عرضه ۵۰ میلیون گوشی تاشو ظرف ۵ سال!

عصر کالا- کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی IHS Markit به تازگی برآورد و اعلام کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۴ میلادی، بالغ بر ۵۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند تاشو روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

عرضه ۵۰ میلیون گوشی تاشو ظرف ۵ سال!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، یک سال اخیر بسیاری از غول‌های تکنولوژی در جهان به منظور خروج از رکود بازارهای جهانی موبایل به فکر توسعه، تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر افتاده‌اند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به سامسونگ و هواوی اشاره کرد. این روزها که بازار معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف‌پذیر و تا شدنی بسیار داغ و پر تب و تاب شده است،  به تازگی گزارشی در وب سایت phonearena منتشر شده است که بر اساس پیش‌بینی کارشناسان موسسه تحقیقاتی IHS Markit، انتظار می‌رود تا سال 2024 میلادی، بالغ بر 50 میلیون دستگاه گوشی هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد و در دسترس کاربران و علاقمندان به حوزه فناوری های نوین قرار خواهد گرفت.

    تاکنون تنها شرکت‌های سامسونگ و هواوی بوده‌اند که از گوشی‌های هوشمند تاشوی خود یعنی گلکسی فولد و میت ایکس رونمایی و پرده برداری کرده‌اند که البته هیچ کدام از آنها هم اکنون در بازار موجود نیست. گلکسی فولد، نخستین گوشی هوشمند تاشو در جهان که چندی پیش توسط سامسونگ معرفی و رونمایی شد، با مشکل در صفحه نمایش مواجه شد و مدت بسیار کوتاهی بعد از عرضه بالافاصله جمع آوری شد تا بعد از برطرف شدن مشکلات مربوطه در آن باری دیگر روانه بازار شود. از طرفی دیگر، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران از عدم موفقیت این محصولات در بازار سخن گفتند و خاطرنشان کردند که همانطور که بسیاری از تولیدکنندگان موبایل همچون اپل و ال‌جی پیش‌تر اعلام کرده بودند، هنوز برای توسعه و عرضه عمومی گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحه نمایش تاشو انعطاف پذیر زود است و زمان زیادی تا موفقیت این نوع خاص از محصولات باقی مانده است. هواوی نیز به تازگی اعلام کرده است که قصد ندارد در عرضه گوشی تاشوی میت ایکس خود عجله کند و تا زمان اطمینان از عملکرد موفقیت آمیز آن صبر خواهد کرد.

    این کارشناسان همچنین در گزارش خود خاطرنشان کرده‌اند که عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو در شش ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال 2018، روندی کاهشی را تجربه کرده است این در حالیست که در سه ماهه دوم 2019، نمایشگرهای آمولد تحت تاثیر کاهش قیمت و استقبال گسترده از قابلیت حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش شاهد یک رشد و افزایش 30 درصدی بوده اند.

    آنها در ادامه اظهارات خود عنوان کرده‌اند که بیشتر نوآوری‌های گوشی های هوشمند در زمینه نمایشگرهای آمولد و گوشی‌های تاشو خواهد بود که البته فناوری‌های مربوط به آن هنوز به مرحله تکامل و شکوفایی نرسیده است اما پیش‌بینی می‌شود تا سال‌های آینده، با پیشرفت علم و تکنولوژی‌های مربوط به گوشی‌های تاشو شاهد افزایش روند استقبال کاربران و نمودار صعودی میزان فروش و عرضه این محصولات در بازارهای جهانی باشیم.

    از آنجا که بازار گوشی‌های هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکت‌های سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید، دیگر نمی‌دانند باید برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفدارانشان چه کار کنند، به سمت گوشی‌های هوشمند تاشو و منعطف روی آورده‌اند تا شاید بتواند بازار راکد و بی تلاطم را رونق بخشد و تحولات عظیم و قابل توجهی را برای کاربران و شرکت‌های تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر