۱۰ قابلیت گلکسی S۸ که آیفون‌های اپل ندارند

عصر کالا- گلکسی S۸ جدیدترین پرچمدار شرکت سامسونگ است که مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید را در خود جای داده است. مقایسه پرچمداران دو شرکت اپل و سامسونگ همواره مورد توجه کاربران و طرفداران این دو غول تکنولوژی بوده است

۱۰ قابلیت گلکسی S۸ که آیفون‌های اپل ندارند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از شهرخبر؛ اکنون به 10 ویژگی گلکسی S8 اشاره می‌کنیم که آیفون‌های اپل از آن بی بهره‌اند.

    1 . در پنل جلویی گلکسی S8 یک اسکنر عنبیه چشم به کار رفته است که می‌توانید از آن برای باز کردن قفل گوشی و دسترسی به پوشه‌های قفل شده استفاده کنید. سامسونگ گزینه‌ای مفیدتر و جذاب‌تر از یک سنسور اثر انگشت را به ارمغان آورده است. در حالی که آیفون تنها یک اسکنر اثر انگشت را در اختیار کاربران قرار داده است.

    2 . قابلیت تشخیص چهره که به شما اجازه می‌دهد با یک سلفی گوشیتان را قفل گشایی کنید. این روش خیلی سریع‌تر از استفاده از اسکنر عنبیه چشم و یا اسکنر اثر انگشت است. البته از این قابلیت در موارد مهم‌تری مانند زمانی که از امکانات بانکی استفاده می‌کنید نیز می‌توانید بهره ببرید.

    3 . گلکسی S8 دارای یک صفحه نمایش 5.8 اینچی است و S8 پلاس نیز از صفحه نمایشی 6.2 اینچی بهره می‌برد. در مقایسه می‌توان گفت آیفون 7 از یک نمایش‌گر 4.7 اینچی و مدل 7 پلاس از یک نمایش‌گر 5.5 اینچی بهره می‌برند. این در حالی است که اندازه کلی دستگاه S8 در مقایسه با نسل قبلی تفاوتی نداشته و اندازه‌ای در حدود آیفون 7 پلاس دارد که این یعنی در اندازه‌های یکسان بدنه، سامسونگ توانسته نمایش‌گر بزرگ‌تری را جای دهد.

    4 . شما می‌توانید گلکسی S8 را با یک پد شارژر بی‌سیم شارژ کنید. هم‌چنین در گلکسی S8 تکنولوژی شارژ سریع نیز وجود دارد که می‌تواند این گوشی را سریع‌تر از حالت استاندارد خود شارژ کند در حالی که آیفون‌‌های اپل از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنند. این گوشی‌ها حتی آپشن شارژ سریع را نیز ندارند.

    5 . گلکسی اس 8 دارای یک جک هدفون استاندارد است اما اپل در آیفون 7 خود جک 3.5 میلی‌متری هدفون را حذف کرد. بنابراین در آیفون 7 اگر قصد اتصال یک هدفون استاندارد به گوشیتان را داشته باشید بایستی از یک داک مخصوص استفاده کنید که این مسئله هم باعث ایجاد هزینه بیش‌تر و هم باعث ایجاد مشکلات دیگر می‌شود.

    6 . سیستم پرداخت Samsung Pay از کارت‌های اعتباری استاندارد نیز پشتیبانی می‌کند. این یعنی شما نیازی به یک پد ویژه NFC ندارید. در حالی که برای استفاده از Apple Pay چنین وسیله‌ای نیاز است.

    7 . گلکسی اس 8 همراه با یک نرم افزار واقعیت مجازی قدرت گرفته از شرکت اوکولوس همراه است. اگر تا پیش از 21 آوریل گلکسی اس 8 را پیش خرید کنید یک هدست واقعیت مجازی Gear VR نیز به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. هر چند آیفون از هدست‌هایی نظیر Google Cardboard پشتیبانی می‌کند اما به صورت پیش فرض فاقد پشتیبانی از پلتفرم‌های واقعیت مجازی است.

    8. گلکسی اس 8 در قسمت پشت خود دارای یک حس‌گر ضربان قلب است. این درحالیست که آیفون اپل فاقد چنین قابلیتی است. هر چند حسگرهایی نظیر سنجش اکسیژن هم در اس 8 موجود است که در آیفون وجود ندارد اما به دلیل اهمیت بیش‌تر سنسور ضربان قلب فقط به آن اشاره کردیم. در واقع می‌توان گفت گلکسی اس 8 کلکسیونی از سنسورها و حسگرهاست.

    9 . شما می‌توانید گلکسی S8 خودتان را همراه با یک داک ویژه به یک مانیتور، کیبورد و ماوس متصل کنید و نسخه‌ای‌ دسکتاپ مانند از سیستم عامل گوشیتان را نظیر یک کامپیوتر مورد استفاده قرار دهید. این قابلیت گلکسی اس 8، گزینه‌ خوبی برای کاربران تجاری است. در حالی که شما تنها می‌توانید آیفونتان را بر روی یک نمایش‌گر خارجی به نمایش دربیاورید و کنترل آن تنها با خود آیفون انجام می‌شود.

    10 . دستیار دیجیتالی سامسونگ یعنی بیکسبی به شما اجازه می‌دهد از محصولات در دنیای واقعی عکس بگیرید و سپس اطلاعات مختلفی از آن را بر روی نمایش‌گر گوشی خود مشاهده کنید. اما در مقابل، سیری به اندازه‌ کافی هوشمند نیست تا چنین قابلیتی را به کاربران آیفون ارایه کند.

    منبع

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر