نخستین گوشی ۵G هواوی معرفی می‌شود

عصر کالا- شرکت هواوی در نشست جهانی تحلیلگران اعلام کرده که قصد دارد نخستین گوشی هوشمند مجهز به فناوری ۵G را در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه کند.

نخستین گوشی ۵G هواوی معرفی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, این روزها که شرکت‌های فناوری و غول‌های تکنولوژی بسیاری در جهان از برنامه‌های خود برای معرفی و عرضه فناوری اینترنت پرسرعت 5G و ارائه زیرساخت‌های لازم برای توسعه آن خبر می‌دهند، شرکت چینی هواوی که در این زمینه تاکنون نقش پررنگی را ایفا کرده است، حالا در جریان نشست جهانی تحلیلگران سال 2018 که در شهر شنژن چین برگزار می‌شود، از برنامه‌های خود برای عرضه نخستین گوشی هوشمند مجهز به فناوری 5G در سال 2019 خبر داده است.

    با اینکه هواوی قبلا هم اعلام کرده بود به زودی گوشی هوشمندی را که از فناوری جدید اینترنت پرسرعت 5G پشتیبانی می‌کند، را معرفی و روانه بازار می‌کند، حالا در این نشست زمان حدودی این عرضه را نیز اعلام کرده است.

    این غول تکنولوژی چینی عنوان کرده که قرار است گوشی مجهز به 5G در سه ماهه سوم سال 2019 میلادی معرفی و عرضه خواهد شد. با توجه به زمان عرضه این گوشی، احتمالا نخستین گوشی هوشمند مجهز به 5G، میت 30 ( Mate 30) باشد.

    نکته دیگری که در استفاده و توسعه فناوری 5G مطرح است، رونمایی هواوی از تراشه و مودم‌هایی است که از نسل پنجم اینترنت پشتیبانی می‌کنند. طبق گفته هواوی، مودم مذکور پهنای باندی معادل 2.3 گیاگابایت بر ثانیه در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد که قابلیت استفاده در مودم‌های جیبی و خودروهای خودران را نیز دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر