استفاده از تکنولوژی جدید اپل برای جلوگیری از اضافه وزن

عصر کالا- اپل به تازگی ابزاری ابداع کرده است که از آن می توان برای مشخص کردن میزان کالری دریافت هر فرد از محصولات غذایی خریداری شده و همچنین ضروری بودن خرید آن محصول غذایی و یا غیر ضروری بودن آن برای کاربر استفاده کرد.

استفاده از تکنولوژی جدید اپل برای جلوگیری از اضافه وزن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از کلیک، یکی از مهم ترین قابلیت های ابزار های هوشمند پوشیدنی که به سرعت قابل افزایش و همه گیر شدن است، کمک به رشد و ارتقا سلامت افراد است. از طرفی جای تعجب نیست که بسیاری از صاحبان و سازندگان برندهای مختلف تلفن های همراه هوشمند، در زمینه سلامت و استفاده از تکنولوژی در این حوزه علاقه مند بوده و فعالیت داشته باشند. اپل یکی از این شرکت های علاقه مند  و فعال در حوزه تکنولوژی و استفاده از آن در سلامت است. یکی از ابداعات اپل در این زمینه نیز ارائه  HealthKit و Bio-Metric بر روی اپل واچ است که می توانند به عنوان برترین های اپل در حوزه سلامت و تکنولوژی شناخته شوند.

    علاوه بر این ها بر اساس اخبار و شایعات منتشر شده اپل مشغول کار بر روی نوعی ابزار است که کاربرد آن در حوزه سلامت و ردیابی سلامت کاربر آن است که گفته می شود قرار است سال جاری میلادی به بازار ارائه شود. اما یکی از مواردی که بر صحت این شایعه بیشتر تاکید می کند ثبت اختراع جدید شرکت اپل است که به شماره 9640088 است که در زمینه انتقال بر چسب سلامت روی محصولات غذایی و اطلاعات آن با استفاده یک روش جدید رمزگشایی به نام برچسب گذاری RFID ثبت شده است. این روش در واقع برای داده هایی از قبیل میزان کالری، میزان چربی، قند و غیره که در محصولات غذایی مختلف وجود دارد استفاده می شود. وقتی بر چسب مورد نظر از روی مشخصات ذکر شده محصول ایجاد شد، بر روی بسته بندی محصول غذایی که می تواند انواع غذا ها و یا مواد غذایی باشد قرار می گیرد و سپس این بر چسب از طریق قابلیت NFC که در گوشی های آیفون و اپل واچ وجود دارد خوانده می شود.

    اما گزینه های جذاب دیگری نیز برای استفاده از این بر چسب ها وجود دارد. برای مثال داده های روی این بر چسب ها می توانند توسط اپلیکیشن های مربوط به کنترل سلامت افراد دریافت شوند و سپس این داده ها بر اساس میزان انرژی مورد نیاز فرد مثل سهم کالری روزانه و غیره مقایسه شود و سپس توصیه های مناسب بر اساس مقایسه این نوع داده ها با یکدیگر برای کاربر ارسال شود.

    تکنولوژی های انحصاری اپل همچنین روش هایی برای برآرود و بررسی این موضوع که آیا کاربر می بایست کلیه محصولات انتخاب شده را خریداری کند و یا بخشی از آن ها را خریداری کند نیز کاربرد داشته باشد. همچنین این اپلیکیشن می تواند به کاربر از میزان کالری که با خرید هر محصول دریافت خواهد کرد و میزان کالری مورد نیاز اطلاعاتی ارائه دهد.

    اما نکته ای که باعث شده تا این ابداع جالب توجه شود این است که اولا، از این ابزار می توان به عنوان یک روش مؤثر برای ردیابی سیستم غذایی خرده فروشان محصولات غذایی و یا دستگاه فروش خودکار و وارد کردن اطلاعات دقیق هر محصول به دستگاه استفاده کرد. بر این اساس همان طور که Apple Insider اشاره کرده است، این تکنولوژی می تواند جایگزین مناسب تری برای اپلیکیشن هایی باشد که از داده های آماری برای مشخص کردن محصولات پر فروش استفاده می کنند و همچنین می توان از آن برای تخمین و برآورد ارزش غذایی هر محصول استفاده کرد.

    به بیان دیگر این تکنولوژی کی از انواع کاربردی تکنولوژی هایی است که تاکنون اپل آن را در اختیار کاربران قرار داده است. البته هنوز مشخص نیست که آیا اپل قصد دارد تا این ابداع جدید را در کنار سایر سرویس های خود به کاربران ارائه دهد یا نه. از طرفی هنوز این موضوع که آیا فروشگاه های مواد غذایی، رستوران ها و یا سایر صاحبان صنایع وابسته به محصولات غذایی مایل به استفاده از تکنولوژی RFID هستند یا نه نا مشخص است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر