سامسونگ در پی ساخت سریع ترین موبایل دنیا

عصر کالا- سامسونگ مشغول ساخت مودمی است که سرعت دانلود موبایل را به ۱.۲ گیگابایت برثانیه می رساند و در ۱۰ ثانیه یک فیلم کامل دانلود می کند. پیش بینی می شود گلکسی اس ۹ سریع ترین موبایل جهان شود.

سامسونگ در پی ساخت سریع ترین موبایل دنیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تک رادار، تولیدکنندگان موبایل و رایانه همیشه سعی دارند دستگاه هایی بسازند که سریعتر کار می کنند. در همین راستا سامسونگ نیز سعی دارد خود را با بازار هماهنگ کند و سریع ترین موبایل دنیا را بسازد.

    این شرکت اعلام کرده مودم های LTE برای نسل آتی پردازشگرهای موبایل خود (Exynos) ساخته است. این مودم ها قابلیت پشتیبانی از نسل ششم «تجمیع کننده حامل های مخابراتی) یا 6CA را دارند. کارشناسان تخمین می زنند این مودم ها در موبایل آتی این شرکت یعنی گلکسی S9  به کار روند. 

    این حامل های مخابراتی در شبکه های LTE برای افزایش پهنای باند و در نتیجه افزایش نرخ بیت به کار می روند.

    این نخستین بار است که از این نوع فناوری در صنعت استفاده می شود و به کمک آن سرعت دانلود را به 1.2 گیگابایت در ثانیه خواهد رسید. به عبارت دیگر  موبایل های مجهز به این نوع مودم می توانند یک فیلم کامل HD را در 10 ثانیه دانلود کنند. همچنین از اختلال در تماس های تلفنی نیز جلوگیری می کند.

    این آمار نشان دهنده ارتقای 20 درصدی سرعت دانلود نسبت به مودم های کنونی است که در گلکسی S8 وجود دارند.

    در حال حاضر مودم های موبایل Exynos 9 Series (8895) از 5CA پشتیبانی می کنند. به همین دلیل S8 نخستین موبایل با سرعت گیگابایتی بود. اما این شرکت پهنای باند جدیدترین مودم خود را  افزوده است.

    سامسونگ قصد دارد این مودم ها را تا پایان 2017 میلادی  تجاری سازی کند، به این ترتیب گلکسی S9 سریعترین موبایل بازار خواهد بود.

    پیش بینی می شود این شرکت پرچمدار خود را در MWC2018 در ماه فوریه سال آتی میلادی معرفی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر