سامسونگ اپلیکیشنی را برای حالت رانندگی توسعه داده است

عصر کالا- استفاده از تلفن همراه به هنگام رانندگی خطرات بسیاری را به دنبال دارد و سامسونگ اعلام کرده که اپلیکیشنی را توسعه داده که می‌تواند به دارندگان موبایل به هنگام رانندگی کمک کند.

سامسونگ اپلیکیشنی را برای حالت رانندگی توسعه داده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از جی اس ام, این اپلیکیشن In-Traffic Reply نام دارد و همین نام، بیشتر وظایف آن را آشکار می‌کند. وقتی دارنده موبایل مشغول رانندگی باشد، این اپلیکیشن به او اجازه می‌دهد تا حواس خود را کاملا معطوف به مسیر کند و کمتر به فکر گوشی خود باشد. سامسونگ می‌گوید که این اپلیکیشن اکنون در حال گذراندن مراحل آزمایش است و در ماه مه بر روی گوگل پلی قرار خواهد گرفت.طبق اعلام سامسونگ در رابطه با نحوه عملکرد اپلیکیشن In-Traffic Reply، برخلاف اپلیکیشن‌های مشابه نیازی به فعال کردن آن نیست. در عوض اپلیکیشن سامسونگ با استفاده از سنسور GPS و سایر سنسورها، متوجه می‌شود که شخص دارنده گوشی پشت فرمان و یا دوچرخه یا هر وسیله نقلیه دیگری است و به محض پی بردن به این موضوع، این اپلیکیشن به طور خودکار مسئولیت پاسخ به تماس‌ها و پیام‌ها را برعهده می‌گیرد. همان‌طور که انتظار می‌رود کاربر می‌تواند پیامی را برای زمان پاسخ‌گویی از میان پیام‌های موجود انتخاب کند و یا متن موردنظر خود را ایجاد کند.

    موضوع «رانندگان حواس‌پرت» مدت‌هاست که به معضلی برای دولت‌ها و سازمان‌ها تبدیل شده و آنها همواره به دنبال راه حلی برای مقابله با افرادی بوده‌اند که به هنگام رانندگی از گوشی خود استفاده می‌کنند. جریمه مالی و یا تنبیه‌های دیگر، از جمله راهکارها هستند اما سامسونگ با عرضه این اپلیکیشن قصد دارد تا نیاز رانندگان به استفاده از گوشی را به کلی از بین ببرد. این، نخستین اپلیکیشنی نیست که در این رابطه توسعه داده شده اما آخرین تلاش از سوی سامسونگ بوده است. سامسونگ هنوز جزئیات این اپلیکیشن را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود که آینده خوبی داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر