اپل مکانیزم قیچی را جایگزین نمونه‌ پروانه‌ای کیبورد‌‌های خود می‌کند

عصر کالا- براساس آخرین اخبار منتشرشده، امسال اپل در مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی و برای سایر مدل‌ها تا سال ۲۰۲۰ از مکانیزم قیچی در کیبورد استفاده می‌کند.

اپل مکانیزم قیچی را جایگزین نمونه‌ پروانه‌ای کیبورد‌‌های خود می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از زومیت، تاکنون اخبار مختلفی در مورد کیبورد پروانه‌ای اپل منتشر شده است. پیش‌تر گفته شد که کیبورد پروانه‌ای اپل چیست و چرا در مک‌بوک‌ها مشکلاتی ایجاد کرده است؟

    اوایل اردیبهشت‌ماه، کوپرتینویی‌ها اعلام کردند که صفحه‌کلید معیوب مک بوک‌ را در 24 ساعت تعمیر می‌کنند. اما آخرین اخبار حاکی از آن است که اپل قصد دارد برای همیشه مشکل کیبورد پروانه‌ای را برطرف کند.

    مینگ‌ چی‌ کو، تحلیلگر  اپل اعلام کرد که کوپرتینویی‌ها قصد دارند ماه سپتامبر (شهریور ماه)، کیبورد جدیدی با مکانیزم سوئیچ قیچی‌ را در مک‌بوک پرو 16 اینچی خود معرفی کنند. به‌نظر می‌رسد کیبورد جدید از مکانیزم قیچی‌‌مانند و فیبرهای شیشه‌ای برای تقویت کلیدها و جلوگیری از آسیب‌ دیدن آن‌ها استفاده می‌کند. ظاهرا تولید چنین کیبوردهایی مقرون‌به‌صرفه‌تر از مدل‌های قبلی بوده و دوام و طول عمر بیشتری خواهند داشت. به‌علاوه، عمق حرکتی ناچیز کلیدها در کیبورد پروانه‌ای نیز برای کاربران رضایت‌بخش نبود.

    اواسط تیرماه نیز خبر دیگری در مورد مکانیزم دردسرساز پروانه‌ای در کیبورد مک بوک منتشر شد. در آن خبر، مینگ چی‌کو اعلام کرده بود که مک‌بوک ایر با کیبورد بازطراحی‌شده‌ی جدید به بازار عرضه می‌شود و مک‌بوک پرو 16 اینچی نیز سال آینده با کیبورد جدید در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در همین راستا نیز آخرین گزارش منتشر‌شده، جزئیات متفاوتی را در مورد این موضوع مطرح می‌کند.

    همان‌طور که گفته شد، براساس آخرین گزارش منتشرشده، به‌نظر می‌رسد باید منتظر عرضه‌ی مک‌بوک پرو با کیبورد بازطراحی‌شده‌ با مکانیزم قیچی در سال جاری باشیم. انتظار می‌رود سایر مدل‌ها، سال 2020 با کیبورد جدید به بازار عرضه شوند.

    سال‌ها است که اپل با مشکل کیبورد با مکانیزم پروانه‌ای رو‌به‌رو است. سال 2015، برای نخستین بار مشکل کیبورد پروانه‌ای مطرح شد. از آن زمان تاکنون کاربران شکایت‌های مختلفی در مورد کار نکردن کلیدهای کیبورد در اثر ورود گرد‌وغبار در زیر کلیدها داشته‌اند. کوپرتینویی‌ها از آن زمان تاکنون تلاش‌های مختلفی برای رفع این مشکل انجام داده‌اند. اما درنهایت به‌نظر می‌رسد اپل با کنار گذاشتن این مکانیزم، قرار است مشکلات آن را برای همیشه برطرف شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر