تحریم آمریکا جلوی رکوردشکنی هواوی را نگرفت!

عصر کالا- هواوی برخلاف تحریم و فشارهای شدید دولت آمریکا، توانست در سال ۲۰۱۹ میلادی درآمد خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و یک رکورد ۱۲۲ میلیار دلاری را برای خود به ثبت برساند.

تحریم آمریکا جلوی رکوردشکنی هواوی را نگرفت!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، هواوی به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تکنولوژی و دومین تولیدکننده بزرگ و پرفروش جهان در طول یکی دو سال گذشته تحت تاثیر اتهاماتی نظیر جاسوسی از کاربران و مقامات آمریکایی و همکاری با دولت چین تحت فشار ، تحریم و محدودیت های فراوانی از سوی کاخ سفید قرار گرفته است.

    اما بر اساس تازه‌ترین اخبار و گزارش های منتشر شده در وب سایت Business Insider Nordic این شرکت با وجود همه تحریم‌های دولت آمریکا موفق شد در سال 2019 میلادی به رکورد جدیدی در میزان درامدزایی خود دست پیدا کند و آن نیز رساندن این میزان به 122 میلیارد دلار بوده است.

    هواوی نشان داد که تحریم‌های دولت آمریکا نمی تواند تاثیری در توسعه و پیشرفت این شرکت بزرگ که سهم قابل توجهی در کشورهای مختلف جهان دارد، ایجاد کند. هرچند که بدون شک مشکلات عدیده ای را برای آن در بسیاری از کشورهای غربی به وجود آورد. البته مدیران این شرکت بر این باورند که تاثیر محدودیت های وارده بر هواوی هنوز معلوم نشده و رشد آن را در سال آینده میلادی با دشواری روبرو خواهد کرد.

    اریک زو ، رئیس هیئت مدیره هواوی، به تازگی عنوان کرده است که درآمد این شرکت به بالغ بر 850 میلیارد یوآن چین معادل 122 میلیارد دلار رسیده است و این بدان معناست که این غول تکنولوژی چینی موفق شده یک رکوردشکنی جدید را در کارنامه خود به ثبت برساند و نسبت به سال گذشته 18 درصد رشد کند.

    هواوی سال گذشته 240 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رساند که نسبت به آمار متوسط جهان معادل 206 میلیون دستگاه در سال، پیشرفت قابل توجه و چشمگیری به شمار می رود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر