تلاش برای حذف اینتل در تولید تراشه‌های اپل

عصر کالا- به‌نظر می‌رسد مدیاتک در حال تلاش برای جایگزینی اینتل در تولید تراشه‌های گوشی‌های آیفون و سایر محصولات اپل است.

تلاش برای حذف اینتل در تولید تراشه‌های اپل
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، شرکت مدیاتک (MediaTek) یک شرکت طراح محصولات نیمه‌هادی برای محصولات بی‌سیم، رسانه دیجیتال و تراشه پردازنده است که دفتر مرکزی آن در تایوان واقع شده و فعالیت‌های بسیاری در شعب فعال خود در کشورهای دیگر دارد.
    حالا تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی است که مدیاتک می‌خواهد رقیب سرسخت و اصلی خود یعنی شرکت آمریکایی اینتل را کنار بزند و با غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های تولیدکننده محصولات دیجیتال همچون اپل همکاری کند تا بتواند جایگزین مناسبی برای اینتل در تولید تراشه پردازنده محصولات مورد نیاز اپل شود.
    اینتل، یک شرکت تجهیزات رایانه‌ای در ایالات متحده آمریکاست که در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپ‌ست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، انواع ریزپردازنده، نیم‌رسانا، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌کند.
    حالا مدیاتک در حال توسعه مودم‌های 5G برای نسل بعدی گوشی‌های آیفون اپل است تا بتواند در رقابت با اینتل پیروز میدان شود. این شرکت تایوانی و بین‌المللی درصدد عقد قرارداد با اپل به منظور تولید و تامین تراشه‌های موردنیاز در اسپیکرهای هوشمند هوم پاد است و گام بعدی آن نیز تصاحب جای اینتل برای تولید پردازنده‌های آیفون‌های آتی خواهد بود.

     به نظر می‌رسد که مدیاتک اهداف بلندپروازانه و جاه‌طلبانه‌ای دارد و ممکن است در آینده نزدیک، اینتل به‌عنوان دومین تامین‌کننده مودم‌های آیفون شوند و مدیاتک بخش اعظمی از نیاز اپل را تامین کند. البته در این میان غول تکنولوژی دیگری نیز به نام کوالکام وجود دارد که هم اکنون در رتبه نخست لیست تامین‌کنندگان تراشه‌های اپل قرار گرفته است.
    قرار است نخستین مودم 5G مدیاتک در اوایل سال آینده 2019 میلادی تقریبا شش ماه جلوتر از برنامه مشخص شده آن، به بازار عرضه شود که به نظر می‌رسد قصد آن تنها برای ترغیب اپل در عقد قرارداد تامین تراشه بوده است.
    ظاهرا مدیاتک می‌تواند جایگزین و گزینه خوبی برای اپل باشد چراکه رابطه اپل با کوالکام و اینتل چندان خوب نیست و این فرصت بسیار مناسبی برای این کمپانی تایوانی محسوب می‌شود تا جای پای خود را در دل بزرگترین شرکت آمریکایی فعال در حوزه تکنولوژی محکم کند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر