۶ترفند برای خریدن راحت‌تر گوشی جدید

عصر کالا- هفته‌های اخیر کولاک معرفی گوشی‌های هوشمند جدید بوده است. اپل، فروش آیفون‌های جدید خود را در دنیا شروع کرده، سامسونگ با گوشی Note ۱۰خودنمایی می‌کند و هوآوی هم قدرتمندترین گوشی‌های خود را معرفی کرده است.

۶ترفند برای خریدن راحت‌تر گوشی جدید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از همشهری، یکی از مشکلات جهانی علاقه‌مندان به فناوری پیداکردن پول برای خریدن گوشی جدید است. خیلی‌ها تلاش می‌کنند بخشی از این مشکل را با فروختن گوشی قدیمی جبران کنند. اما چطور می‌توانید این کار را بهتر انجام دهید تا در موقع فروختن گوشی خودتان کمتر ضرر کنید؟ مجله سی‌نت به تازگی راهکارهایی را برای این مسئله معرفی کرده است.

    از اول به فکر فروختن باشید!

    از زمانی که یک گوشی جدید می‌خرید یادتان باشد روزی مجبور می‌شوید آن را برای خریدن گوشی جدید بفروشید! به همین‌خاطر از همان زمان حواس‌تان باید به چند سال بعد باشد. یکی از مهم‌ترین مواردی که هر خریدار گوشی دست دوم به آن توجه می‌کند سالم‌بودن وضعیت ظاهری گوشی است. همیشه گوشی را با کاور و کیس‌های مناسب استفاده کنید. سعی کنید کاورهایی برای گوشی بگیرید که از کناره‌ها، حاشیه‌ها و بدنه گوشی محافظت کنند. حتما محافظ صفحه‌نمایش بخرید و روی نمایشگر گوشی نصب کنید تا کمتر دچار خش شود.

    گوشی را تمیز نگه دارید

    سعی کنید به‌صورت هفتگی بدنه گوشی را تمیز کنید و گردوغبارها را پاک و از بین ببرید. به تمیزی و نگهداری گوشی اهمیت دهید تا هنگام فروش، لبه‌های آن ضربه ندیده باشند؛ رنگ گوشی هنوز برق بزند و صفحه‌نمایش کیفیت اولیه خود را داشته باشد. یادتان باشد گوشی قدیمی شما برای فردی دیگر یک گوشی تمام عیار است که زندگی‌اش را بهتر می‌کند. خیلی‌ها برای یک گوشی قدیمی اما تمیز حاضرند مبلغ بیشتری بپردازند.

    محافظ صفحه را عوض کنید

    محافظ‌های صفحه نمایش به مرور زمان دچار خش می‌شوند. اگر قصد فروختن گوشی قدیمی‌تان را برای خرید گوشی جدید دارید، خریداران روی صفحه‌نمایش حساسیت بالایی دارند. بنابراین، بهتر است محافظ صفحه‌نمایش قدیمی گوشی را دور انداخته و با یک هزینه پایین و ناچیز، یک محافظ صفحه‌نمایش جدید خریداری و نصب کنید. همین کار را برای کاور هم انجام دهید. نصب یک محافظ صفحه‌نمایش و کاور جدید روی گوشی و بعد عکس‌گرفتن از آن و گذاشتن آن روی سایت‌های فروش شانس شما را بیشتر می‌کند.

    حفظ تجهیزات گوشی

    این روزها تجهیزات همراه گوشی اهمیتی اندازه خود آن دارند. هدفون‌، شارژر و سیم شارژ و انتقال اطلاعات اصلی گوشی‌ها بسیار گران شده‌اند و به همین‌خاطر همه دوست دارند گوشی با تجهیزات اصلی و سالم خریداری کنند. بهتر است هنگامی که یک گوشی جدید می‌خرید، جعبه، دفترچه راهنما و تمام لوازم همراه آن را تمیز و در یک جای مطمئن نگه دارید تا زمان فروش آن فرا برسد.

    برخی از کاربرانی که در خرید و فروش گوشی‌ مهارت دارند، وقتی یک گوشی جدید می‌خرند، دست به هدفون و شارژر آن نزده و از هدفون و شارژر قدیمی خود استفاده می‌کنند.

    گوشی‌تان را تمیز کنید

    پیش از فروختن گوشی قدیمی بهتر است آن را برای خریدار جدید آماده کنید. هرچه گوشی قدیمی شما تمیزتر باشد نظر خریداران بیشتری را جلب می‌کند؛ چه بخواهید گوشی را به یک آشنا بفروشید و چه بخواهید در سایت‌های خرید و فروش گوشی آگهی کنید.

    تعمیر قبل از فروش

    گوشی‌ای که بخشی از آن خراب شده خیلی‌ها را ناراضی می‌کند. گاهی اوقات تعمیر یک قطعه خراب‌شده گوشی می‌تواند ارزش آن را داشته باشد تا خریدار جدید گوشی تمیز گیرش بیاید.

    اگر درگاه هدفون خراب شده یا بلندگوها خاک گرفته و صدای خوبی ندارند، با کمی هزینه و تعمیر آنها می‌توانید دوباره گوشی را به وضعیت عادی برگردانید. البته شرط انصاف حکم می‌کند که به خریدار بگویید که مثلا صفحه نمایش یا پورت هدفون گوشی تعمیر شده است.

    اهمیت تمیز بودن گوشی

    به تمیزی و نگهداری گوشی اهمیت دهید تا هنگام فروش آن، لبه‌های آن ضربه ندیده باشند؛ رنگ گوشی هنوز برق بزند و صفحه‌نمایش کیفیت اولیه خود را داشته باشد. یادتان باشد گوشی قدیمی شما برای فردی دیگر یک گوشی تمام عیار است که زندگی‌اش را بهتر می‌کند

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر