کدام گوشی هوشمند، بهترین دوربین حال حاضر بازار را دارد؟

عصر کالا- گوشی های هوشمند امروزه دارای دوربین های بسیار خوبی هستند و بسیاری از افراد در هنگام خرید گوشی هوشمند به کیفیت دوربین آن بسیار توجه می کنند. در این مطلب به بررسی بهترین دوربین گوشی های هوشمند در میان پرچم داران برتر بازار می پردازیم.

کدام گوشی هوشمند، بهترین دوربین حال حاضر بازار را دارد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از سایت تحلیل الف؛ گوشی های هوشمند زیادی در بازار وجود دارد که اکثر این گوشی های هوشمند دارای قابلیت‌های بسیار خوبی هستند و دوربین‌های بسیار خوبی نیز دارند و هر فردی را از دوربین حرفه ای بی نیاز می کند. البته برای فردی که به صورت تفریحی عکاسی می کند این دوربین ها ایده آل هستند ولی برای یک عکاس حرفه ای این دوربین ها کامل نیستند. در کل دوربین گوشی های هوشمند امروزه بسیار خوب شده اند، شما با خرید یک گوشی هوشمند رده بالا می توانید از یک دوربین بسیار خوب نیز بهره‌مند شوید.

    در طول سال ها تحولات زیادی در دوربین گوشی های هوشمند صورت گرفته است، گوشی هایی با دوربین دوگانه عرضه شدند که دارای لنز زاویه باز و لنز زاویه بسته بودند. برخی کمپانی های دوربین جلوی گوشی های هوشمند خود را تقویت کردند تا افراد بتوانند سلفی های بهتری بگیرند. برخی گوشی های هوشمند ضدآب بودند و قابلیت عکاسی در زیر آب را نیز فراهم کردند.

    برخی کمپانی قابلیت فیلم برداری 4K را به گوشی های هوشمند اضافه کردند. بسیاری از کمپانی ها قابلیت عکاسی HDR را به دوربین گوشی های هوشمند اضافه کردند. یکی از دوربین گوشی های هوشمند که در زمینه عکاسی HDR عملکرد بسیار خوبی دارد دوربین گوشی هوشمند گوگل پیکسل است که از کمپانی گوگل ارائه شده است. برخی از دوربین های دوگانه دارای لنز ها و سنسور های جدا هستند که پس از عکاسی نتایج را با هم تلفیق کرده و یک عکس واحد ارائه می دهد. برخی از دوربین ها در فیلم برداری 4K و از فرمت RAW نیز پشتیبانی می کنند.

    در کل بهترین دوربین گوشی هوشمند می تواند از جهات متفاوتی بررسی شود، البته در این میان قیمت نیز بسیار مهم است و باید دید که قیمت چگونه در بهتر بودن یک گوشی هوشمند تأثیر دارد.

    اصلی ترین تفاوت دوربین گوشی های هوشمند و دوربین های عکاسی حرفه ای سنسور آن ها است. سنسور دوربین های گوشی های هوشمند بسیار کوچک است ولی سنسور دوربین های حرفه ای بزرگ تر از دوربین های گوشی های هوشمند است. دوربین گوشی های هوشمند با استفاده از سنسور کوچک و قابلیت هایی که بر روی گوشی های هوشمند قرار دارد، سعی در گرفتن بهترین عکس ممکن را دارند.

    در بسیاری از نقد و بررسی ها بر این موضوع تأکید شده است که عکس دوربین گوشی های هوشمند کمی با واقعیت متفاوت است و کمپانی ها برای افزایش کیفیت در واقع دست به ایجاد اغراق هایی در تصویر عکاسی شده می زنند. بسیاری از افراد این حالت را نمی‌پسندد و ترجیح می دهند تا دوربین گوشی هوشمند تصویری مطابق با واقعیت تهیه کند و هیچ دخل و تصرفی در رنگ‌ها صورت نپذیرد.

    نقد و بررسی های زیادی بر روی دوربین گوشی هوشمند در وب سایت های متفاوت صورت گرفته است و یکی از معتبر ترین آن ها نیز نقد و بررسی ها و رده بندی های سایت DxO است. برخی از کمپانی ها در تولید سنسور های دوربین گوشی های هوشمند استراتژی های خاص خود را دارند و دوربین گوشی های هوشمند آن ها ویژگی خاصی دارد، مثلاً در ثبت عکس ها تن رنگی گرمی را به رنگ اضافه می کند. از این ویژگی ها در سنسور بسیاری از گوشی های هوشمند دیده شده است.

    گوشی هوشمند Nokia 808 PureView در سال 20132 معرفی و عرضه شد. این دوربین در عکاسی با دوربین گوشی های هوشمند تحولی در زمان خود ایجاد کرد. حس‌گر آن 38 مگا پیکسلی بوده و به خوبی جزئیات تصویر را پردازش می کرد. در واقع دوربین این گوشی هوشمند به نوعی نگاه افراد را به دوربین گوشی های هوشمند تغییر داد. گوشی هوشمند 808 یک ویندوز فون خوب بود که در واقع می توان این گوشی هوشمند و لومیا Lumia 1020 را از یک خانواده دانست.

    امروزه دوربین گوشی های هوشمند بسیار بیشتر از قبل پیشرفت کرده اند و این پیشرفت تا حدی است که ما می توانیم بر روی دوربین گوشی های هوشمند دیافراگم را نیز مشاهده کنیم. بسیاری از گوشی های هوشمند با دیافراگم های 1٫8 و یا 2 به بازار عرضه می شوند. در این میان می توان سنسور دوربین های آیفون 7 و گوگل پیکسل را از بهترین سنسور گوشی های هوشمند خواند که دارای دیافراگم‌های 2 هستند.

    همان طور که می دانید قانون اعداد دیافراگم به این صورت است که هر چه عدد دیافراگم شما کمتر باشد کیفیت بهتری دارد. در سنسور ها، سنسور 2٫5/1 بزرگ تر و نویز های کمتری نسبت به سنسور 3/1 دارد. این در حالی است که دیافراگم 1٫7 سریع تر عمل می کند، در واقع نور بیشتری می گیرد. دیافراگم باز برای دوربین گوشی هوشمند شما یک مزیت است چون دوربین می تواند نور بیشتری از محیط دریافت کند.

    با بررسی این ویژگی ها، گوشی های هوشمندی هستند که دارای این قابلیت‌ها هستند و در دسته بندی از بهترین تقسیم می شوند. در اینجا 4 گوشی هوشمند به عنوان بهترین گوشی های هوشمند معرفی شده اند که می توان به ترتیب: گلکسی S8، آیفون 7، گوگل پیکسل و LG G6 را نام برد. این گوشی های هوشمند به ترتیب ویژگی های ذکر شده را دارا می باشد و کاربر می تواند براساس نیاز خود از بین گوشی ذکر شده، ایده آل خود را انتخاب کند. البته بد نیست از آیفون 7 پلاس و HTC U11 نیز یادی کرد، این گوشی هوشمند در ماه ژوئن به بازار عرضه می شود.

    اگر شما به دنبال گوشی هوشمند ارزان تری هستید، OnePlus 3T دارای دوربین 16 مگا پیکسلی است که سنسور 2٫8/1 دارد و دیافراگم آن نیز 2 است. در سایت DP Peview در رابطه با دوربین این گوشی هوشمند نظراتی ارائه شده است و ذکر شده که دوربین این گوشی هوشمند عالی نیست ولی در نوع خود کیفیت قابل قبولی دارد. حتی دوربین OnePlus 5 از OnePlus 3T بهتر است.

    اگر باز هم قصد دارید تا پول کمتری خرج کنید، Moto G5 از کمپانی لنوو گزینه بسیار خوبی است که دارای دوربین 13 مگا پیکسلی است و سنسور آن نیز 2٫5/1 است و دیافراگم آن 2 است. بعد از لنوو نوبت به G5 Plus می رسد که دوربین 12 مگا پیکسلی دارد و دیافراگم 1٫7 آن باعث شده است تا دوربین عملکرد سریع تر و بهتری داشته باشد. قابلیت HDR این گوشی هوشمند بسیار قابل توجه است.

    بدون شک DoX Marks یک منبع بسیار خوب برای پیدا کردن بهترین گوشی هوشمند و بهترین دوربین گوشی هوشمند است. در وب سایت DxO عکس هایی به عنوان نمونه از بهترین دوربین گوشی های هوشمند گذاشته شده است که کاربران به راحتی می توانند این دوربین ها را در این وب سایت ببینند و از بین آن ها براساس شواهد و عکس های موجود، بهترین را انتخاب کنند. این وب سایت از سال 2012 فعالیت خود در این زمینه را آغاز کرده است و تاکنون در این وب سایت گوشی های هوشمند بسیاری با دوربین های برتر معرفی شده اند.

    داشتن یک دوربین خوب بر روی گوشی هوشمند در بسیاری از موارد گزینه بسیار مفیدی برای افراد است و بسیاری از افراد مانند عکاسان خبری زمانی که دوربین عکاسی خود را در دسترس ندارند به راحتی می توانند با دوربین گوشی هوشمند خود عکس بسیار با کیفیتی بگیرند. در این وب سایت HTC U11 توانسته است امتیاز 90 را به خود اختصاص دهد و از گوگل پیکسل با رده 89 بالاتر است، گلکسی S8 نیز رتبه 88 را به دست آورده است.

    در لیست این وب سایت OnePlus T3 و Moto G5 نیز توانسته اند رتبه های خوبی به دست بیاورند و Moto Z Force Droid رتبه 87، Moto G Plu رتبه 84، آیفون 6 پلاس رتبه 82، هواوی P9 رتبه 80، نکسوس 6 رتبه 78 و لومیا 120 نیز رتبه 74 را به دست آورده است.

    برخی کمپانی ها نیز در این میان سعی داشتند تا دوربین عکاسی را با گوشی هوشمند ترکیب کنند. در واقع این ترکیب به نوعی بود که دوربین عکاسی بر گوشی هوشمند برتری داشت و در واقع این دوربین بود که مزیت این گوشی ها محسوب می شد. از نمونه های این حرکت می توان به Lumix DMC-CM1، این گوشی هوشمند که در واقع از پشت ظاهری شبیه به یک دوربین کامپکت تمام و کمال است، دارای سنسور 20 مگا پیکسلی، سنسور 3/1، دیافراگم 2٫8 و لنز لایکا است که با عنوان دوربین ارتباطی خوانده شده است.

    کمپانی سامسونگ نیز در این زمینه فعالیت هایی داشته است و گوشی هوشمند Samsung Galaxy K را عرضه کرده است که این گوشی هوشمند دارای لنز زوم 10X بوده است

    کمپانی کداک نیز در این زمینه فعالیت هایی داشته است و گوشی هوشمندی را طراحی و ارائه کرده است که در واقع یک دوربین عکاسی است که یک گوشی هوشمند بر روی آن قرار گرفته است، این گوشی هوشمند Kodak Ektra نام دارد که سال پیش در اروپا با قیمت 499 دلار عرضه شد.

    اگر می خواهید عکاسی را به صورت نیمه‌حرفه‌ای ادامه دهید بهتر است دوربین گوشی هوشمند شما کیفیت مناسبی داشته باشد تا بتوانید در هر شرایطی با دم دست ترین ابزار، یعنی گوشی هوشمند خود از هر منظره ای عکاسی کنید. دوربین گوشی های هوشمند امروزه بسیار پیشرفته شده اند و دارای قابلیت های بسیار زیادی هستند که با بسیاری از قابلیت های دوربین های حرفه ای قابل مقایسه هستند.

    البته اگر شخصی علاقه دارد که یک گوشی هوشمند ارزان قیمت و یک دوربین کامپکت بسیار خوب خریداری کند گزینه های بسیار خوبی نیز برای این انتخاب وجود دارد، Sony RX100V یک نمونه دوربین کامپکت بسیار خوب و مناسب است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر