چگونه مصرف اینترنت همراه گوشی را کاهش دهیم؟

عصر کالا- از آنجا که مصرف اینترنت همراه یا دیتای گوشی هوشمند معمولا برای کاربران موبایل هزینه‌های گزاف و سنگینی را ایجاد می‌کند، اطلاع از اینکه چگونه مصرف اینترنت سیم‌کارت و همراه گوشی هوشمند را کاهش دهیم، می‌تواند به کاربران در کاهش هزینه‌هایشان کمک به‌سزایی داشته باشد.

چگونه مصرف اینترنت همراه گوشی را کاهش دهیم؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، مطالب این گزارش می‌تواند به کاربران گوشی‌های هوشمند کمک کند تا بر روی میزان مصرف اینترنت همراه یا دیتای گوشی هوشمند خود مدیریت بیشتری داشته باشند و از پرداخت هزینه‌های اضافی جلوگیری کنند.

    1. کنترل مصرف اینترنت دیتا

    کاربران در وهله نخست، باید برروی میزان اینترنت همراه گوشی خود مدیریت داشته باشند تا هزینه‌های گزافی را برای پرداخت‌های مجدد و خریداری بسته‌های اینترنتی گران قیمت متحمل نشوند.

    2. اعمال محدودیت در مصرف اینترنت دیتا

    در تنظیمات گوشی و قسمت مصرف اینترنت دیتا، شما قادر خواهید بود به منظور عدم تجاوز از مصرف بیش از اندازه دیتا برای اپلیکیشن‌های خاص و موردنظر خود، محدودیت اعمال کنید.

    3. چک کردن اپلیکیشن‌های پرمصرف

    یکی از راه‌هایی که به کاربران کمک می‌کند هزینه‌های خود را برای خریداری بسته‌های اینترنتی و اینترنت همراه کاهش دهند، مراجعه به تنظیمات گوشی در قسمت دیتا و اینترنت همراه سیم‌کارت و مشاهده میزان مصرف اینترنت هر اپلیکیشن است. در این قسمت، تمامی برنامه‌هایی که با استفاده از اینترنت همراه گوشی آن‌ها را باز کرده‌اید و میزان مصرف هر کدام‌شان به ترتیب قابل مشاهده است. درصورتی که می‌خواهید حجم بسته اینترنتی‌تان زودتر از موعد مقرر تمام نشود، باید به میزان مصرف اپلیکیشن‌های مختلف مورد استفاده بیش از پیش توجه کنید.

    4. از اینترنت وای فای استفاده کنید

    هرجایی که دسترسی به اینترنت بی‌سیم وای فای (wifi) داشتید، بجای استفاده از دیتای گوشی از وای فای استفاده کنید البته در اینجا باید توجه داشته باشید که اتصال به مودم‌های اینترنت وای فای ناشناخته و عمومی هم ممکن است تهدیدهای جدی برای امنیت سایبری گوشی و دستگاه الکترونیکی هوشمند شما ایجاد کنند چراکه ممکن است افراد ناشناخته و هکرها با استفاده از آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی موجود در مودم‌های وای فای، به اطلاعات گوشی شما نفوذ کرده و دسترسی یابند.

    5. از فیلترشکن استفاده نکنید

    یکی دیگر از عواملی که میزان مصرف اینترنت دیتای گوشی هوشمند را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد، استفاده از اپلیکیشن‌های فیلترشکن یا وی پی ان (VPN) است. بنابراین کاربران باید توجه داشته باشند که هنگام روشن بودن دیتای گوشی، تا حد امکان از فیلترشکن استفاده نکنند.

    6. زود به زود میزان مصرف دیتای خود را چک کنید

    بسیاری از کاربران به منظور جلوگیری از زود تمام شدن بسته‌های اینترنتی خود با ارسال کدهای دستوری (USSD code) به اپراتورهای سیم‌کارت و اینترنت خود، همواره از میزان مصرف و حجم باقی مانده اینترنت دیتای گوشی خود مطلع می‌شوند و بدین ترتیب، بهتر می‌توانند مصرف اینترنت همراه خود را مدیریت کنند.

    7. با اینترنت دیتای گوشی دانلود نکنید

    در صورتی که در محل خانه یا محیط کار خود به اینترنت وای فای دسترسی دارید، صبر کنید و پس از اتصال به اینترنت وای فای برنامه و اپلیکیشن‌های موردنیاز خود را دانلود کنید. در غیر این صورت، دانلود برنامه‌های مختلف می‌تواند حجم بسیار زیادی از بسته‌های حجمی اینترنت همراه شما را از بین ببرد.

    8. به تماشای آنلاین فیلم نپردازید

    تماشای آنلاین فیلم، سریال و ویدیو در کنار بازی‌های آنلاین می‌تواند به میزان قابل توجهی از حجم بسته‌های اینترنتی شما را بخورد و از بین ببرد. بنابراین بهتر است تماشای آنلاین فیلم را به زمانی که به اینترنت وای فای دسترسی دارید، موکول کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر