تمامی برندهای موبایل تا پایان سال جاری مشمول رجیستری می‌شوند

عصر کالا- رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: هیچ گونه باگی مبنی بر غیر فعال شدن گوشی‌های تلفن همراه که قبل از اجرای طرح در شبکه رجیستر شده بودند، وجود ندارد و مسائلی که در این موضوع مطرح می‌شود کذب است.

تمامی برندهای موبایل تا پایان سال جاری مشمول رجیستری می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از به نقل از ایلنا، حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره وضعیت طرح رجیستری موبایل گفت: در حال حاضر  با اجرای طرح رجیستری برای برندهای اپل، گوگل، بلک بری و موتورلا 25 هزار دستگاه تلفن همراه در شبکه قطع شده است.
    وی گفت: برنامه مورد نظر برای طرح ثبت تلفن همراه، قرار گرفتن تمامی برندهای موبایل تا پایان سال جاری است و تمامی برندها مشمول رجیستری خواهند شد.
    معاون وزیر ارتباطات با اشاره به سیستم ورود مسافری موبایل به کشور گفت: سامانه اظهار تلفن همراه مسافری از سوی گمرک راه‌اندازی شده است و مسافرانی که قصد ثبت تلفن همراه خود در کشور را دارند، یک ماه فرصت دارند و می‌توانند به صورت الکترونیک با اعلام شماره گذرنامه نسبت به پرداخت هزینه ثبت با وجود معافیت‌های در نظر گرفته شده اقدام کنند و دیگر نیاز به حضور در گمرک، فرودگاه یا مکانی به صورت فیزیکی وجود ندارد؛ البته ثبت در گمرک تا اعلام به وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل برخط نبودن کامل سیستم یک الی دو روز زمان نیاز دارد.
    رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این که ترسی از ریسک اجرای طرح رجیستری برای برندهای بزرگ موبایل وجود ندارد، اظهار داشت: اجرای هر محله از طرح رجیستری ریسکی را به دنبال دارد، آمادگی در سامانه‌ها ایجاد شده و بر اساس میزان آمادگی طرح رجیستری پیش می‌رود.
    وی با بیان اینکه نگرانی از اجرای فازهای رجیستری وجود ندارد، ادامه داد: اگر ترسی از ریسک اجرای رجیستری وجود داشت، به هیچ وجه نباید این طرح شروع می‌شد.
    فلاح جوشقانی خاطرنشان کرد: نکته مهم درباره سامانه‌های نرم افزاری همچون رجیستری، امکان ایجاد مشکلات پیش بینی نشده است و برای همین مسئله نیز پیمانکار حرفه‌ای طرح رجیستری همواره اصلاحاتی را انجام می‌دهد تا مشکلی وجود نداشته باشد.
    وی افزود: با تمام توان طرح ثبت تلفن همراه ادامه پیدا می‌کند چرا که منافع مردم و دولت را به دنبال دارد و حداقل اگر قاچاق ضربه اقتصادی به کشور نداشته باشد، از این پدیده ناپسند و نادرست جلوگیری می‌شود تا موبایل که در ایران بازار بزرگ 12 هزار میلیارد تومانی در سال را به خود اختصاص داده با روال قانونی وارد کشور شود.
    معاون وزیر ارتباطات با اشاره به صحبت‌های رئیس کمیته تخصصی موبایل کشور مبنی بر وجود شرایطی خاص برای گوشی‌های اپل که قبل از تاریخ اجرای رجیستری فعال شده بودند اما با اجرای این طرح غیر فعال شدند، گفت:  در صورتی که صاحب دستگاه به شماره 096366 تماس حاصل کند و اعلام شکایت داشته باشد و مستنداتی ارائه کند که موبایل بر اساس باگی در سیستم رجیستری غیر فعال شده است، موبایل دوباره به سیستم متصل می‌شود اما در غیر این صورت هیچ راهی برای فعال سازی گوشی‌های غیر فعال شده وجود ندارد.
    رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: در سیستم رجیستری باگ وجود دارد اما هیچ گونه باگی مبنی بر غیر فعال شدن گوشی‌های تلفن همراه که قبل از اجرای طرح در شبکه رجیستر شده بودند، وجود ندارد و مسائلی که در این موضوع مطرح می‌شود کذب است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر