تبلت‌ها از ۲ مرداد مشمول طرح رجیستری

عصر کالا- به منظور استقرار تدریجی طرح رجیستری برای تبلت‌ها، از ۲ مرداد ۱۴۰۰ تبلت برند لنوو و از تاریخ ۹ مرداد ۱۴۰۰ سایر برند‌های تبلت مشمول طرح رجیستری خواهند شد.

تبلت‌ها از ۲ مرداد مشمول طرح رجیستری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، فاز دوم طرح رجیستری از 12 تیر‌ماه با رجیستر شدن ساعت‌های هوشمند دارای سیمکارت آغاز شد، حال خبر‌ها حاکی از آن است که تبلت‌ها از ابتدای مرداد ماه مشمول طرح رجیستری می‌شوند.
    طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) در سال‌های گذشته به منظور مبارزه سیستمی با قاچاق موبایل، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شد.
    این طرح از آذر ماه 96 برای تلفن همراه شروع و در فروردین 97 به طور کامل اجرایی شد، به گفته مقامات ستاد مبارزه با قچاق کالا و ارز، طرح رجیستری توانسته است تاکنون 6.5 میلیارد دلار از قاچاق بازار تلفن همراه را کاهش دهد؛ همچنین جلوگیری از ورود کالای قاچاق باعث شده تا کالا‌های وارداتی استاندارد‌های لازم جهت ورود به کشور را رعایت کنند و ملزم به ارائه خدمات پس از فروش مناسب و گارانتی 18 ماهه باشند.

    تبلت‌ها از 2 مرداد‌ها مشمول طرح رجیستری
    اکبر سلطانی کارشناس ارشد سامانه همتا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه کشور سالانه به حدود 2 میلیون تبلت نیاز دارد، گفت: بازار تبلت در ایران بیش از 300 میلیون دلار ارزش دارد که بیش از 95 درصد آن از طریق کالا‌های قاچاق تأمین می‌شود.
    وی افزود: حالا با اجرای طرح رجیستری برای تبلت‌ها می‌توان امیدوار بود که قاچاق آن نیز همانند تلفن همراه به صفر برسد.
    این کارشناس سامانه همتا با اشاره به زمانبندی اجرای این طرح اظهار داشت: در راستای استقرار تدریجی طرح رجیستری برای تبلت‌ها، از 2 مرداد 1400 تبلت برند لنوو و از تاریخ 9 مرداد 1400 سایر برند‌های تبلت مشمول طرح رجیستری خواهند شد.
    سلطانی ادامه داد: مردم تا ساعت 24 اول مرداد ماه 1400 مهلت دارند در صورت داشتن تبلت برند لنوو سیمکارت برروی آن قرار داده و اقدام به برقراری تماس و پیامک با آن نمایند، سپس با استفاده از کد دستوری *7777# یا مراجعه به سایت همتا و انتخاب گزینه استعلام اصالت از رویت شدن آن در شبکه اطمینان حاصل کنند. برای سایر برند‌های تبلت این مهلت تا ساعت 24 روز هشتم مرداد 1400 خواهد بود.

    مردم هرچه سریع‌تر دستگاه‌های خود را فعال کنند
    به گفته حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مردم می‌بایست پیش از اجرای طرح رجیستری موبایل‌واره‌ها، تبلت‌های از پیش خریداری شده خود را به وسیله سیمکارت استفاده کنند؛ چرا که تنها در این صورت تبلت آن‌ها فعال شده و رجیستر می‌شود.
    همچنین پس از زمان‌های تعیین شده؛ مردم باید دقت نمایند که در هنگام خرید دستگاه‌های دارای سیمکارت مانند تبلت و ساعت هوشمند؛ حتماً استعلام اصالت دستگاه را با ارسال IMEI به کد دستوری *7777# دریافت کنند.
    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، گفتنی است که رجیستری ساعت‌های هوشمند از 12 تیرماه و تجهیزاتی مانند بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از 19 تیرماه سال جاری آغاز شده بود و از 2 مردادماه نیز رجیستری تبلت‌ها آغاز خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر