ساعت هوشمند جان صاحبش را نجات داد

عصر کالا- ساعت هوشمند اپل با هشدار به موقع افزایش ضربان قلب ناگهانی، جان صاحب آن را از بیماری و حمله قلبی نجات داد.

ساعت هوشمند جان صاحبش را نجات داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, کوین پیرسون که پدرش را در بیمارستانی در ایالات متحده آمریکا همراهی می‌کرد، ناگهان با مشاهده و هشدار ساعت هوشمند اپل واچ خود تعجب زده شد چراکه ضربان قلب وی به طور کاملا ناگهانی افزایش بی‌سابقه‌ای یافته بود. به گونه‌ای که ضربان قلب وی بر روی صفحه هوشمند ساعت 161 تپش در دقیقه گزارش شده بود و این حتی از ضربان قلب ورزشکاران به هنگام ورزش و فعالیت‌های شدید بدنی نیز بیشتر بود.

    به گفته پیرسون، با اینکه وی هیچ نشانه و علامت آزاردهنده‌ای از یک حمله قلبی و سکته را احساس نمی‌کرد، اما به صورت شتاب‌زده به یکی از پزشکان و متخصصان قلب و عروق همان بیمارستان مراجعه می‌کند و موضوع را به او گزارش می‌کند. پزشک نیز با مشاهده تعداد ضربان بسیار بالای قلب وی برروی نمایشگر ساعت، شروع به معاینه دقیق و بررسی و آزمایش های دقیق از وی می کند.

    پس از چکاپ و آزمایش‌های دقیق تیم پزشکان، مشخص می‌شود که پیرسون از یک بیماری تحت عنوان فیبریلاسیون (Fibrillation) یا تارلرزه رنج می‌برد. این بیماری انقباض ضعیف و موضعی و غیر ارادی ماهیچه و ناشی از فعالیت خودبه‌خود تارهای ماهیچه‌ای منفرد است که می‌تواند در صورت کنترل نشدن، برای سلامتی فرد خطرآفرین و مرگ آور باشد.

    به گفته پزشکان معالج، ساعت هوشمند توانست جان صاحب خود را از خطرات احتمالی حمله و مشکلات قلبی نجات دهد و او را از یک بیماری نهفته در بدن خود مطلع و آگاه سازد.

    کوین پیرسون بعد از این اتفاق، در نامه‌ای به تیم کوک – مدیرعامل شرکت اپل – موضوع مربوطه را گزارش داد و از وی و تکنولوژی دقیق بکار رفته در این ساعت هوشمند تشکر و قدردانی کرد.

    وی در ادامه سخنانش افزود: من همواره از اپل واچ تنها بعنوان یک گجت هوشمند برای اطلاع از ساعت، اعلان‌های گوشی هوشمند و وضعیت آب و هوا کمک می‌گرفتم و هرگز فکر نمی کردم که می‌تواند تا این حد جان مرا از خطر یک بیماری نجات دهد و برای پیگیری وضعیت سلامتی من تا این حد مفید و کمک کننده باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر