۳ میلیارد کاربر در جهان از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند

عصر کالا- تازه‌ترین آمارها و گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که تعداد کاربران فعال گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان ۳ میلیارد نفر است.

۳ میلیارد کاربر در جهان از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا،  به تازگی محققان و پژوهشگران با بررسی و تخمین، تعداد تقریبی کاربران فعال گوشی‌های هوشمند در جهان را 3 میلیارد نفر گزارش و اعلام کرده‌اند که از این میزان 278 نفر از آنها متعلق به آمریکای شمالی هستند.

    بر اساس گزارشی که در سایت نیوزو آمده است، 278 میلیون کاربر در منطقه آمریکای شمالی، 830 میلیون کاربر فعال در چین و 456 میلیون کاربر نیز در هند از گوشی‌های هوشمند استفاده می کنند که این به وضوح بزرگترین و مهم ترین بازارهای محصولات تکنولوژی نظیر گوشی‌های هوشمند را نشان می دهد و به همین دلیل است که شرکت‌های تولیدکننده موبایل همواره تمرکز خاص و بسزایی بر روی بازار این مناطق جغرافیایی دارند و سعی می‌کنند همواره محصولات خود را مطابق میل این کاربران با توجه به تنوع سلیقه و استطاعت مالی آنها طراحی و عرضه کنند.

    این آمار و ارقام همچنین حاکی از آن است که تعداد کاربران فعال گوشی‌های هوشمند از دو سال گذشته تاکنون حدود 500 میلیون نفر افزایش یافته است چراکه در سال 2016 میلادی، این تعدداد برابر با 2.5 میلیارد نفر بود و حالا به 3 میلیارد کاربر در جهان رسیده است. نکته قابل توجهی که با مقایسه این دو وجود دارد، تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در هند بسیار کمتر از کاربران در آمریکای شمالی نظیر ایالات متحده و کانادا بود این در حالیست که حالا این آمار گویای سبقت کاربران هندی از همتایان آمریکای شمالی خود در سال جاری 2018 میلادی است. یکی از دلایلی که تعداد کاربران گوشی های هوشمند در هند رشد و افزایش یافته است، ظهور برندهای ارزان قیمت چینی در بازار هند است که با کیفیت مناسب و قیمت ارزان قیمت نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران هندی را که استطاعت مالی چندانی برای تهیه و خریداری گوشی های گران قیمت و بالارده از برترین برندهای جهان را نداشتند، به خود جلب کند و بدین ترتیب مجموع کل کاربران گوشی‌های هوشمند در هند افزایش پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر