آیا واقعاً آیفون ۱۰ آر ارزان است؟

عصر کالا- اپل گوشی ۶.۱ اینچی خود موسوم به آیفون ۱۰ آر را با قیمت پایه ۷۴۹ دلار راهی بازار می‌کند. سؤالی که برای کاربران غربی پیش‌آمده این است که آیا این گوشی واقعاً ارزان‌قیمت است؟

آیا واقعاً آیفون ۱۰ آر ارزان است؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرآنلاین، آیفون 6.5 اینچی به نام آیفون 10 اس مکس با قیمت پایه 1100 دلار و مدل 512 گیگی آن به قیمت 1450 دلار واقعاً گران است.

    از سوی دیگر آیفون 10 اس نیز به قیمت پایه 999 دلار به‌عنوان جایگزین آیفون ایکس(10) همچنان گران تلقی شده و به همین دلایل اپل آیفون ایکس آر را ساخته تا با عرضه آن به قیمت 749 دلار، برچسب ارزان‌قیمت به این گوشی بزند.

    سؤال بزرگی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا واقعاً آیفون 10 آر ارزان است؟ و آیا 749 دلار ارزان محسوب می‌شود؟

    در ساخت آیفون 10 آر به‌جای اولد از ال سی دی استفاده‌شده و به‌جای دو دوربین از یک دوربین در عقب بهره برده شده است. کنتراست رنگ در 10 آر قطعاً به 10 اس و 10 اس مکس نمی‌رسد و نداشتن تاچ 3 بعدی به‌صورت کامل نیز در ایکس آر مشهود است.

    اما از آن‌سو، آیفون ایکس آر تراشه A12 Bionic، فناوری چهره شناس، اسمارت اچ دی آر در دوربین و عمر بهتر باتری در مقایسه با آیفون 8 پلاس دارد و در رنگ‌های مختلف ساخته‌شده است.

    در حالت مقایسه با گوشی‌های اندرویدی برتر بازار، آیفون 10 آر به‌اصطلاح ارزان‌قیمت، همچنان گران‌تر محسوب شده و نمی‌توان به آن لقب ارزان‌قیمت داد. گلکسی اس 9 به قیمت پایه 600 دلار همچنان بیش از 150 دلار ارزان‌تر از آیفون 10 آر است. اس 9 پلاس با کلی امکانات و تجهیزات تقریباً هم قیمت با 10 آر است.

    گوشی پیکسل 2 گوگل، وان پلاس 6، ال‌جی جی 7 و ... ارزان‌تر از آیفون 10 آر هستند.

    بنابراین دادن لقب ارزان‌قیمت به گوشی جدید اپل منطقی به نظر نمی‌رسد و صرفاً بازاریابی تلقی شده تا اپل بتواند با پنبه سر کاربران خود را بِبُرَّد!

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر