اچ‌تی‌سی برای بازگشت به دوران اوج خود به عاملی فراتر از سخت‌افزار قدرتمند نیاز دارد

عصر کالا- کمپانی اچ‌تی‌سی به‌دنبال بازگشت به دوران اوج خود یعنی معرفی HTC One و زمانی که سخت‌افزار این محصول در صنعت گوشی‌های هوشمند پیشگام بود، است. هیچ سازنده‌ای تا آن زمان نتوانسته بود موبایلی مانند HTC One با بدنه یکپارچه آلومینیومی و طراحی فوق‌العاده تولید کند.

اچ‌تی‌سی برای بازگشت به دوران اوج خود به عاملی فراتر از سخت‌افزار قدرتمند نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از شهرخبر ؛ بلندگوهای بوم ساند (BoomSound) بی‌شک تمام رقبا را کنار زد و تا آن موقع کسی چنین بلندگوی دوگانه‌ای را مشاهده نکرده بود. اگرچه این کمپانی قصد به‌کار بردن این طراحی را بر روی دیگر نسل سومی‌های خود نیز داشت ولی تولیدکنندگان رقیب شروع به بالا بردن سطح کیفی و ویژگی‌های محصولات خود کردند.

    سامسونگ از یک مدل پلاستیکی و ظاهر ساده و ارزان به پرچم‌داری تمام شیشه‌ای که امروز مشاهده می‌کنید رسید. حتی برندهای کوچک‌تر مانند ZTE  و هواوی نیز شروع به تولید مدل‌های جدید باکیفیت بالا و قیمتی فوق‌العاده رقابتی نمودند.

    بر هیچ‌کس پوشیده نیست که اچ‌تی‌سی هنوز هم فوق‌العاده‌ترین سخت‌افزارها را تولید می‌کند. لبه حساس به فشار (Edge Sense) که بر روی آخرین پرچم‌دار این شرکت تایوانی قرار دارد، شاید  برای بعضی‌ها کمی عجیب‌ به‌نظر می‌رسد اما این سخت‌افزار با تمامی ویژگی‌هایی که درگوشی‌های هوشمند دیگر قرار داده‌شده، متفاوت است.

    کمپانی اچ‌تی‌سی به‌دنبال رها شدن از طراحی بدنه تمام فلزی بوده تا خود را از طراحی قدیمی‌اش رها کند. اما آیا تنها تغییراتی در سخت‌افزار این گوشی کاربران را برای خرید آن متقاعد خواهد نمود؟

    درحالی‌که این شرکت برای رقابت با دیگر کمپانی‌ها در حال ارتقا سخت‌افزار خود بود ولی نتوانست از لحاظ نرم‌افزار خود را ارتقا دهد. بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند تصمیم به کاهش نرم‌افزارهای پیش‌فرض خود گرفتند و HTC نیز به آنان پیوست. درواقع، نسخه سیستم‌عامل اندروید اچ‌تی‌سی به‌سادگی اندروید دستگاه‌های نکسوس است.

    ترمیم نرم‌افزاری اچ تی سی تقریبا 4 نسل پیش صورت گرفته بود و هرچند مدت یک‌بار به‌ندرت رابط کاربری تکامل پیدا می‌کند.

     

    در زیر قسمتی از بررسی گوشی HTC U11 را توسط متخصص ما می‌خوانید:

    نرم‌افزار Sense یکی از بهترین نمونه‌های رابط کاربری اندروید است اما کمی قدیمی به‌نظر رسیده و نیاز به یک دگرگونی دارد. بهترین فرصت برای این تغییر U11 بود اما متاسفانه اچ‌تی‌سی نتوانست از این موقعیت بهره لازم را ببرد.
    با این اوصاف کمپانی اچ‌تی‌سی برای بازگشت به دوران اوج خود چه‌کاری باید صورت دهد؟ سخت‌افزار این شرکت قطعا جدید و نوآورانه هستند اما این تغییرات، هیجانی در کاربران برای خرید آن ایجاد نمی‌کند و هرگز نمی‌تواند آن را به دوران اوج بدنه فلزی‌اش رهنمود کند. لبه حساس به فشار بسیار جدید و خلاقانه است، اما آیا می‌تواند مشتریان را در برابر پیشنهاد‌هایی که سامسونگ ارائه می‌دهد به سمت خود جذب کند؟

    این روزها رقابت جالبی در میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند وجود دارد. این شرکت تایوانی برای بازگشت به دوران اوج خود راه سختی را در پیش رو دارد. قیمت محصولات عرضه‌ شده یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که HTC باید آن را مورد لحاظ قرار دهد.

    سیاست کاری اچ‌تی‌سی بدین صورت بوده که می‌خواهد خود را به‌عنوان یک برند درجه‌یک و قیمت بالا معرفی کند اما مشتریان، این کمپانی را به این عنوان نپذیرفته‌اند. این مفهوم زمانی تجلی پیدا نمود که این کمپانی رفتارهایی برخلاف اخلاق مشتری‌مداری اعمال نمود، مانند حذف نمودن جک 3.5 میلی‌متری صدا که تمایل کمتر کاربران برای خرید محصولات این شرکت را در پی داشت.

     

    حتی ارزان‌تر بودن گوشی گلکسی S8 نسبت به پرچم‌دار HTC می‌تواند نکته‌ای باشد که مشتریان بدان توجه می‌کنند. چرا باید یک مشتری گوشی را که ویژگی‌های کمتری دارد با قیمتی بیشتر خریداری کنند درحالی‌که رقیب قدرتمندش باقیمتی ارزان‌تر و برتری های بیشتری در بازار وجود دارد؟

    این رقابت HTC تنها به سامسونگ ختم نمی‌شود. کمپانی‌هایی مانند وان‌پلاس نیز با آپشن‌های خاص و جهت‌دار خود مدتی است همگان را محو خود نموده است. در بازار امروز حتی اچ‌تی‌سی نیز رقیب خودش است. شاید این جمله در ابتدا کمی نامفهوم به‌نظر برسد. اچ‌تی‌سی 10 با قیمت 499 دلار و حتی کمتر در حراجی‌ها رقیبی جدی برای HTC U11 بوده و آپشن های فوق‌العاده بهتر و کیفیت بهتری نسبت به U11 دارد.

    اچ‌تی‌سی برای بازگشت به دوران طلایی خود نیاز به در پیش گرفتن شیوه ارزش‌گرایی دارد. بسیاری بر این نظر هستند که این کمپانی باید قیمت‌های خود را در بازار رقابتی کاهش دهد و درعین‌حال مشخصات خود را ازلحاظ فناوری به‌روز نماید. ممکن است در ابتدا برای راه‌اندازی نمودن چنین سیاستی کمی از درآمد این کمپانی کاهش یابد اما دست‌کم گوشی بیشتری خواهد فروخت. شاید شما نیز گوشی‌های جدید اچ‌تی‌سی مانند 10، U Ultra، U11 را دست کسی ندیده باشید. مشتریان باید در برابر کمپانی‌های سامسونگ، اپل و مابقی برندها دلایل قانع‌کننده‌ای برای خرید گوشی‌های HTC داشته باشند و مناسب بودن قیمت می‌تواند دلیل خوبی برای این امر باشد.

    دلیل آخر این است که کمپانی موردنظر باید تمامی تمرکز خود را بر کانال‌های فروش بگذارد. گوشی HTC 10 یک دستگاه فوق‌العاده بوده و هست، اما به دلیل شرایط کاری با AT&T حراج این گوشی به‌کل نابود شد. بررسی‌های گوشی قبل از ارائه بسیار نامناسب بودند و بدنه آن بسیار شبیه به مدل HTC ONE M7 به نظر می‌رسید.

    ما دقیقا اطلاع نداریم که بین AT&T و HTC چه گذشت که این محصول از لیست این فروشنده کنار گذاشته شد ما مطمئنیم که کنار  گذاشته شدن یک دستگاه از دومین و بزرگ‌ترین حامل دنیا برای فروش، یک شکست به شمار می‌رود. بعد از این اختلاف، کمپانی اچ‌تی‌سی پرچم‌داران خود را نتوانست به‌صورت مستقیم از طریق AT&T به مشتریان عرضه کند و کاربران نتوانستند این دستگاه‌ها را خریداری کنند.

    بسیاری از مشتریان گوشی‌های خود را هنوز از مغازه‌های واقعی می‌خرند و HTC اگر نتواند دستگاه‌های خود را به دست مشتریان برساند، راه سختی برای رسیدن به دوران طلایی خود خواهد داشت.

    نظر شما در این رابطه چیست؟ چه اقداماتی از سوی این شرکت باید صورت پذیرد تا بتواند خود را به رقابت برگرداند؟ اگر از پرچم‌داران این شرکت استفاده نموده‌اید؟ آیا ارزش پرداخت بهای پرداختی خود را دارند؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر