می‌شوند.

    این تحلیلگر که برای مدتی طولانی در بانک پایپر جیفری مسئولیت تحلیل‌های شرکت اپل را برعهده داشت، می‌گوید پس از مذاکره با متخصصان فناوری واقعیت افزوده دریافته است که این محصول هنوز به گسترش و توسعه فناوری مربوطه نیازمند است. این خبر سخنان سال گذشته تیم کوک – مدیرعامل کنونی شرکت اپل – را نیز تایید می‌کند چراکه وی گفته بود فناوری واقعیت افزوده هنوز به مرحله بلوغ و تکامل نهایی خود نرسیده است و ممکن است سالها طول بکشد تا به اهداف موردنظر خود دست یابیم.

    مانستر در ادامه سخنان و پیش‌بینی‌های خود اظهار کرده است که اپل در نخستین سال عرضه این گجت شگفت انگیز، موفق به رکورد فروش بیش از 10 میلیون دستگاه خواهد شد.

    این در حالیست که قیمت پایه و حدودی این دستگاه 1300 دلار برآورد شده است که نشان دهنده موفقیت روزافزون و سودآوری هنگفتی برای اپل خواهد بود. بدین ترتیب، برآورد می‌شود اپل در نخستین سال عرضه این گجت، به درامدی معادل 13 میلیارد دلار برسد.

    به گفته وی، فناوری واقعیت افزوده فرصتی طلایی و استثنایی برای شرکت‌های جاه‌طلب و بلندپروازی همچون اپل به شمار می‌رود چراکه قادر خواهند بود با عرضه محصولی جدید و شگفت انگیز، علاوه بر درآمدزایی و سودآوری، انقلاب عظیمی در عرصه علم و فناوری جهان ایجاد کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر